stracci Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 HEI Trenger en PS3! Tenkte da at jeg skulle bestille den fra USA fr og spare noen kroner. er det noen der ute som har gjort dette før? er det noen som vet om en side som er godt egnet til dette forrmålet? på forrhond takk Lenke til kommentar
Musty Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 bare husk på at selv om de aller fleste blu-ray filmer er sone fri, så er der fremdeles et system basert på soner. PS3 maskiner fra USA vil bare kunne spille av filmer som enten er sonefrie eller sone A. Her i Europe bruker vi sone B. Flere og flere filmer kommer med sone-inndeling. Når det gjelder spill er de sonefri, og du vil kunne spille spill kjøpt i hele verden. Og når du snakker om å spare kroner, ikke glem å regne med 25% mva i tillegg til kjøpsprisen, og et lite gebyr til de som fortoller for deg. Jeg tror helt ærlig ikke du vil spare nok kroner til at det vil være verdt det, men jeg har ikke undersøkt hva slags priser du kan klare å få den for i USA. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Er det så mye å spare? Den er jo ganske stor så det blir jo en del frakt. Den er vel gjerne låst til sone1-filmer også? Og spenningen er jo også forskjellig? Lenke til kommentar
stracci Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 spenningen vill nokk ikke bli et prblem regne me at den e beregnet og kunne kjøre på 110V og 230V har sett på eBay at prisen der ligger på rundt 300$ så det er litt og spare. Trudde da at det problemet med sonene var løst for lenge side, men så feil kan man ta... takk fr svar. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 $300 blir rundt 1900kr. Plusser man på frakt (tipper 300kr.) moms på vare og frakt samt et par hundringser i fortollingsgebyr så ender man på rett rundt 2900,- et sted. Ser PSData har ny PS3 til 3290,- pluss frakt. Du kan da spare ca. 500kr. men du må vente mye lengre før du får den, kan få problemer med soner og muligens få hodepine hvis PS3'n ryker og du må sende inn til reparasjon eller bytte. Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Jeg kjøpte PS3 på spaceworld for et par uker siden for 3290,- og har sett den enda billigere flere steder i ettertid. Sjekk på prisguiden Endret 26. juli 2009 av Hengende Lem Lenke til kommentar
Daxt3r Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Kan so absolutt anbefale å kjøpe fra utlande ja. Kjøpte en 80GB m/ MSG4, R&C TOD, Ao2 + 2 kontrolla for den nette sum av 4500,-(1 år sia) levert heim, tok kanskje ei veke. Bestilte fra www.videogamesplus.ca (tollfritt), der bestille eg alle spela mine, ca 60$(kanadiske) for et nytt spel, og som sagt tiliare, er alle spel sonefrie. Film kan eg ikkje sei noke om, men dei filmane eg har prøvd, funka ivertfall på mi maskin. Garantien er verdensomspennande(2 år) + reklamasjonsrett(5 år). Sendte min inn på elkjøp etter at den fryste(slo til den:p) og det gikk fint. Har ikkje fått den igjen enda, men bør gå bra. Lykke til! Kan so absolutt anbefale å kjøpe fra utlande ja. Kjøpte en 80GB m/ MSG4, R&C TOD, Ao2 + 2 kontrolla for den nette sum av 4500,-(1 år sia) levert heim, tok kanskje ei veke. Bestilte fra www.videogamesplus.ca (tollfritt), der bestille eg alle spela mine, ca 60$(kanadiske) for et nytt spel, og som sagt tiliare, er alle spel sonefrie. Film kan eg ikkje sei noke om, men dei filmane eg har prøvd, funka ivertfall på mi maskin. Garantien er verdensomspennande(2 år) + reklamasjonsrett(5 år). Sendte min inn på elkjøp etter at den fryste(slo til den:p) og det gikk fint. Har ikkje fått den igjen enda, men bør gå bra. Lykke til! PS: når det gjelde strømkabel, kan du bare bruke en heilt vanlig pc-kabel(PS3 har innebygd omformer) Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Som Daxt3er sier så er det bare å bruke en helt normal pc strømkabel, det har eg på min PS3 80GB som eg som Daxt3er kjøpte fra VGP , er snart to år siden eg kjøpte min defra og har aldri hatt problem med den (bank i bordet) Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg kjøpte PS3 på spaceworld for et par uker siden for 3290,- og har sett den enda billigere flere steder i ettertid. Sjekk på prisguiden Jepp, både Lefdal og Elkjøp selger den nå til 2.995,- Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Garantien er verdensomspennande(2 år) + reklamasjonsrett(5 år). Reklamasjonrett er jo noe du får når du kjøper varer i Norge, så det får du nok ikke når du handler fra utlandet. Kun Sonys garanti. Lenke til kommentar
Daxt3r Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Kan legge til at du får desverre ingen reklamasjons rett ved utenlands kjøp(spes USA). Er på 1 år. Då må du sende den tilbake på egenhånd. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Vel, er de virkelig soneinndelt på filmer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå