Monicaott Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg skrev tidligere, men har fått mer. Som jeg skrev, har jeg skaffet meg nytt abonement i går. Jeg har aldri bestilt noe fra nett, og jeg bruker aldri slike tjenester annet enn 1881. Men nå har jeg plutselig blitt trekt 17 kr fra kortnr "1989", for noe jeg ikke aner er for engang. Hvilke tjenester står de for? Jeg har også blitt trekt fra 2089, hva er det? Og sist men ikke minst, 2422, som jeg ble trekt 40 kr for noe jeg ikke har fått, eller bestilt. hvordan går jeg frem å klager? og til hvem? jeg prøvde å ringe netcom, der jeg har abonement, men de kunne ikke stenge noe som helst, men ga meg nr til kundeservicen for 2422, men de svarte ikke. Jeg tipper jo at jeg ikke fåt tilbake pengene når slikt skjer, men at de bare nekter for det og sier at jeg har bestilt noe? og har de lov til å trekke uten godkjenning fra meg? jeg blir så lei, det blir jo bare mer og mer som blir trekt, og jeg aner ikke hvorfor. Det stopper ikke når jeg sier stopp engang... Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Dersom ikkje kundesørvis hos operatøren vil hjelpe deg ville eg rett og slett trua med å kvitte meg med abonnementet. Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Dersom ikkje kundesørvis hos operatøren vil hjelpe deg ville eg rett og slett trua med å kvitte meg med abonnementet. Synes ikke at det virker som at de ikke vil hjelpe henne. Hun har jo fått kontaktinformasjon til innholdstjenesteleeverandøren, og det er de hun strengt tatt må kontakte. Men nå har jeg plutselig blitt trekt 17 kr fra kortnr "1989", for noe jeg ikke aner er for engang. Hvilke tjenester står de for? Jeg har også blitt trekt fra 2089, hva er det? Og sist men ikke minst, 2422, som jeg ble trekt 40 kr for noe jeg ikke har fått, eller bestilt. Legg inn sperre for innholdstjenester via Min Side på netcom.no, så slipper du dette. Lenke til kommentar
Monicaott Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Det stoppet på 2422, men 1989 fortsatte uansett. Hva er det for et nr da? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 telefonterror.no gir deg svar på hvor mange nummer kommer fra. Nummeret 1989 er det NetCom som eier. Hvis det ikke hjelper å stoppe meldingene ved å sende 'stopp', prøv med stop (én P). Lenke til kommentar
larspistasj Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Som k-orm sier tilhører 1989 NetCom, og brukes da til for eksempel "forbruk", "forfalt", og lignende. Med andre ord, ting som du selv "bestiller". Eneste som må stoppes fra 1989 er vel værmelding, og den stoppes ved å skrive "STANS". En oversikt over innholdsleverandører kan du finne her. Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Som jeg skrev, har jeg skaffet meg nytt abonement i går. Regner med at du fikk nytt nr når du opprettet dette abonnementet? Det er ikke ukjent at abonnement kan henge ved et nummer, selv om det bytter eier. Altså kan nummerets forrige eier ha bestilt tjenesten. At du skal betale for det er ikke riktig. Vi anbefale å ta kontakt med CPA-leverandør og høre når samtykke til utsending ble gitt. Om det er før du overtok nummeret skal ikke du betale for det. Om ikke de er villige til å kreditere ringer du NetCom igjen. Du finner en liste over kortnummer og deres kontaktinfo her: www.netcom.no/cpa Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Kan ikke Netcom sperre slike tjenester på abb, slik som Telenor kan? Mener å huske ett innslag på TV der Netcom blokkerte dette for en kunde som klaget. Lenke til kommentar
larspistasj Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Som nevnt tidligere i tråden kan det legges en sperre for innholdstjenester. Enten på MinSide eller ved å ringe 05050. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå