Orjanp Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Selvsagt kan han nekte garanti. Garanti er ikke lovhjemlet noen steder. Det er valgfritt å tilby dette. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Selvsagt kan han nekte garanti. Garanti er ikke lovhjemlet noen steder. Det er valgfritt å tilby dette. Spørsmålet er egentlig om reparasjoner er underlagt en eller annen paragraf i forbrukerkjøpsloven. Verksteder ønsker normalt ikke å reparere vann og fuktskader da de er redde for at senskader kan oppstå, og at kunden da kan hevde at reparasjonen ikke fikset problemet. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Verksteder reparerer ikke slike skader fordi de kan bli ansvarlige for senskader. Jeg har dog opplevd at verksted har reparert en fuktskadet telefon, men det var back in 2002 og ikke en av de store service kjedene. Uansett håper jeg naboen din har god råd, fordi forbrukerrettighetene i håndtverkertjenesteloven kan påføre han dyre kostnader. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Selvsagt kan han nekte garanti. Garanti er ikke lovhjemlet noen steder. Det er valgfritt å tilby dette. Spørsmålet er egentlig om reparasjoner er underlagt en eller annen paragraf i forbrukerkjøpsloven. Verksteder ønsker normalt ikke å reparere vann og fuktskader da de er redde for at senskader kan oppstå, og at kunden da kan hevde at reparasjonen ikke fikset problemet. Vi er vel over på reklamasjon, og det vil være interessant å se hvordan det kan løses. Om det kan nektes reklamasjon? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Vel vi er vel over på Lov om håndverkertjenester m.m for forbrukere. og det blir vel paragraf 18 som "styrer" det? §18 Opplysninger om tjenesten: § 18. Opplysninger om tjenesten. (1) Mangel foreligger også når resultatet ikke svarer til opplysninger av betydning for bedømmelsen av tjenestens egenskaper eller hensiktsmessighet som er gitt i samband med avtaleinngåelsen eller ved markedsføring (a) av tjenesteyteren eller på tjenesteyterens vegne, eller (b) av noen annen i egenskap av eller på vegne av en materialleverandør eller et tidligere salgsledd. (2) Første ledd gjelder bare når opplysningen ikke i tide er rettet på en tydelig måte og kan antas å ha virket inn på avtalen. eller bommer jeg helt nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå