Lifeform Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hei, Jeg kjøpte nylig en Acer Aspire L5100, men har problemer med at maskinen skrur seg av hele tiden. Noen ganger får jeg ikke strøm på den en gang. Maskinen er flett ny. Jeg har åpnet kabinettet for å prøve koble på harddisk på annen stasjonær maskin for å overføre. Kan det hende at strømmen fra denne eksterne maskinen har tukla med den nye maskinen? Kjørte SATA kabel fra denne mini-stasjonære PCen og tok strømmen inn på harddisken fra eksisterende kabinett (pga det ikke var noe passende strømkabel på mini PCen). Noen som har noe råd her? Pr. i dag skrur maskinen seg av nesten med en gang eller kommer ikke på i det hele tatt. Her er maskinen: http://www.testfreaks.com/desktop-computer...r-aspire-l5100/ Lenke til kommentar
aslebasle Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 -snip-Pr. i dag skrur maskinen seg av nesten med en gang eller kommer ikke på i det hele tatt. -snip- Hvis du kjører maskinen opp i sikkermodus, slår den seg av igjen da også? Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Hvis du kjører maskinen opp i sikkermodus, slår den seg av igjen da også? Slår seg av allerede før noe som helst oppstart får startet... Lenke til kommentar
aslebasle Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hvis du kjører maskinen opp i sikkermodus, slår den seg av igjen da også? Slår seg av allerede før noe som helst oppstart får startet... får du opp biosbildet til acer? Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Yes, men jeg tipper dette rett og slett er en kortslutning. Koblet ekstern hardisk i et annet kabinett med harddisk kabel over til nye maskinen... Dvs bruket harddisk kabel fra nye maskinen, strøm til disken fra kabinettet til den gamle disken. Var ikke flere strømkabler i nye maskinen, så dette var eneste muligheten til å få overført dataen. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Du må ha felles jording når du skal kjøre flere disker og flere strømforsyninger, hvis ikke vil du få slike problemer som du nevner her. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Du må ha felles jording når du skal kjøre flere disker og flere strømforsyninger, hvis ikke vil du få slike problemer som du nevner her. Aiight..... noe håp for å få denne reparert..? Hva er det som normalt går an i maskinen...? Hovedkortet, strømforsyningen eller annet...? Endret 4. august 2009 av Lifeform Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Du må ha en slik for å koble sammen PSUene: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=47331 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå