Truls84 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Fikk i dag min nye reciver i posten. Den har noen små feil på noen av funksjonene, dette er et kjent problem med serien og er fikset på senere modeller. Det er snakk om blå "flekker" i bildet. Det har seg nå slik at jeg ikke bruker de funksjonene som gir de blå "flekkene". Men fremdeles så er det feil på produktet og jeg lurer på hva jeg evntuelt bør gjøre? Jeg vurderer å søke om å få deler av kjøpsum dekt/tilbakebetalt. Er dette isåfall noe jeg kan få gjennomført etter deres erfaring? Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Tvilsomt at du får noen penger tilbake. Her er det bare å sende inn produktet så får du sannsynligvis nytt ettersom dette dreier seg om en DOA. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Forbrukerkjøpsloven åpner for prisavslag ved mangler (se §31). Du kan derfor be butikken om et prisavslag. Husk at denne feilen gjør at produktet ditt er mindre verdt ved et eventuelt videresalg. Dersom butikken nekter prisavslag bør du returnere det og få et feilfritt istedet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Man kan kun be om prisavslag dersom butikken ikke gjennomfører avhjelp innen rimelig tid, altså reparasjon eller omlevering. Antar at butikken har avtale med leverandøren som sikrer de fiks av slike feil. Så det eneste jeg tror trådstarter vil oppnå er at feilen blir reparert. Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Grunnen til at jeg ønsker et prisavslag er min litt dårlige erfaring med hvor lang tid det tar for en butikk å reparere et feilaktig produkt. Hvis denne reciveren skal sendes inn til fabrikant for så å tilbakesendes så kan det ta en betydelig lang tid. Derfor vurderer jeg helst et prisavslag eller et "tradeup". Lenke til kommentar
Loko Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Sikker på at ikke det kan fikses med en enkel software oppdatering? Kan kanskje spare deg for lang tid på service... Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Det finnes en software "fix". slå av oppskalering og noen andre små funksjoner som jeg for øyeblikket ikke bruker selv. fabrikanten har selv lagt ut informasjon om at det er en kjent feil som må ordes på fabrikk. noe hardware må byttes/modifiseres. Men som sagt, hva hvis jeg en gang skulle få bruk for disse funksjonene? Og eventuelt vidreselge når oppgaderingsyken kommer? Skal ta kontakt med selger på mandag og se hva som kan være en god løsning. Ønsker ikke å være fri for lyd så særlig lenge. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Grunnen til at jeg ønsker et prisavslag er min litt dårlige erfaring med hvor lang tid det tar for en butikk å reparere et feilaktig produkt. Hvis denne reciveren skal sendes inn til fabrikant for så å tilbakesendes så kan det ta en betydelig lang tid. Derfor vurderer jeg helst et prisavslag eller et "tradeup". At det tar lang tid er ikke noe som nøvendigvis gir deg krav på prisavslag. Det skal skje innen "rimelig" tid sier loven. I tillegg så skal man ved prisavslag sette summen du skal få lik feilens betydning for kunden. I ditt tilfelle er jo dette null og niks. Som du selv sier. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) I tillegg så skal man ved prisavslag sette summen du skal få lik feilens betydning for kunden. I ditt tilfelle er jo dette null og niks. Som du selv sier. Dèt er en unntaksregel, og jeg vil tro en regel som skal virke motsatt av denne situasjonen (dvs til mer gunst for forbruker enn hovedregelen). Hovedregelen er første avsnitt i §31: "Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden." Endret 26. juli 2009 av klilleng Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Godt poeng, du har rett i det der . Allikevel stinker den saken her av "jeg vil forsøke å ribbe til meg mest mulig penger for noe som egentlig ikke betyr noe for meg". Forsøker bare å si at produktet vil bli reparert. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Godt poeng, du har rett i det der .Allikevel stinker den saken her av "jeg vil forsøke å ribbe til meg mest mulig penger for noe som egentlig ikke betyr noe for meg". Forsøker bare å si at produktet vil bli reparert. Tja, det er mulig. Jeg skjønner likevel trådstarter; han har ikke fått et fullverdig produkt, og ønsker samtidig ikke å være uten i lengre tid. Jeg tror også et moderat prisavslag vil kunne være ok for butikken, så slipper de å håndtere en retur med de ressursene det krever. Koster litt det også. Men det er opp til butikken, de kan ta en omlevering. Reparasjon er vel neppe aktuelt, da ville jeg heller benyttet angrefristen. Omlevering burde kunne gå rimelig raskt, og kan være verdt å vurdere for trådstarter. Personlig ville jeg nok ikke beholdt et produkt av denne typen som ikke er 100%, selv med noe prisavslag. Annenhåndsverdien blir garantert merkbart lavere enn et fullgodt produkt. I tillegg vet man ikke om det er andre ting som det også er feil med, som ikke er kommet frem enda. Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Dette er ikke et forsøk på å prøve å raske til meg penger, som jeg nevnte tidligere i tråden så vurderer jeg en "tradeup". altså returnere dette produktet og bestille produktet som er over i serien. Eneste man gjør da er å betale mellomlegg. Jeg vet for et faktum at storebrødrene til reciveren jeg eier ikke er plaget med dette problemet. Men storebrødrene koster det dobbelte+. Og det eneste de har å vise for er litt høyere uteffekt, noe jeg abselutt ikke har bruk for siden jeg har pittesmå høytalere=) Annen ting jeg kan gjøre er å høre om de har en nyere revisjon på lager. kansje min kan byttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå