s1 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Hei! 1) Tenkte jeg skulle bestille meg 2 bukser fra smartguy, fra Danmark? Men lurer på om jeg må betale moms og toll på varene jeg bestiller? Eller blir det sendt til Norge uten gebyrer osv? 2) Hva om jeg bestiller klærne til ett posthus i Sverige? Slipper jeg moms og toll da? (Sverige og Danmark er medlem i EU) Takk for svar! Endret 25. juli 2009 av s1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 1) Det blir moms om varens vedi er over 200kr. Da blir det moms på både frakt og verdi. Pluss fortollingsgebyr Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 1) Toll kommer også itillegg, 12,5% tror jeg den er på klær. Lenke til kommentar
s1 Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Takk for svar! Men noen som vet om det blir toll og moms om jeg sender til Sverige? Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Så vidt jeg vet er det ikke fritak for dette for sendinger mellom EU-land. Det som evt er tilfellet som jeg har lest andre steder, er at du må betale dansk moms. Leste om noen andre som bestillte fra england til sverige, og disse måtte betale engelsk moms. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Det er vel ikke toll på klær fra EU-land? Lenke til kommentar
s1 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Det er vel ikke toll på klær fra EU-land? Det trodde ikke jeg heller? Men er det ingen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
s1 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Har lest litt rundt på en del forum, og funnet ut av dette: Det er ikke toll mellom EU- landene om du bestiller varer fra internett. Det finnes jo unntak som tobakk og sprit o.l., men ellers skal du slippe og betale toll. Her er den svenske toll-siden der det står hvilke varer du MÅ fortolle: http://tullverket.se/sokordao/i/internetha...1598c11632f3b... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå