oj88 Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Har kun brukt analog og HDMI-lyd med XBMC. Anbefaler deg å spørre på XBMC-forumet hvis ingen her har et godt svar, siden dette er et XBMC-spesifikt spørsmål. Lenke til kommentar
Perril Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) okey, prøver der nå så vi for se... EDIT: Nå fungerer det, vis noen andre sliter med det samme: xbmc default device: plug:iec958:CARD=S51,DEV=0 xbmc passthrough device: iec958:CARD=S51,DEV=0 - Perril Endret 29. juli 2009 av Perril Lenke til kommentar
Kenney87 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Takk for den koden perril, men et spørsmål Alt av digital avspilling fungerer kjempebra ( DVD , H.264 osv) men så snart jeg prøver å spille av en videosnutt som har analog så får jeg ingen lyd. Noen ide? Lenke til kommentar
lorecaster Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 okey, prøver der nå så vi for se... EDIT: Nå fungerer det, vis noen andre sliter med det samme: xbmc default device: plug:iec958:CARD=S51,DEV=0 xbmc passthrough device: iec958:CARD=S51,DEV=0 - Perril Vet det er en stund siden dette ble løst, men sliter med samme problemet selv nå. Hvordan fikk du lagt inn den infoen i XBMC? Måtte du bruke custom i audio settings? Lenke til kommentar
Perril Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 okey, prøver der nå så vi for se... EDIT: Nå fungerer det, vis noen andre sliter med det samme: xbmc default device: plug:iec958:CARD=S51,DEV=0 xbmc passthrough device: iec958:CARD=S51,DEV=0 - Perril Vet det er en stund siden dette ble løst, men sliter med samme problemet selv nå. Hvordan fikk du lagt inn den infoen i XBMC? Måtte du bruke custom i audio settings? Dette kan jeg ikke svare på lenger har gått fra linux back to windows, da fikk tak i de rette kodecene og programene til 1080p Skal vel prøve linux igjen snart, og lage Guide for windows og linux meda center på Acer Revo r3600. Beklager for at det har tatt litt tid på svar her, ble bare stopp med forum bruken her men er back now! Lenke til kommentar
lorecaster Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Velkommen tilbake. Jeg ga opp å få til SB. Kjøpte et Asus Xonar-kort i stedet og det fungerer utmerket. For min del var det uansett unødvendig å ha eksternt lydkort når jeg allikevel hadde plass internt. Saken var bare at jeg hadde denne SB-boksen liggende. For Acer Revo er vel det optimale å få lyden via HDMI. Lenke til kommentar
Perril Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Ja det er sant best med HDMI men da må jeg oppgradere hele lydanlegget og det har jeg ikke penger til Men en dag så skjer det! Lenke til kommentar
lorecaster Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg skal ikke påstå at det er best (rent lydmessig), men absolutt enklere med en slik net-top. Jeg har testet XBMC Live på en Asus EEE 1201n (ganske lik innmat som din Asrock) og det fungerte problemfritt med HDMI via forsterker. Det frister derfor å kaste ut den svære HTPC-kassa og kjøpe en liten Asus- eller Asrock-box. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå