tsghost Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hei! Vil bare starte med å si at det er en Rieju MRX 2002 modell det er snakk om her. Her for en stund siden var vi på mopedtur, og det var da problemet kom for første gang. Når jeg skulle parkere mopeden stoppet den ikke når jeg tok ut nøkkelen, så jeg satt den i første gir og slapp clutchen sakte ut. Mopeden stoppet og jeg trodde alt var greit. Da vi kom tilbake og skulle kjøre hjem igjen skulle jeg sjekke for moro skyld om det gikk å starte mopeden uten å bruke nøkkelen, siden jeg kunne ta ut nøkkelen uten at mopeden stoppet når jeg parkerte, og til min store forbauselse startet den.. uten nøkkelen i tenninga! Det er ikke noe problem egentlig, for jeg har skivebremslås, så det at den kan startes uten nøkkel bryr jeg meg ikke noe om. Det som gjør saken verre er at når jeg starter den så fungerer ingen lys. På mopeden min kan man starte den uten lys, eller vri nøkkelen et hakk til, og starte den med lys. Da har den antageligvis hengt seg opp der man starter den uten lys. Når jeg setter i nøkkelen nå, kjennes det ut som om tenninga er "løs" på en måte.. Det virker som det ikke er noe motstand i det hele tatt når jeg prøver å vri om. Er det noen her som vet hva jeg kan gjøre for å fikse den, evt. hvor mye det vil koste for delene som trengs? Jeg trenger ikke et verksted til å gjøre jobben for meg da jeg har en onkel som er flink med moped/MC, men han bor et stykke unna, så jeg skal skaffe de rette delene før jeg tar med mopeden på en henger ut til han. Hadde satt stor pris på om det er noen her inne som kan hjelpe meg. - Torger Lenke til kommentar
Yoda211 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Vist du greier det, ville eg skrudd av dekselet tenningslåsen henger i og sett om eg kunne sjå noke gale, kansje det er dårlig kontakt eller noke. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Er onkelen din nevenyttig så burde han klare det uten reservedeler,sannsynligvis er det kontaktskiven inne i tenningslåsen som har løsnet. Normalt så holder det og hamre nagelen litt strammere. hvis du har en trykkknapp for å starte sykkelen,vil enhver type nøkkellås fungere bare den har samme antall vri posisjoner. Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Nå har jeg vært ute og skrudd litt, og funnet ut at tenningen min hadde mista en skrue, så den hang der i 2 deler. Den ene skrua er der enda, så den holder seg sammen. Nå må jeg bare presse de 2 delene av tenninga sammen, så fungerer den som før. Men den skrua som mangler. Er det noen som vet hvor tykk og hvor lang den er? Lenke til kommentar
Trancender Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Du må nesten bare finne en maken. Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg fant en nesten lik skrue i verktøykassa, og skrudde inn den, så nå sitter tenninga sammen ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå