Gå til innhold

Pentium 4 Northwood 2.2 ghz


CrackaBoi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, P4 er den beste prosessoren hvis du skal overklokke. Tom's hardware sa at alle P4 2.2GHz'er kan klokkes til 3GHZ+ med vannkjøling. Med luftkjølning når de ikke like høyt (tipper 2.7-2.8GHz).

 

En 2.0GHz Northwood kan visstnok veldig lett klokkes til 2.5GHz med Boxed standard vifte.

 

Men for å overklokke kan du ikke kjøpe Hovedkort med andre Chipsett enn i845D (ikke finn på og kjøp RD ram, da det er veldig vanskelig å overklokke den, pga at den er så supersensitiv). I845D støtter kun DDR-Ram. Det som er kjekt med det chipsettet er at selv om du har f.eks FSB'en på 300Mhz, så kan du fortsatt kjøre AGP på 66Mhz og Pci på 33MHz...genialt. Selv om dette er en funksjon i chipsettet, så tror jeg ikke alle hk'ene har dette. Men, ABIT og GIGABYTE sitt vet jeg at har det. Tror Asus P4B266 har det også, men er ikke 100% sikker.

 

http://www.gamepc.com/reviews/hardware_rev...11&mscssid=&tp=

 

På den siden over klokket de en 2.0GHZ P4 til 2.5Ghz med boxed vifta, og den var aldri over 38 grader på max load, og den var dønn stabil.

 

Northwood utvikler svært lite varme, og er konge hvis du skal overklokke...

 

sjekk forøvrig artikkelen på toms hardware!

Lenke til kommentar

Hmm, iflg. Toms Hardware så er ikke RD-Ram(Rambus) noe særlig og overklokke med..

 

"

 

A motherboard with the Intel 850 chipset and Rambus memory was out of the question because RDRAM reacts very sensitively to increases in clock speed.

 

"

 

Men, sikkert noen som har overklokket den også.

Ville uansett satset på i845D da det er det nye "Mainstream" chipsettet til Intel, og RD-rammen som finnes på markedet idag kommer til å bli faset ut. God mulighet er det også, at du kan bruke DDR rammen du kjøper idag, på neste Intel chipsett / h.k. Det er i alle fall umulig med RD-Ram, da det kommer en helt ny type til sommeren!

 

[ Denne Melding var redigert av: extreme på 2002-01-23 23:46 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-24 22:54, The Pirate skrev:

Hvor høyt er d sannsynlig at jeg kan klokke en 1.8 northwood a? Hva med 1.6? Med luftkjøling..



 

Med boxed vifte, så når du kanskje 2350-2400MHz på 1.8Ghz'en

 

1.6'en vet jeg ingenting om, men 300Mhz overklokking på den skal vel være mulig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...