Kerbarus Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Heisann, har laget et innlegg på tomshardware.com, men tenkte jeg skulle kopiere innlegget mitt hit i håp om å få noen bra svar. Regner med alle her kan engelsk så jeg bare paster tråden jeg laget der! " Hello. I'll just get straight to the point. I just bought a water cooling system from a friend of mine. And I'm not getting the cooling i had expected from it, the temperature in idle is about 42C, which is only about 2-3 degrees lesser than the cooling fan that came with the processor. I have the fan and radiator nearly sticking out of the cabinet (I have removed the sidedoor for better airflow), so I don't think it's an airflow problem. And I've put the thermal silicone on correctly (thin layer on the processor). And the cooling system should work, the fan is spinning etc. Besides, my mate had a temperature of 18C when he had it in his system. So my question is, what am I doing wrong, what can I check for? Oh yeah, the system specs are: Intel Core 2 Duo E8400 3.0Ghz North Q 3580 Water cooling system 2x2GB PC6400 Corsair Ram, 2x1GB HyperX ram Xfx Geforce 9600GT 512MB" Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Jeg vil anta det er forholdene i rommet som er litt avgjørende her. Vennen din har kanskje 18 grader fordi rommet generelt er kaldere, kanskje kabinettet har bedre luftgjenomstrømning? Lenke til kommentar
Kerbarus Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Har prøvd å tatt kjøleren og radiatoren ut av kabinettet, og åpnet et vindu, så har egentlig utelukket begge de to. Flere forslag? :/ Lenke til kommentar
gxi Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) 18 grader er ca. umulig å oppnå uten at det er under 10 grader i rommet. Temperaturen = temperaturforskjell mellom vann/luft + temperaturforskjell mellom vann/kjøler + temperaturforskjell mllom kjøler/chip. Det er alltid feil i systemet som måler temperaturen som gjør at man får slike temperaturer. Endret 27. juli 2009 av gxi Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hugset å koble viftene på radiator, eller glemt å starte pumpen? er samme temp som eg får etter 20min gaming UTEN radiator vifte, så eit eller anna må vere veldi galt hos deg.. er blokken skikkelig montert? god kjølepasta? Lenke til kommentar
Kerbarus Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Har prøvd forskjellige lag med kjølepasta (bruker silikonløsning nå), men kanskje 2-3C forskjell. Skikkelig montert ja, klipset fast i hovedkortet, og sitter som et skudd Men lurer på å heller gå får en luft-kjøler og heller returnere vannkjølinga. Noe dere anbefaler til ikke en så altfor dyr penge? Tenkte på den Noctua NH-U12P, som har fått ganske bra resultater i tester osv. Noe som er bedre til samme prisen? Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Er bare å se på HW.no sine tester over luftkjølere eventuelt bestille en dyr kjøler i norge og bestill fra e-bay/utlandet da en kan spare masse penger.. sikker på att du ikkje har knekk på slanger osv? vannkjøling skal jo kjøle kjempebra selv om en kun har et jalla oppsett, da en har mer enn 2x120vifter på radi (dobbel, ikkje push-pull) Gå over hele systemet å sjekk etter div, sjekk om pumpen syger rikelig mengde vatn, viftene på radi (de kan vere får svake, post spec) luftkjøling i dag holder lenge på dagens C2D cpuer (45m,) vist en skulle klokke, uten overklokking så holder det også bra til alt anna også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå