World Of Warcraft Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hallo PCen min sto påskrudd til tross for mye tordenvær idag, etter at tordenværet hadde gitt seg hørte jeg et brak fra strømforsyninga og PCen, servern + router og switch tok kvelden, jeg tok ut strømen på PCen og skrudde på sikringa igjen helt uproblematisk, så dytta jeg inn strømmen i strømforsyninga til PCen og da kom samme braket igjen, gnistene sto ut fra strømforsyninga og inn i veggen samtidig som det lukta svidd, og sikringa i sikringsskapet gikk igjen. Jeg har plukka ut strømforsyninga for å kikke inn i den og det ser ut som at noe har smelta inni der, uten at jeg kan si for sikkert at det ikke skal være sånn. Har PCen noe kjangs for å overleve, eller er den mest sansynelig død? Og hva med strømforsyninga? Det er en Silver Power SP-S850, altså 850W. Ingenting annet på denne kursen har det skjedd noe med, tilogmed serveren, som er på samme kurs har overlevd. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Kan trygt si ja til tittelen på innlegget ditt. Den er kaputt (kortsluttet) . Om noe annet i PCn er istykker kan man aldri vite (spørs på PSUens design for beskyttelses kretser/logikk). Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Takk for svar Den er nok ødelagt som fryktet så jeg må handle en ny. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Kan det være at det er en eller annen sikring i strømforsyninga som reagerer på varme (Husker ikke hva de heter), som vil si at den vil slå ut etter en stund? ca 30min-1t før sikringa i PCen gikk flimra det på kursen i huset, skjermene blinka og anlegget skrudde seg av og på. Grunnen til at jeg spør og ikke tester selv er fordi jeg har skrudd PSU'n ut av kabinettet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Gnister, svilukt, og nettsikring som går tyder på havari, det er definitivt ikke bare en intern sikring av noe slag. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Ok, så ikke noe håp Takker for svar, setter denne til løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå