Christian86 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hei, Jeg prøver meg på en BK - siden jeg fikk R1C1 så begynte jeg å leke litt med lyset, inspirasjonen var et bilde jeg fant på flickr med en rose, som hadde regndråper på seg. Men bakrgunnen var helt sort - slik at bare blomst, og stilk var igjen, ikke noe annet. Den så veldig fin ut, så jeg prøve meg på noe av det samme. Det er da tre bilder - et av dem ble tatt med SB900 på kamera og SB800 på stativ ved siden av. De to andre er tatt med R1C1 i forskjellig vinkler og en SB900 som stod på bakken justert for å treffe blomsten i en viss grad - i hvert fall var tanken det. Det jeg lurer på er om croppingen er for tett - eller om det er noe annet jeg burde ha tenkt på. Fargene og skarpheten er tiltenkt fordi jeg følte det fremhevet fargene på blomsten, samtidig som jeg prøvde å begrense bakgrunnen, altså ikke for mye av det som var i bakgrunnen av blader etc. SB-900 og SB-800: R1C1 og SB-900: Lenke til kommentar
arela Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Jeg liker denne måten å ta nærbilder på, så R1C1 har blitt en god følgesvenn. Fine bilder, muligens ville jeg hatt litt mer luft rundt. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 takk Du har et poeng - men tror jeg skal finne roser som er litt frittstående, moren min har så mange rare ting som forstyrrer bildet, det var litt derfor jeg croppet Jeg får prøve igjen senere i kveld Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Ser bra ut dette Christian86, noe usikker på crop'en. Hadde kanskje foretrukket lys fra siden (men igjen, R1C1 gir den effekten). Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Likte det siste bildet best som jeg syns er mer enn bare avbildning av blomster. Fine farger og med fin skarphet. Likte vanndråpene på rosen. Ville ha croppet bort noe i bunnen av bildet. Tror en svart hvitt versjon hadde vært fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå