Maverick2000 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Har en ganske gammel PC som jeg vil oppgradere litt. Har en XP 1900+ i den, og ønsker å gå opp til maksen av det hovedkortet støtter. Da ser jeg til en Thoroughbred 2600+ med 266Mhz FSB, og de finnes selvsagt ikke i Noreg lengre. Da er det eBay som må sjekkes ut, og der ser jeg det er en kar som selger en slik CPU (her). Det åpenbare spørsmålet er da; hvor legitimt og autentisk er dette? Jeg ser av feedbacken at de aller, aller fleste er svært godt fornøyde med CPU'ene de har kjøpt fra disse, men jeg veit ikke, hadde vært bedre hvis det var noen her som hadde noen betraktninger jeg kunne støtte meg på.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hvis ikke er det mange flere som selger den prosessoren på Ebay. Tror ikke det skal være store risikoen. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Handler du via PayPal så kan du steke han om CPUen blir borte under frakt med forsikring eller om han svindler deg. Så pengene dine er trygge i allefall om du går via Ebay. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 med den prisen der, hadde jeg nesten heller sett etter noe brukt i norge. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Nå har da prosessoren du ser på 333MHz FSB!!! Tror ikke det var så fryktelig mange solgte over 2400 med 266... Ser egentlig heller ikke poenget med kjøpet, kommer uansett ikke til å bli en ok maskin ytelsesmessig. Kanskje heller spare kronene og kjøpe ny maskin ved en senere anledning. Gratise ting du kan gjøre som sikkert vil bedre ytelsen betydelig er å legge inn operativsystemet på nytt, særlig om det er snakk om XP. Mer minne er også ofte en vinner. Lenke til kommentar
Maverick2000 Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Takk for svar folkens. med den prisen der, hadde jeg nesten heller sett etter noe brukt i norge. Hm, bruktmarkedet her er relativt lite mtp. prosessorer, er det ikke? Nå har da prosessoren du ser på 333MHz FSB!!! Haha, det har du jammen rett i. Takk for rettelsen! Må ha blandet sammen noen linker. Thoroughbred-serien skal gå opp til 2600+ med 266 FSB, men den finnes også med 333.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Jeg ville sjekket tipset til Pastafarian. Sjekk hvor mye minne du har og om OS-et er fullt av dritt. Hvis harddisken er gammel kan det være fornuftig å bytte ut den med en nyere og raskere harddisk. Har selv gjort dette på eldre maskiner og det har økt mye mer enn prosessorbytte. Lenke til kommentar
Maverick2000 Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Jeg ville sjekket tipset til Pastafarian. Sjekk hvor mye minne du har og om OS-et er fullt av dritt. Hvis harddisken er gammel kan det være fornuftig å bytte ut den med en nyere og raskere harddisk. Har selv gjort dette på eldre maskiner og det har økt mye mer enn prosessorbytte. Nå har jeg vel 768MB, men jeg har akkurat kjøpt noe rimelig 3GB som skal inn, så den biffen blir grei. Harddiskene er relativt nye og raske nok (ikke Raptor-raske da). Er det en enkel måte (eller flere) å diagnostisere et OS? Lenke til kommentar
Switters Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Tror jeg har en 2400+ liggende hjemme hvis du er interessert! Skal sjekke når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Maverick2000 Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Ja, det hørtes ikke så gæli ut. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Det stemmer det, det var en XP2400+. Steppingen er AQXEA0337TPMW, uten at jeg finner mye info om den. Modellen er i alle fall AXDC2400DKV3C. PM hvis du ønsker denne! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå