GrevenLight Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Heisann Familien min leide en elektriker til og fikse noe hos oss for en stund siden. Familien min og elektrikeren ble enige om hva han skulle gjøre og prisen, men når elektrikeren var ferdig hadde han gjort masse ekstra som familien min ikke hadde spurt han om og gjøre. Han har også krevd penger for det ekstra han gjorde. Det jeg lurer på da er jo egentlig om det er lov og kreve penger for det ekstra han gjorde...? Takk for hjelp Endret 25. juli 2009 av GrevenLight Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hva står det i kontrakten dere skrev ? Uansett så er jobben regulert i hht "Lov om håndverkertjenester" http://www.lovdata.no/all/tl-19890616-063-002.html#9 Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Ikke sikker Jeg har ikke så mye med det, men vet bare at familien min er ganske sur på elektikeren. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Nevnte lov gir vel elektrikeren grunnlag til å legge på 15% for å dekke inn uforutsette kostnader og ekstraarbeid uten å måtte framlegge nytt prisoverslag hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Slikt er kjedelig men foreligger det et skriftlig pristilbud på jobben uten at det foreligger noe skriflig på tillegget så betaler dere avtalt pris så får der krangle om resten. Utfallet av slikt kan vende litt begge veier avhengig om hvor åpenbart tillegget er. Forliksrådet er som oftest første instans i slike klagesaker. Foreligger det ingen skriftlige pristilbud men bare skriftlig bestilling på jobben stiller elektrikeren mye sterkere og foreligger ingenting skriftlig så stiller dere mye sterkere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå