RandiA Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Tror problemet mitt kan høre til her jeg, det har med bilder å gjøre og det har med programvare å gjøre: (Synes jeg en gang så et lignende problem her) Hadde endelig gjort et skippertak og laget en fotobok med JP sitt system. Har gjort det en gang før også. Den var ikke veldig stor, 26 sider. Men alt stopper opp når jeg skal sende den avgårde. Får en feilmelding. Prøvde uten å ha Norton aktivert, og prøvde ved å sette sikkerheten lavt. Men det gikk ikke likevel. Synd, etter et par dagers arbeid på noe som jeg har tenkt på siden forrige bok i 2007, gledet jeg meg til å få av gårde dette. Nå har jeg undersøkt litt, og på JP siden kom de med forslag om at man kanskje hadde en gammel utgave av programmet. Jeg har avinstallert et par ganger nå, og slettet rester i registry, tatt på det jeg tror er siste utgave, prøvd ulike nettlesere, men det går bare ikke. Tror ikke det er noen vits å prøve fra laptop, da må jeg installere der også og får mye arbeid med å overføre filer. Det står på siden for programmet at man kan brenne en CD og levere inn. Nå har jeg tilfeldigvis fått koblet ut disse CD stasjonene på min stasjonære, så det blir ikke aktuelt. Hvis det ikke løser seg, må jeg overveie å lage boken et annet sted. Noen som har smarte råd? Vil ikke at alt det pirkarbeidet skal gå til spille. Jeg fikk i hvert fall lagret boken i "handlekurven" der, og håper den blir der, til problemet er løst. RandiA Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg har ikke noen løsning, men må bare si at jeg deler din frustrasjon. Har opplevd mange rare feilmeldinger med det programmet. Det fremstår for meg rett og slett som dårlig kodet. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 PS: Du kan kanskje levere på minnepenn? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 PS: Du kan kanskje levere på minnepenn? Jeg har tatt det på USB greie, i tilfelle jeg ville ha det over på Laptop, ca 700MB, men det jeg ser er jo bare bildene, layout, tekst og alt slikt da, er det innebygd? Mappen ser i hvert fall slik ut under bilder, og jeg kopierte hele den: Min CeWe Fotoverden_mcf-Dateien. RandiA Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Mitt tips er å spørre på dataforumet, de er som regel hjelpsomme der borte. Jeg har alltid fått rask hjelp der med alle problemer med maskinen eller programmer jeg bruker på den. Ellers kan jeg bare ønske lykke til, dette er helt utafor hva jeg kan. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Heisann jeg hadde noe av det samme nå, måtte sende det inn to ganger, men hadde flaks med at det virket på andre forsøk. Du skal ta med to ting, fila som heter "Min CeWe Fotoverden_mcf" og mappa "Min CeWe Fotoverden_mcf-Dateie", og legge dem over på en minnepenn. Den vil de så kunne legge inn nede hos Japanfoto. [rant] Jeg er helt enig i at dette programmet ikke er særlig bra koda, det ble masse pirk og ekstra arbeid for meg og, selv om jeg bare skulle ha ett bilde på hver side. Mange av ordene er jo ikke oversatt riktig en gang! Det er jo ganske synd, for det er jo billig å få fiksa det hos dem. [/rant] Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Heisannjeg hadde noe av det samme nå, måtte sende det inn to ganger, men hadde flaks med at det virket på andre forsøk. Du skal ta med to ting, fila som heter "Min CeWe Fotoverden_mcf" og mappa "Min CeWe Fotoverden_mcf-Dateie", og legge dem over på en minnepenn. Den vil de så kunne legge inn nede hos Japanfoto. Skulle være unødvendig det å ta med på USB....jeg har mappen der på USB, må se om jeg finner en fil også da... RandiA Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Ja, helt unødvendig.. nesten så du burde latt være (og fortalt det til dem). Fila ligger i samme mappe som du finner mappa du la inn, dvs hvis "Min CeWe Fotoverden_mcf-Dateie" ligger på skrivebordet så ligger også fila der. Den har et ikon som ligner noe på ikonet til selve programmet så vidt jeg husker Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Ja, helt unødvendig.. nesten så du burde latt være (og fortalt det til dem).Fila ligger i samme mappe som du finner mappa du la inn, dvs hvis "Min CeWe Fotoverden_mcf-Dateie" ligger på skrivebordet så ligger også fila der. Den har et ikon som ligner noe på ikonet til selve programmet så vidt jeg husker Søkte og fant det som har mcf i navnet, det var tre, tok de på USB jeg...så har jeg det i hvert fall Om jeg skulle orke å prøve på Laptop også. Eller måtte gå til butikken med det...i tillegg sender jeg en mail om problemet til Support JP.. Takk for hjelp. Slik så de ut: RandiA Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Det var den jeg mente ja. Fila med ~ etter navnet trenger du ikke, det er en midlertidig fil som programmet ikke har rydda opp etter seg en gang det har krasja, men det skader jo ikke å ta den med heller. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Takk...fin hjelp så langt. Tror jeg har sikret meg arbeidet da. Sørgelig at programmet ikke skal fungere. Jeg brukte det første gang i desember 2007, og jeg tror kanskje det var litt bry da også. Men som sagt, jeg har tatt det av og hatt på siste versjon. RandiA Lenke til kommentar
ET! Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Problemer med opplasting skyldes ofte at brannmurer og slikt blokkerer funksjoner i programmet. Du kan evnt. prøve å skru av dette et øyeblikk mens du laster opp. Hvis dette ikke fungerer så har du et valg i handlekorgen som heter lever i butikk el. Boken kan med dette brennes til en cd eller dvd som du kan levere i butikken som sender den videre til produksjon. Hvis du bare kopierer mapper og filer er det fort gjort å glemme noen viktige filer slik at noe plutselig mangler når en evnt. kollega av meg ferdigstiller filen i butikken. (samme som du gjør når du brenner til cd/dvd) mvh Japan Photo, butikkselger Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Jada, har skrudd av alt Norton system og prøvd med det også. Og satt ned sikkerhet til Lav...Som nevnt tidligere, jeg kan ikke brenne på denne stasjonære nå. Stasjonene ble koblet ut da jeg satte inn ny harddisk. Jeg har det hele på USB nå, og skal i løpet av helgen prøve fra Laptop også, jeg har ikke CeWe der, men laster det på. RandiA Lenke til kommentar
ET! Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Har du sjekket om Windows sin egen brannmur er skrudd av? Denne går ofte automatisk på når din foretrukne skrus av. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Har du sjekket om Windows sin egen brannmur er skrudd av? Denne går ofte automatisk på når din foretrukne skrus av. Hvor er nå den da? (PS. Fant den kontrollpanel, står AV på den ja) Er det en vanlig svakhet med CeWe dette? Flere som har problemer? Synd, for det er jo et morsomt program, med mange muligheter og enkelt å bruke ellers, men når opplastingen svikter, står man der... (PS. Gjør oppmerksom på at jeg ikke kjører Vista...) Endret 25. juli 2009 av RandiA Lenke til kommentar
Tvetefoto Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Har du sjekket om Windows sin egen brannmur er skrudd av? Denne går ofte automatisk på når din foretrukne skrus av. Hvor er nå den da? (PS. Fant den kontrollpanel, står AV på den ja) Er det en vanlig svakhet med CeWe dette? Flere som har problemer? Synd, for det er jo et morsomt program, med mange muligheter og enkelt å bruke ellers, men når opplastingen svikter, står man der... (PS. Gjør oppmerksom på at jeg ikke kjører Vista...) Jeg har ikke dette problemet og har ikke opplevd det på noen av maskinene som jeg har lagt inn dette på. Jeg bruker Panda Antivirus og har ikke gjort noen endringer i oppsettet på brannmuren. Har du muligens en router m/innebygd brannmur? Lenke til kommentar
ET! Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Ja det er et problem som det hender oppstår. Men det forårsakes av at brannmuren til brukeren blokkerer deler av Cewe programmet. Hvis vi skal "konspirere" videre så er det vel også mulig at nettlesere kan lage krøll? Trodde programmer gikk gjennom default nettleser når de trengte internett-tilgang, men dette er kun antagelser og bør sikkert tas opp på Hardware-delen av forumet. Mulig det SHPhoto påpeker som er synderen. Men så lenge du passer på å legge ALT inn på en minnepinne så kan de fint ferdigstille og sende inn for deg i butikken. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Ja, det skal nok ordne seg med tid og stunder....programmet er såpass bra at jeg hadde tenkt å bruke det regelmessig, synes det er en smart måte å samle sine beste bilder på... RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Lykkelig utgang, problemet er smertefritt løst: Stor takk og ros til Japan Photo for fin service og rask support. Allerede i morges "fløy" min fotobok raskt og smertefritt igjennom på 15 minutter. Men selv om jeg føler meg ganske bra "data-kyndig" hadde jeg nok ikke kommet på den løsningen selv, hadde jo prøvd alt mulig ved sending, men så var det så såre enklet. I første mail fra support kom det et forslag som jeg prøvde, og her er løsningen på mitt problem,(kanskje andre kan dra nytte av det): I programmet CeWe kan man gå inn på "Innstillinger", der var det et felt med noe Proxy-greier, her skulle jeg hake av for "Ikke bruk Proxy", da haken kom på der, gikk alt som smurt! Så her ser det ut som jeg vil fortsette å bruke dette Foto-bok programmet, det har jo så mange muligheter og morsomme løsninger, ...så nå er det bare å vente på en fin fotobok ... RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå