Minsc Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Jeg har et problem med lydkortet mitt (jeg antar at det er det som gjør det). Når jeg tar opp lyd (hva som helst), så er det noen steder i opptaket at lyden blir borte i ca. et halvt sekund. Jeg har prøvd med 4 forskjellige programmer, så jeg regner med at det ikke er softwaren som gjør det. Og lyden er ikke sånn når jeg hører på det jeg skal ta opp - bare i opptaket når det er ferdig. Noen forslag til hva det kan være? Eksempel (lyden blir borte i det fjerde sekundet): dwww.mp3 Endret 25. juli 2009 av Minsc Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hva er lydkilden din? Bruker du USB disker? Har du økt buffering i Windows Media Player til 4x standard? Alle unødige programmer deaktivert? Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Jeg bruker et intergrert lydkort - ADI soundMAX HD Audio. Jeg bruker noen ganger en ekstern hd, som da går vie USB-port. Har prøvd både med og uten den, ingen forskjell. Jeg har ikke windows media player, har slettet det. Jeg har veldig få programmer, ettersom jeg liker en rask og ryddig pc. Så, ja. Har ingen unødvendige programmer som kjører i bakgrunnen heller. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hva er lydkilden for opptaket? Har du prøvd med forskjellige drivere til lydkortet? Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 På testopptaket mitt, var det youtube. Jeg bruker stereo mix når jeg skal ta opp. Jeg prøvde forresten å ta opp med mikrofon, og det gikk fint - mister ikke lyden da. Ja, jeg har prøvd noen forskjellige drivere. Har siste driveren nå. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Ser ut som du har et buffering problem. Hvilken nettleser bruker du? Prøvd med flere nettlesere? Prøvd med Windows Media Player Installert? Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Som jeg sa i første posten, det er når jeg tar opp hva som helst - når jeg tar opp lyd fra mp3filer jeg har, når jeg tar opp lyd fra filmer, når jeg tar opp lyd fra youtube osv. Hadde det vært et buffringproblem, så hadde jeg vel også hørt det når jeg ikke hadde tatt opp? Så det er ikke det som er problemet. Jeg kan prøve med WMP installert, gir deg update. EDIT: Windows Media Player hjalp ikke. EDIT2: Jeg har en Line 6: POD Studio UX1 som jeg bruker til å spille inn gitar med. Jeg prøvde akkurat å spille inn en låt, og problemet oppstår ikke når jeg gjør det. Vil det da si at det er et problem med det interne lydkortet mitt? POD Studio'en bruker USB. Endret 26. juli 2009 av Minsc Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Problemet er løst. Jeg oppdatere driver til prosessoren. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå