Gå til innhold

Legge til søkeboks til forumwikien i sidepanelet til venstre?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bare tenkte å lufte ideen om å legge til en søkeboks for å søke direkte i forumwikien fra sidepanelet til venstre (som er i de fleste forumskins). Det er mye informasjon tilgjengelig der som kan besvare spørsmål brukerne måtte ha. Men når forumwiki-søk krever at man i praksis må besøke en annen nettside, så blir det en "barriere" for å søke og bruke wikien til å finne informasjon.

Man kunne kanskje "kopiert over" søkeboksen som allerede er på forumwikien, med "søk"- og "gå"-knapper. Og selvfølgelig lagt til "Søk i forumwikien" som tittel for boksen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er for, er bare å kopiere form-feltet inn i samtlige forumutseender det (med liten adresseendring), lykke til :p

Bare kutt ut det du ikke vil ha.

<div id="p-search" class="portlet">
  <h5><label for="searchInput">Søk</label></h5>
  <div id="searchBody" class="pBody">
  <form action="http://wiki.diskusjon.no/index.php/Spesial:S%C3%B8k" id="searchform">
	 <div>
		 <input id="searchInput" name="search" type="text" title="Søk i Diskusjon.no WIKI [f]" accesskey="f" value="" />
		<input type='submit' name="go" class="searchButton" id="searchGoButton"	value="Gå" /> 
		<input type='submit' name="fulltext" class="searchButton" id="mw-searchButton" value="Søk" />
	 </div>
  </form>
  </div>
</div>

Men ideen med tråden var kanskje å lufte forslaget om hvorvidt søket skulle være der eller ikke, med flere?

Det burde forøvrig bli enklere å komme tilbake til forumet fra Wiki-en.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Ja, det var mest for å lufte forslaget. :)

Det jeg tenkte litt på er om brukerne misforstår søkefeltet som søk i selve forumet. Forumsøk noe som også kanskje burde fått sin plass i sidepanelet, når man har fått fikset problemene med søkemotoren i forumet. Det begynner å bli ganske mye rart i sidepanelet. Trenger vi alt dette? Kan vi ta bort noe til fordel for f.eks forum- og wikisøkefelt?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...