Nickless Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Hei, da jeg har astma selv tenkte jeg at jeg skulle skrive et lite innlegg. For meg virker det som om de som har diabetes faktisk har større risiko for store komplikasjoner angående H1N1 (svineinfluensaviruset) enn det astmatikere har (er selvfølgelig forskjellige skalaer på hvor hardt man er rammet av astma og). Noen som vet hvorfor? Jeg får det ikke til å stemme siden astma faktisk er en lungesykdom, men nå kjenner jeg ikke så altfor mye til hvordan diabetes faktisk foregår heller. Jeg for min del går ikke på noe medisiner eller noe sånt lenger, og kan fint leve med forskjellige pelsdyr i huset en stund før jeg må begynne på forebyggende medisiner, så ser ikke på meg selv som en person som er i faresonen. Takker for alle svar Endret 25. juli 2009 av Nickless Lenke til kommentar
War Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Nå er det vel ikke værre en at blodsukkeret blir vanskeligere å kontrollere ved feber. Ved evt en innleggelse/respirator blir det iallefall en sabla jobb. De som ikke bruker insulinpumpe må også opp om morgenen for å sette langtidsinsulinen og insulinen de evt gir til måltidene kan fungere dårligere når kroppen har feber. Ved asma kan man vel spraye litt inn i den eventuelle pustemaskinen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå