vegjoh Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hei! Naboen min skal flytte PC-en sin en etasje ned for å slippe unna støy og varme (og jeg skal hjelpe med det "tekniske"). Dermed må en del kabler forlenges, og i den forbindelse trengs en god USB-hub. Min erfaring med USB-huber er at det alltid er noe utstyr som nekter å fungere, og lurer derfor på om det er noen kvalitetsforskjeller på USB-huber, andres erfaringer og hva som skaper problematikk. Det blir behov for å koble til: skriver, fotoscanner, ekstern DVD-brenner samt småtteri som mus, digitalkamera, mobiltelefon. Det vil si at 8 porter hadde vært greit å ha. Vedkommende har en USB-hub fra Emine (med egen strømforsyning) og vi har tidligere gjort et forsøk med å koble en del enheter på denne, men blandt annet skriver og scanner nektet å fungere. Hvis dette gjelder for alle USB-huber, så må det bli aktuelt å ha flere USB-kabler til maskinen, slik at de enhetene som måtte kreve det får sin egen kabel. Noe som jo vil være positivt for overføringshastighet, skulle jeg tro. Men vil jo selvsagt kjøre flest mulig enheter over en hub, for å slippe unna med så få kabler som mulig. Noen som har erfaringer, anbefalinger, tanker eller ideer? Vegard Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 En god hub skal takle ALLE enheter. Egen strømfornyning er et must når man skal gjøre sånne stunt. Selv har jeg hub på 5m kabel fra pc i et annet rom. Dette ga masse problemer fram til jeg fikset hub med strømforsyning istedet, og nå fungerer alt. Bruker nå en hub fra aten med strømforsyning + huben i 30" appleskjermen. Har også grei erfaring med hub fra hiyatek og integrert hub i dell-skjermer. Det fins mange hubber med strømforsyning som er tvilsomme, ikke kjøp en billig siden da kan spenningen være feil og enheter vil protestere. Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Takk for nyttig svar! Har du, eller noen andre, synspunkter på om dette er (burde være) et greit produkt: Hiyatek USB 2.0 Design Hub 7P. Fra Komplett er dette det eneste alternativet til Hiyatek, når jeg må ha mer enn 4 porter. Er denne noe man heller bør satse på? Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Dersom noen skulle være interessert i resultatet, kan jeg informere om at oppsettet har vært testet litt over en uke nå og at det fungerer helt upåklagelig. Valget av hub, falt på Sunsway / ST Lab USB 2.0 hub 7P, da dette var eneste hub med ønsket portantall fra Komplett som var på lager i bestillingsøyeblikket. Denne er koblet til PC-en med en 5-meters USB-kabel. I tillegg til dette, er skjerm-, tastatur- og lyd-kabel forlenget separat. Løsningen med PC-en i et annet rom fungerer utmerket og anbefales på det varmeste hvis du har mulighet for det. Mvh Vegard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå