TanglewoodD Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Nå er dette helt sikkert en idiot-sak for dere, men jeg har ingen aning. Jeg har to front høytalere koblet til den ganske nye Onkyon min her, å de spiller høyere på venstre enn høyre sidene. Merkbart. Hvorfor, å ikke minst ; Hvordan kan jeg endre på dette? Begynner å gå på nervene.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Første eg ville sjekka var volumbalansen mellom høgtalarane, er den skrudd litt over på venstre side? Kanskje den eine er kopla feil vei +/- polaritet. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Snakker vi stereo, eller surroundreciever? Det er mange innstillinger i en surroundreciever.. Nullstill en eventuell romkorrigering, kan hende at den har vært testet. Sjekk alle koblinger, at de er på rett sted, og skikkelig festet. Sjekk at kablene er hele og fine. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Bytt om på høyttalerledningene bak på forsterkeren, slik at venstre høyttaler er koblet til høyre utgang og omvendt. Om problemet nå bytter plass er det høyttalerne som har skylda, om det fremdeles er samme høyttaler ligger feilen i forsterkeren. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Om problemet flytter på seg bør du også sjekke høyttalerkablene, altså bytt om på disse også. Om problemet er på samme høyttaler ennå er det den som er synderen. Da bør du åpne opp og sjekke loddingene i delefilteret, og alle loddepunkter/festepunkter. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Godt poeng angående kablene, de hadde jeg glemt. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Godt poeng angående kablene, de hadde jeg glemt. Jeg har vært ute på problemsøking et par ganger Det er ofte smådetaljer og tulleting som gjør at en må sjekke ting, men det er alltid deilig å finne ut av det! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 hehehe, Funket nå! Jeg er ikke HELT på jordet, men det er så mye settings på den drit forsterkern ;p Funker kanon nå = ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå