Chambord Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Vel. Jeg er ny her på forumet, og har kikket litt rundt på bildekritikken her. Kjenner jeg kvier meg litt for å kaste meg ut i det, men en gang må bli det første. Har hatt kameraet mitt noen dager nå, og knoter enda en god del for å bli kjent med det. Tok meg en liten tur ut i svigermors hage i dag, og knipset litt. Motivene er i for seg ikke kjempespennende. Ikke noe en ikke har sett før. Men here goes. Endret 25. juli 2009 av Chambord Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hei og velkommen til forumet. Jo, det er noe iallefall jeg ikke har sett før her. Det insektet.. hva er det slags insekt? Syns også bildet virket litt vel kornete alle andre steder enn akkurat på de hårene, har du tilført noe støy eller redigert på det? Ellers har jeg ikke så mye å si om bildene, men det skyldes vel egentlig at jeg ikke er så veldig dreven i komposisjon og konstruktiv kritikk. Lenke til kommentar
Chambord Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Jo, og takk for velkomsten Bildene er etterbehandlet i Adobe Ligtroom, som jeg lastet ned en trial på her om dagen. Artig program, men ser nå, nå som jeg sitter på jobb, at jeg har dratt litt vel hardt i spakene på clarity og sharpness på det siste bildet. Hjemme sitter jeg på en laptop som tydeligvis ikke er helt optimal for bildebehandling. Kan avsløre at det insektet er en humle. Men ja, komposisjon. Det har jeg ikke hatt i tankene. Dårlig her? Har alltid undres over hva som gjør et bilde bra. Noen tips? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Et godt spørsmål; hva er det som gjør et godt bilde? Trening og trening. Ta mange bilder av ting som du er interessert i. Prøv forskjellige vinkler. Så går du igjennom de og velger de beste. Etter en del runder, så vil du se at dt er ting som går igjen. Jeg er ikke sikker på komposisjonen på det første bilde. Men jeg synes du traff bra med skarphet på bladet og dråpenen. Og grønnfargen er nyelig. I bilde nr. 2 så synes jeg at insektet og blomsten slåss om oppmerksomheten. Ser også ut som om du har vært litt overivrig på bildebehandling. Uansett; velkommen som bidragsyter i bildekritikken - dette er absolutt en godgjent debut. Tom Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 syns bildene var fine jeg.. Et tips er å kjøpe boken til John Hedgecoe Fotografering. En god og informativ bok, fra en meget dyktig fotograf. Lærte meg et og annet lurt triks i den boka. spesielt det at det er ingen skam å lage en ramme med pekefingrer og tommler. og det funker bra =) Lenke til kommentar
Chambord Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Takk for tilbakemeldingen Prøver meg med litt redigering på bildet av humlen. Mindre støy, også fjernet jeg litt mer farge for å få humlen mer frem. Først nå jeg ser hvor kjedelig humlen har satt seg. Men om en ser bort fra komposisjon, hvordan fungerer det rent tekniske? Lys, farger osv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå