Mathiasman Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hei. Jeg har hatt et problem med at PCen min krasjer når jeg spiller spill. Det skjer ikke med en gang, men etter en stund. Jeg har prøvd å ta ut en og en RAM-brikke for å sjekke om en av de har tatt kvelden, men det hjalp ikke. Jeg har ikke overklokket, så det er ikke det. Kan det være harddisk? Noen av diskene mine har slitt seg helt ut i det siste. Harddiskfeil kommer stadig opp, autokjør kommer opp som om jeg nettopp har koblet til en ekstern disk i ny og ne. Jeg har dog ikke fått noen feilmelding eller meldinger som generelt sett har indikert at det er feil på Windows-partisjonen - hvor spillene også er installert. Har noen andre ideer om hvor problemet kan ligge? Takk! Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Om diskene beviselig har feil bør jo disse byttes ut. Dette er jo et problem som aldri vil bli bedre med tiden. Istedet for å gjette seg frem til hva som kan være feil feilsøker du heller minidump filene som generes hver gang Windows krasjer. (Jeg regner med du får blåskjerm og at maskinen restartes.) Sjekk guiden min ovenfor for hvordan du gjøre dette selv, evt legg ved minidump filene her. De finnes i c:\windows\minidump. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Nei, ikke blåskjerm. Skjermen bare fryser og jeg må restarte manuelt. Beklager dårlig formulering. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Kan du aktivere / deaktivere lysindikatoren på tastaturet på feks caps lock? Har du et PS/2 keyboard? Endret 25. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Jeg har USB-tastatur. Jeg får ikke trykket på noe. Caps Lock etc reagerer ikke. Noen som har en fjerneste anelse på hva det kan være? Endret 25. juli 2009 av Mathiasman Lenke til kommentar
Abits Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Testet skjermkortet? Hadde et problem tidligere at jeg fikk blåskjerm når jeg startet et spill, problemet var skjermkortet. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Det er ikke blåskjerm som er problemet. Bildet bare fryser. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Om Caps Lock ikke reagerer betyr det at systemet er fullstendig fryst noe som bare kan forårsakes av en driver eller et maskinvareproblem. Drivere som er fryst kan feilsøkes med Driver Verifier. Du får avgjøre selv hva som er mest sannsynlig etter hvor lenge hardwareoppsettet har fungert. Lenke til kommentar
lurte Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Har du prøvd å laste ned nye drivere til skjermkorte? Hadde nylig det med mit skjermkort som er av den eldre typen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå