Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva tror dere om dette kjøpet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null

 

Kan prutes ved kjapt kjøp står det..

Ser ut som en grei pris dette. Vet ikke mye om disse bilene, men basert på hva du får, en sporty cabriolet med skinnseter, 150.000 på telleren og som i tillegg bare er 10 år gammel, med et så tøft design (?!), så vil jeg si det ser ut som et bra kjøp. Er usikker på kvalitet og slikt med disse bilene, men om alt det er greit så vil jeg si det ser ut som et bra kjøp.

Lenke til kommentar
Vel, hvis du er "frisør" og mener andre menn flørter når de slipper en fis, så er dette bilen for deg ;)

 

Hvis du er så usikker på deg selv at du trenger en Hummer for å vise hvilket kjønn du er, så er selvsagt Fiat Barchetta et dårlig valg.

 

Det blir jo nesten det samme, man er bare litt mere macho homse med en hummer...

Lenke til kommentar
Når det kommer til legning og penisstørrelse er jeg sikker nok på begge til å ha baller nok til å kjøre en slik bil. :p

 

Noen kjente problemer med den som folk kjenner til?

 

Takker for svar

Jeg pratet litt med salgs-sjef på motorforum i dag, med denne tråden i bakhodet. Pratet litt om denne Fiaten og han sa at det var utrolig lite feil med den, og at daglig leder hadde en slik hjemme i garasjen som "lekebil", og han var visst veldig fornøyd :p

Lenke til kommentar

Om du ikke har prøvekjørt en, så gjør det. Tror du vil bli ganske overrasket. ;) 1.8-literen er sprek, og kjøreegenskapene er gode. Sjansene for at den er istykkerkjørt er også endel mindre enn f.eks. Mazda MX-5. Kamvariator har vært en gjengangerfeil på Barchetta, men om denne er oppgradert (annet delenummer) er det stort sett tut og kjør. Og sjekk selvsagt alt man normalt sjekker ved kjøp av brukt cabriolet. Og ha i bakhodet at den du linker til er en av de billigste på Finn. Da må man som regel regne med litt småplukk.

 

Deleprisene i Danmark, Tyskland eller England er langt lavere enn norsk merkeforhandler.

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Oljeskift hver 10 000 km er forsåvidt ingen dum idé uansett bil ;) Selv skifter jeg hver 5 000 km på mine biler. Selv med Castrol Edge 10W-60 olje på Lanciaen jeg hadde ble det ikke noen utpreget dyr affære, 4-500 kr for olje og filter to ganger i året er til å leve med...

 

Nye kalesjer til Barchetta får man vel kjøpt til ~4-5 000,- om ikke jeg husker feil. Pluss montering riktignok. EDIT: tror også man kan få kjøpt kalesje med bakrute i glass og innlagte varmetråder. Mener det skal være å foretrekke fremfor plastvarianten, som har en tendens til å bli hard og sprø i kulde. Ja, dørhåndtakene bør også smøres godt om vinteren, så ikke man risikerer at de fryser fast. Dørhåndtakene på Barchetta er jo ganske spesielle.

 

3422536290_a47eb19073.jpg?v=0

 

EDIT 2: Kjøper du Barchetta innen 8 august kan du stille på Italiensk Dag på Vålerbanen og få kjørt deg på bane med DeTomaso, Lamborghini, Lancia, Ferrari, Fiat, Maserati, Ducati, Alfa Romeo, MV Agusta osv osv, eller bare pratet tull og bil med andre italofile :)

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Desverre hadde den blitt ganske mye dyrere en prisen som sto etter: nye felger, omlakkering og nytt tak. Alt trengtes ganske godt på den bilen. Pluss bytte av reg reim og en ventil som gir diesel lyd ved lavt turtall.

 

Jakten på "ny" bil fortsetter!

Lenke til kommentar

"Diesellydventilen" du snakker om er kamvariatoren jeg nevnte. Kjedelig at den ble dyrere, men det er nok fort slik det blir. Er som regel en grunn til at de er billige. :hrm:

 

Hvor høyt opp i pris kan du gå? Jeg vet denne Barchettaen er strøken og har blitt godt passet på (jeg kjenner forrige eier), men den blir kanskje for dyr?

 

65_-603590110.jpg65_-1637287560.jpg

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Skal titte på en til i dag som ser bedre ut, men den du linket til så fin ut den også. Er i prisklassen min, så den skal vurderes. Det er et + at det er hardtop også. Synd den er litt langt unna.

 

Vet du om den kamvariatoren er dyr å bytte? Leste et sted at den ulyden ikke var skadelig, mer irriterende at folk tror du kjører "diesel-lokk". Stemmer det?

Lenke til kommentar

Kan stemme det ja. Skal ikke være skadelig, og diesellyden skal bli borte over 2000-2500 rpm. Ny variator koster ca 1500,- +frakt og mva fra ebay, pluss arbeidstimer. Lurer på om jeg har hørt ca 3000,- inkludert montering, men det tør jeg ikke si for sikkert (i England får de stort sett skiftet denne gratis hos forhandler). Bare husk å få den korrekte, nye versjonen, delenr 60615644. :)

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...