Gå til innhold

virus? Norton fungerer ikke, kommer ikke på nettet

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste tre dagene fått en maskin som ikke oppfører seg som den skal. Har Norton internett security 2009 og har trodd jeg var godt beskyttet, men utelukker ikke at et virus har tatt full kontroll.

Jeg klarer ikke å komme meg på internett, selv om modemet virker som det skal. VErken Firefox eller internett explorer kommer seg ut i verden.

Jeg får ikke åpnet Norton, når jeg klikker på ikonet skjer intet. Det eneste jeg hører fra Norton er etter oppstart hvor følgende feilmelding kommer: unable to start ccemailproxy 1003,8.

Hvis jeg prøver å avinstallere Norton får jeg opp meldingen "annet installasjonsprogram kjører. vellingst vent, og prøv igjen". dette skjer ikke hvis jeg forsøker å avinnstallere andre programmer.

Hvis jeg kjører malware-programmer eller superantispyware som har reddet meg før slås maskinen automatisk av eller henger seg opp etter ca 10 minutter.

Noen som har forslag? Jeg kommer meg altså ikke på nettet, så får ikke lastet ned noe programmer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det beste er nå om du kunne fått lånt en PC til å laste ned noen filer som vil gjøre jobben din en del enklere.

Videre vill jeg selv ha:

1. Last ned følgende filer:

CCleaner (Portable)

Dr.Web CureIT

Symantec/Norton Removal Tool

Malwarebytes

Combofix

Hijackthis

2. Trykk Windows+R tasten og skriv inn; msconfig

Velg så "Diagnostic Startup" under "General" fanen.

Restart maskinen.

3. Følg Guiden Slik kan Norton avinstalleres vedlagt som .pdf fil her.

Guiden kan også leses på >denne siden<

4. Kopier over CureIT til skrivebordet.

Gi programmet et nytt navn, eksempel; ditt brukernavn her - nilwee

Følg CureIt-Guiden vedlagt her og søk gjennom maskinen med CureIT

PS: Får du ikke installert og kjørt programmene under punkt 5,6 og 7 - Går til msconfig igjen, velg "Normal Startup" og restarter maskinen. Når du nå så er logget inn "på vanlig måte", kjører du så programmene som vist i punkt 5,6 og 7.

Takk til norbat for guide til punkt (4), 5 og 6

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246

5. Kjør dernest MBAM.

Last ned Malwarebytes Anti-Malware (MBAM) til skrivebordet.

Kjør og installer programmet. Velg Norsk-språk

La programmet oppdatere seg og velg å kjøre en 'hurtig systemscan', klikk Skann.

Det kommer en meldingsboks om at scannen er ferdig, klikk Ok

Klikk på 'Vis resultat'-knappen. Du vil nå se om og hva som er funnet.

Klikk så på Fjern valgte -knappen for å fjerne malwaren som ble funnet.

MBAM vil i en del tilfeller be om en restart av pc'n.

Det vil deretter åpnes en logg i notisblokk. Den kopiere du og poster senere.

6. Kjør Så Combofix og/ eller om nødvendig HijackThis.

Last deretter ned Combofix , legg det på skrivebordet.

Kjør combofix.exe, og følg veiledningen.

Det vil åpnes en logg i notisblokk når programmet er ferdigkjørt.

Under kjøringen, vil du bli spurt om å installere gjenopprettingskonsollen om den ikke ligger på pc'n fra før. Dette kan du si ja til om du ikke har en xp cd tilgjengelig.

Hva gjør ComboFix:

- ComboFix er et multifix-program som er laget for å fjerne en hel del kjente infeksjoner, samt lager en logg/rapport som viser filer/prosesser/registeroppføringer som ligger på PC-en. Loggen kan avgjøre om det fortsatt ligger noe på PC-en som skal fjernes. Det kreves da at noen med erfaring kan lese loggen og fortelle hvordan man skal gå videre.

Det hender at enkelte AV-program reagerer på noen prosesser som combofix bruker. Disse er trygge og du skal evt. tillate prosessene å kjøre hvis tilfellet. Slå av evt. sikkerhetsprogram midlertidig om det er problemer å kjøre combofix.

Kjører du et 64 bits operativsystem?

Combofix kjører ikke på et 64 bits OS. For å lage en logg, kan du bruke Hijackthis:

Legg programmet i en egen mappe. Kjør programmet og velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster.

7. Kjør Renser og Register med CCleaner.

PS: Selv om det vanligvis ikke er nødvendig. Mener jeg nå at det kan være godt å rense maskinen for alt det CCLeanerkan renske, det vil da si å sette hake i alle rutene.

Ta også en titt i CCleaner Guiden vedlagt her og følg bildene.

8. Gå til msconfig igjen og velg "Normal Startup"

Restart så maskinen igjen.

9. Installer Norton på nytt.

Du kan nå for kontroll oppdatere og foreta et raskt søk med programmet for kontroll.

10. Post så loggene du har fått fra CureIT, Malwarebytes og Combofix/Hijackthis i denne tråden.

PS: Denne posten har jeg også lagret som .pdf format som du kan laste ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...