Gå til innhold

partisjon feil i XP, trenger hjelp....FORT!!!!!!!

Anbefalte innlegg

for et par dager siden låste dataen seg, noe som resulterte i at xp fikk problemer i oppstartsfasen:( etter noen rebooter var jeg i gang igjen men da var den ene av de fire partisjonene mine registrert i windows som "koblet i fra" :(

hvis jeg skal åpne den kommer en feilmelding som sier at jeg må legge til volumserienummer (hva nå enn det er????)

er det noen som har peiling på hvordan dette kan fikses eller kan fortelle meg hvordan man legger til volumserienummer!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Volumserienummer gis hvert volum(e) når en disk eller partisjon formateres. Men, er det her snakk om en dynamisk disk? Det høres nesten sånn ut...

Fant dette i Windows Help:

To reactivate a missing or offline dynamic disk

Using the Windows interface

Open Computer Management (Local).  

In the console tree, click Disk Management.

Where?

Computer Management (Local)

Storage

Disk Management

Right-click the disk marked Missing or Offline, and then click Reactivate Disk.  

The disk should be marked Online after the disk is reactivated.

Notes

To open Computer Management, click Start, and then click Control Panel. Click Performance and Maintenance, click Administrative Tools, and then double-click Computer Management.  

You must be logged on as an administrator or a member of the Administrators group in order to complete this procedure. If your computer is connected to a network, network policy settings may also prevent you from completing this procedure.  

A dynamic disk may become Missing when it is corrupted, powered down, or disconnected.  

A dynamic disk may become Offline if it is corrupted or intermittently unavailable. A dynamic disk may also become Offline if you attempt to import a foreign (dynamic) disk and the import fails. An error icon appears on the Offline disk. Only dynamic disks display the Missing or Offline status.  

Only dynamic disks can be reactivated.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...