Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kjøp av cyclocross

gunnberg

Anbefalte innlegg

LISTE OVER SYKLER! OPPDATERES HER I FØRSTE INNLEGGET!

Everest Cyclocross, pris 6'990kr

Kona Jake 2008 pris 7599,-

Cannondale CX9 Tiagra Cyclocross, pris 9'990kr

Focus Mares pris 9990,-

Python Pro Cyclocrossere priser fra 10.000,-

Focus Mares Disc pris 10990,-

Scott CX Comp pris 11717,-

Merida Cyclocross 5, 2009 modell pris 12500,-

Kona Jake the Snake 2008 pris 12799,-

Focus Mares Expert pris 12990,-

Trek XO-1, pris 13'000kr

Vipera X555 CycloCross pris 13990,-

Fuji Cycle Cross Pro pris 14990,-

Scott CX Team pris 16333,-

BMC Cross Maching CX02 pris fra 16490,-

Ridley Crossbow CX pris 16990,-

Lemond Poprad Disc, pris 17'500kr

Colnago Cross Cyclocross '09, pris 17'999kr

Eddy Merckx Cross Cyclocross '09, pris 19'990kr

Trek XO-2, pris 20'000kr

Ridley X-Fire CX pris 28990,-

Scott Addict CX RC pris 46754,-

Er ute etter en ny sykkel, da min enkle og billige hybrid har begynt å irritere meg. Etter en del googling synes jeg cyclocrossere høres ut som en genial ide, men så var det å finne disse.

Er helt ærlig ute etter å bruke så få kroner som mulig. Noen som vet om noen billige alternativer? Har funnet denne:

http://www.sykkelsenteret.no/shop/productD...ogDirectoryId=2

som foreløpig rimeligste alternativ. Noe totalt katastrofalt med den?`

Takker for all hjelp!

Endret av gunnberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ute etter en ny sykkel, da min enkle og billige hybrid har begynt å irritere meg. Etter en del googling synes jeg cyclocrossere høres ut som en genial ide, men så var det å finne disse.

Er helt ærlig ute etter å bruke så få kroner som mulig. Noen som vet om noen billige alternativer? Har funnet denne:

http://www.sykkelsenteret.no/shop/productD...ogDirectoryId=2

som foreløpig rimeligste alternativ. Noe totalt katastrofalt med den?`

Takker for all hjelp!

Hvis du skal ha billigst mulig og mest mulig for pengene,hva med å kjøpe brukt(vet ikke hvilken størrelse du skal ha?)

Ligger ett par fine sykler på terrengsykkel.no,finn.no og syklingens verden. (du kan også legge inn en annonse på ønskes kjøpt..

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar

Jeg vurderer også Cyclocross og er på utgikk etter diverse modeller.

For å være helt ærlig så er ikke utvalget av denne typen sykler spesielt bredt, hvert fall ikke her i Norge.

Brukt blir fryktelig vanskelig for meg da jeg bare er 167cm høy og alt jeg finne brukt er i størrelsen Large og XL, noe jeg ser for meg ikke vil være spesielt ideelt?

Har klart å funnet et par forskjellige:

Trek XO-1, pris 13'000kr

Trek XO-2, pris 20'000kr

Prisene strekker seg altså fra 7'000kr opp til 20'000kr?

Så er jo da mitt store spørsmål da jeg ikke er spesielt inn i sykler, hva skiller de forskjellige?

Hvem gir mest for pengene? Er det slik at Everest til 7'000kr blir noe billig møl sammenlignet med de litt dyrere modellene?

Ønsker naturlig nok best mulig sykkel, men ikke til hvilken som helst pris! :)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Prisene strekker seg altså fra 7'000kr opp til 20'000kr?

Så er jo da mitt store spørsmål da jeg ikke er spesielt inn i sykler, hva skiller de forskjellige?

Hvem gir mest for pengene? Er det slik at Everest til 7'000kr blir noe billig møl sammenlignet med de litt dyrere modellene?

Ønsker naturlig nok best mulig sykkel, men ikke til hvilken som helst pris! :)

Når man begynner å nærme seg 20000 kroner,da begynner man å betale for lettere sykkel,design,merkevare og ritt egenskaper(også litt bling da :cool: ).

Spørsmålet er om man trenger det?

Jeg ville vurdert bruken opp mot prisen ,ingen vits med en masse dyre deler,hvis man ikke bruker sykkelen mye..

Everest ville jeg dumpet,den veier sikkert mye(reflekser i eikene,fysj :thumbdown: ) ..

Har du råd og trener mye,ville jeg valgt Eddy Merckx sykkelen.

Til lite bruk og noe trening: Cannondale eller Trek XO-1..

Skal du sykle mye om vinteren ville jeg valgt lemonden med skivebremser.(skivebremser er bedre enn klosser pakket full av snø,min mening da...).

Sjekk denne sidenCyclecomponents prisen er norsk,du betaler kun frakt i tillegg...

Lenke til kommentar

Stjeler listen din og legger til andre ting jeg finner/har funnet OG sorterer etter pris:

Trek XO-1, pris 13'000kr

Trek XO-2, pris 20'000kr

Svensk butikk med noe utvalg:

Cykelfjall

Lenke til kommentar
Når man begynner å nærme seg 20000 kroner,da begynner man å betale for lettere sykkel,design,merkevare og ritt egenskaper(også litt bling da :cool: ).

Spørsmålet er om man trenger det?

Jeg ville vurdert bruken opp mot prisen ,ingen vits med en masse dyre deler,hvis man ikke bruker sykkelen mye..

Everest ville jeg dumpet,den veier sikkert mye(reflekser i eikene,fysj :thumbdown: ) ..

Har du råd og trener mye,ville jeg valgt Eddy Merckx sykkelen.

Til lite bruk og noe trening: Cannondale eller Trek XO-1..

Skal du sykle mye om vinteren ville jeg valgt lemonden med skivebremser.(skivebremser er bedre enn klosser pakket full av snø,min mening da...).

Sjekk denne sidenCyclecomponents prisen er norsk,du betaler kun frakt i tillegg...

Og hva vil du anbefale til en som skal sykle til og fra jobb (8-9km) på asfaltert asfalt året rundt, 5-6 dager i uka?

Hva er forskjellen på f.eks Shimano 105 og Shimano Ultegra?

Stjeler listen din og legger til andre ting jeg finner/har funnet OG sorterer etter pris:

Trek XO-1, pris 13'000kr

Trek XO-2, pris 20'000kr

Svensk butikk med noe utvalg:

Cykelfjall

Flott liste!

Lenke til kommentar

jeg er ikke mer kvalifisert til å svare enn kunnskap jeg sitter med etter egen research siste dagene.

1. Til den bruken du beskriver burde en cyclocross være perfekt for deg, men pass på å velge en som har plass til skikkelige vinterdekk. Enkelte modeller har f.eks bremseoppsett som gjør dette vanskelig.

2. Du trenger ikke Ultegra. Er sikkert lettere, mer presist, solid osv, men for "amatører" som oss er god ramme og dekk mye viktigere, så når du finner prisklassen du ønsker å handle i sjekker du de delene istedet. Det virker på meg som om alle cyclocrossere er satt opp med gir som er mer enn bra nok for oss med enkel bruk.

Lenke til kommentar

Det nåværende budsjettet tillater en sykkel til maks ca 12'000 - 15'000kr, avventer jeg en måned til så kan jeg smelle av 22'000kr men tenker meg om opptil flere ganger før jeg brenner av så mye penger på noe!

Så for meg en sykkel til rundt 10'000kr, men da var det en Hybrid jeg så for meg og de er jo generelt billigere enn Cyclocross syklene og etter hva jeg forstår og selv tror så vil en Cyclocross passe meg bedre og gi mer sykkelglede og moro enn en hybrid?

Kan strekke budsjettet litt å smelle til med 13'000 - 18'000kr om det virkelig er verdt det, men er jo nettopp det jeg ikke helt vet da jeg ikke selv klarer å se eller vite forskjellene på de forskjellige modellene ettersom jeg er helt blank på hva som er gode rammer, gode gir systemer, bremser, seter, pedaler, seter, dekk, felger osv..

Når det gjelder dekk så er jo det noe som kan kjøpes ved siden av, de dekkene jeg har sett rundt på norske nettbutikker så ligger jo selv de dyrere på under 1'000kr? Så det er jo en relativt billig investering ved siden av, med tanke på at syklene ligger på den prisen de gjør. Men igjen så aner jeg ikke hva som er bra innen dekk, hvilke dekk som faktisk passer til de forskjellige syklene og felgene osv. Så da er jeg jo helt blank her også, må jo helt klart investere i vinter / piggdekk med tanke på vinteren, men sliter med å forstå hvem jeg kan velge til de forskjellige syklene? Alle de forskjellige kan neppe passe til samtlige Cyclocross felger? Og vinter / piggdekk er jo bare dyrere jo bredere og flere pigger de har, men det er vell best med smalest og lettest mulige dekk? Bredest mulig med flest mulige pigger er sikkert mer stabilt og har bedre grep, men er vell neppe ideelt for fart?

Har jo også dette med skive vs vbrems. Noen mener at hydraulisk skivebrems er bedre enn vbrems, andre ser ut til å mene det motsatte?

Noen sier at billige skivebremser er ubrukelige og derfor er vbrems bedre, men om det er litt mer kostbare skivebremser så er de bedre og krever mindre oppfølging og vedlikehold? Men jeg aner da ikke hva som er gode eller dårlige skivebremser.

Sykler med skivebrems kan visstnok ikke ha spesielt brede dekk heller?

Hvilke dekk er ideelt på sommer, og hva er ideelt på vinteren? Jo tynnere og lettere jo raskere går det? Men er det ikke da vanskeligere på ymse underlag å holde balansen osv..? Komme seg opp og ned fra fortauet osv? Samtidig som dekkene slites fortere og lettere punkterer?

Lenke til kommentar

Har forelsket meg litt i Merida Cyclocross 5, 2009

Liker utseende, og utstyret ser ikke så alt for galt ut? (uten at jeg er i noen posisjon til å kommentere dette)

Alle de forskjellige i prisklassen 11'000 - 18'000 ser jo ut til å være mye av det samme, og utifra det jeg kan se ligger Meridaen veldig godt an når det gjelder hva den leverer for prisen? Samtidig som den da ser bra ut og leveres i størrelsen small, som er perfekt for meg.

Tenkte å bestille den + Shimano, 105, PD-5610, Pedaler + Shimano, SH-R215, Landeveissko.

Noen innvendinger rundt disse valgene?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...