Gå til innhold

Kritikk på hjemmesiden min, Hope93.net

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første jeg legger merke til når jeg åpner siden er følelsen av et trangt rom som blir fyllt med altfor mye forkjellig.

Jeg klarer ikke hvile øyene noen steder, for hvor enn jeg ser på siden, er det enten en, jeg vil tippe flashfilm, som snurrer øverst på siden, eller reklamen på siden som forstyrrer øynene mine

Det i sammenheng med at ting blir for trangt, ødelegger mitt førsteinntrykk av siden.

Jeg kan jo starte med ting som jeg ikke føler fungerer.

- Jeg vil starte helt øverst. Header er som vi alle vet en vanskelig ting. Headeren din, er kort sagt Hope93net med en slags font, og en vertikal gradient. For det første liker jeg ikke gradienten. Den ødelegger menyen etter min mening, når du har valgt en rollover med dobbel effekt, dvs ensfarget bakgrunn, og svart skrift. Jeg får følelsen av at menyen er hentet fra et ferdig kodet sted, hvor du har gjort noen få endringer, slik at fargene nogenlunde passer sammen, og eventuelt font/size.

- Videre ned så vil jeg kommentere innholdet ditt. Dette må du nok forklare nærmere, men hvorfor i allverden vil du ha webcamera over et sted i norge? Jeg forstår heller ikke hvorfor du vil ha linkene til de 4 nettstedene m/logo på forsiden.

Den siste tingen jeg ikke forstår hvorfor du i det hele tatt har valgt å ta med, med mindre du tjener penger på det, er annonsene.

- Kommentarfeltet ditt ville jeg vurdert å endret. Dette ser også ut som no copy/paste fra en annen side, og eventuelt gjort noen små forandringer.

- Typografi

Jeg er ikke noen ekspert på området, men jeg ville valgt å skjøvet all tekst litt lenger til høyre i venstre kollonne, slik at det blir mer luft fra kanten. Samme gjelder høyre fra høyre kollonne.

Eneste jeg kan se av de blå kantene, er at de går sammen med overskriftene til blogginnleggene dine.

Jeg forstår ikke helt hvorfor du har valgt at de to skal matche hverandre, men jeg føler ikke det fungerer. Grønn header og blå kant funket ikke for mine øyne.

Linkene dine er grålige, og har underline, både som vanlig link, og hover.

Her ville jeg prøvd meg frem slik at det merkes at man går over en link.

Jeg er ingen fan av underline på linker, men ser at dette er en personlig smak,så vil ikke kommentere det. Det må du nesten se hva du liker best.

Oppsummering

Jeg har kanskje ikke kommet med så mye av det positive, men har jeg ikke kommentert det, så har jeg enten ikke lagt merke til det, eller så synes jeg det fungerer. Vil også si at det er mye her som går på personlig smak, så blir feil av meg å kommentere hver minste lille ting som ikke passer for meg.

Jeg synes du har en fin side, men som skrevet over, er det flere ting jeg personlig ville endret på. Om dette vil komme deg til gode eller ikke, så håper jeg hvertfall at jeg har gitt deg tips/råd for hvordan du kan tenke videre. Lykke til.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

For det første er heile sida koda av meg sjølv, utenom menykoden som eg bare har endra mange ganga, så ingen copy-paste fra nokenplass ;-)

Koden til menyen kommer opprinnelig fra dynamicdrive.com, og sjølve koden har vert på Hope93.net sida eg begynte med HTML. Koden og design på menyen har blitt endra mange ganger på kvart design eg har laga.

Annonsene er der fordi eg tjener penger på dei. Skal vurdere å ta dei vekk, då det man tjener er ekstremt lite.

Linkane på høyresida er der fordi eg vil ha dei der, har ingen bedre forklaring.

Tekstlinkane er grå med underline, ja. Eg veit det ikkje passer med resten, men har ikkje gjort noke med det. Skal prøve meg fram for å forbedre det.

Det med overskriftene på blogg-innleggene har eg vert klar over lenge, men eg har rett og slett ikkje peiling på ka farge eg skal ha der. Svart blir på en måte rart det også..

Webkameraene har eg faktisk ikkje tenkt på.. Dei har vert på sida så lenge at det omtrent er "tradisjon". Men det er ingen spesiell grunn til at dei er der. ;-)

"- Kommentarfeltet ditt ville jeg vurdert å endret. Dette ser også ut som no copy/paste fra en annen side, og eventuelt gjort noen små forandringer."

Er det "MiniBlogg" du meiner? Ingen copypaste der. Men dersom du meiner Gjesteboka, så er den henta fra Mortz.Tjokk.net. Har lenge tenkt på å skaffe ny/endre designet, men det har ikkje blitt enda.

Kritikken din får meg faktisk til å tenke på å endre mange ting på sida. Så takk for det ;)

Lenke til kommentar

For meg klikker headeren og menyen helt med innholdet pa resten av siden.

Du har fine bla linker og bra font, ogsa en knaesj gronn header med stygg meny.. (no offence)

Finn en mer rolig og bla header, sa blir det bra.

Btw utrolig bra bilder mye av det..

Endret av coax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...