Bruno Mars Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Ok lurer nå på en ny coupé. Den forrige gikk i dass etter den j**la bilseleren solgte bilen mens jeg ventet på di j**vla nøklene. Denne gangen er det en 98 modell som har gått litt over 140 000 km. Vin- rød farge. Den har: - En ødelagt drivknute - Må skifte en bremsekalipper - Det var et lite hull i framre del av eksos- anlegget - Litt oppskrapet bak på venstre side over hjulbua (mest på bakfangeren som jeg uansett har tenkt til å skifte). - Bakfangeren virket å ha gått opp i liminga, men skal vel uansett skiftes ut. - Venstre blinklys på hovedlampene var det knekt av litt glass/plastikk. - Feste på samme hovedlykt er egentlig knekt, men det tror jeg muligens kan limes greit. - Noe luft i bremseslangen, etter at han så på et eller annet med calipperen tror jeg det var. Dermed var det lav bremseeffekt. Denne bilen står til 22 000,- + om.reg (4700,-). I tillegg kommer disse reperasjonene. Han nevner en 5000 men det tror jeg bare gjalt caliperen og drivknuta. Testet denne bilen, og jeg likte den. Dog var det skremmende med denne drivknuta. Føltes ut som... ja... mye skraping og som om venstre framhjul var hakket fra å dette av. Det gjør det jo litt vanskelig å bedømme bilen. Generelt virker det som bilen ikke er tatt alt for godt vare på. Ser disse bilene vanlig ligger på 50 000 +. Tror dere jeg kan gjøre en god deal på denne? Tenkte 30 000-35 000 ferdig registrert og reparert. Hører jo av dere at det er god kvalitet på biler fra Hyundai på den tiden og den er jo tøff og litt sjelden. Det jeg er mest redd for er å sitte med sjegget i postkassa, etter noen måneder siden den ikke har blitt tatt så godt vare på. Men jeg likte og kjøre den, selv om det som sagt var vanskelig å bedømme pga drivknuta. Konkludert er at jeg vil jeg vil ha bilene, mens begge foreldrene mine vil at jeg skal si nei. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Jeg ville ikke kjøpt denne bilen, den har ikke hatt et godt liv og det kan være flere "skjeletter i skapet" så problemene kan balle på seg fortere en du kan blunke. Gjør deg selv en tjeneste og kjøp noe som er eu godkjent og i orden, og la limpistolen ligge. Endret 26. juli 2009 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Men en salgstest hos NAF kan vel eventuelt utelukke slike problemer? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Tøff?? sjelden?? Er det ikke en hyundai cupè du snakker om da?? de er ikke tøffe, og fordi ingen vil ha dem slik at vi ikke ser så mange av dem, så er de ikke sjeldene Hyundai har heller aldri laget noe med kvalitet... Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Det er nå iallfall det stikk motsatte av alle andre sier... Tenker på hele innlegget men spesielt det siste der. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Pokker ta! Folk som ikke kan folkeskikk. Har nå sett på 3 biler i det siste. Mens jeg har ventet på et eller annet med de har de solgt bilene uten at jeg ha hørt et pipp. Coupé nr 1: Ventet på at selger hadde bestilt nye nøkler så jeg kunne prøvekjøre den. Sendte melding noen dager på rad i de dager da det nærmet seg at nøklene skulle komme. Så sa han at han kunne bare ringe når de var kommet. Så sendte jeg ny sms i helga, noen dager etter. Solgt... Punto: Sendte melding med tilbud. Ja, han skulle tenke på det til han kom hjem fra ferie på onsdag. Onsdag; Godtar du tilbudet og kan jeg komme å teste den i morgen. Solgt... Coupé nr 2: Så på den på fredag. Skulle tenke på det i helga. Så sendte jeg da svar på søndags ettermiddag. Solgt... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Det er nå iallfall det stikk motsatte av alle andre sier... Tenker på hele innlegget men spesielt det siste der. Jeg har ennå tilgode å høre en mekaniker skryte av kvaliteten på en hyundai, og punto er jo nesten værre. Nå vet ikke jeg hvem du har snakket med, men ta deg en tur til div verksteder, og hør hva de synes om hyundai. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Det jeg hører er at Hyundaien har et dårlig rykte på seg, men iallfall at Coupé'en fra 96 til 2000 var ganske god og driftssikker. Det har jeg hørt flere som har sagt. Men om det er mekanikerere, elektrikere eller bedrevitere vet jeg selvsagt ikke. Det er bare folk jeg har snakket med på nett. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Tror du ikke trenger å være så redd for å kjøpe Hyundai med hensyn til kvaliteten. Alle de jeg kjenner som har hatt Hyundai i årevis har vært fornøyd med modeller som Accent og Getz. Om de andre modellene er dårligere vet jeg ikke. Uansett, det dårligste du kan kjøpe er VAG. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå