TheEdge Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Hei Jeg har en Cooler Master eXtreme Power 600W psu. Hovedkort: Asus P5B-E PLUS Saken er at jeg synest PSU'en bråker mye og ser på en av produktanmeldelsene på komplett for denne strømforsyningen, at hovedkortet hans styrer vifta på psu'en og at vifta dermed ikke har vært over 1500 omdreininger .. Jeg undres på hvordan han får til det da jeg ikke kan se noen connector fra psu'en som kan kobles til en viftestyringsport på hovedkortet.. Når jeg ser på powerfan i bios'en, har jeg to valg, N/A og Ignore I bios'en vises hastigheten på cpu vifta og på den ene chassisvifta som er koble til hovedkortet.. Men altså ikke på powervifta.. Noen tips? The Edge Endret 25. juli 2009 av TheEdge Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Det spørs om ikke han tar feil. Det er ikke mulig å styre PSU vifte eksternt, den styres av PSU selv. En ting som påvirker PSU vifte er varmen fra HK. Hvis det ikke er en god kabinettvifte som trekker ut den varmen så vil den trekkes inn i PSU. Lenke til kommentar
TheEdge Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Det spørs om ikke han tar feil. Det er ikke mulig å styre PSU vifte eksternt, den styres av PSU selv. En ting som påvirker PSU vifte er varmen fra HK. Hvis det ikke er en god kabinettvifte som trekker ut den varmen så vil den trekkes inn i PSU. Ja, det er det jeg også tror. Har en 120mm vifte bak ved psu'en som blåser ut, så tror den tar det meste. Men hovedkortet har jo inngang for powerfan, og jeg mener å huske den forrige psu'en hadde en egen plugg til å koble på powerfan inngangen på hovedkortet og at man dermed fikk styring/monitorering på vifta, men altså ikke på denne. Går utifra han tar feil ja. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Ledning for monitor av PSU vifta har jeg sett, f.eks på Chieftec PSU. Men det er kun to ledninger på den 3-pins kontakten, så det er ikke mulig å styre vifta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå