nomore Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Det hadde ikke gjort noen forskjell om treffpunktet var på selve forkjørsveien. Forkjørsvei opphever ikke vikeplikten ved rygging. Lenke til kommentar
saskansen Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Det hadde ikke gjort noen forskjell om treffpunktet var på selve forkjørsveien. Forkjørsvei opphever ikke vikeplikten ved rygging. nei enig i det,men ser det er noen som er i tvil fordi trådstsrter er på forkjørsvei og den andre ikkje...mulig det kunne blitt skyldeling dersom A rygget _langs_veien,og B brøt vikeplikten ved å kjøre ut på forkjørsveien.....men det var jo overhodet ikkje det som skjedde i dette tilfellet Lenke til kommentar
Trafikkstudenten Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Sant det. Det var derfor jeg ga et generelt eksempel på hvor komplekse reglene er. Den konkrete saken mener jeg ikke kan løses på grunnlag av vp-reglene. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Stusset litt på det jeg også, greit at han rygget FRA en forkjørsvei, men treffpunktet var jo ikke på forkjørsvegen ut i fra illustrasjonene? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Din skyld, er ikke tvil en gang. Ihvertfall ikke om den andre bilen stod stille i tillegg. Lenke til kommentar
siggii Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Takk for lange og utfyldende svar, spesielt Trafikkstudenten! Jeg har ikke kontaktet forsikringsselskapet for å høre med dem, og jeg tror heller ikke jeg kommer til å gjøre det, i og med at de fleste er enige om at dette er min feil. Jeg hadde bare lyst til å sjekke, slik at jeg ikke tok på meg skylden for noe som ikke var min skyld. En siste ting, er det noen som vet hvor lang tid det normalt tar før jeg får høre noe mer? Den andre parten tok seg av skademeldingssjemaet, men etter det har jeg ikke hørt noe fra verken forsikringsselskap eller han, og ser at han enda ikke har rettet på bulken dette forårsaket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå