A897645231 Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Hei. Etter en del år med sløv opprydding og dårlig struktur på pcn har jeg endt opp med mange forskjellige mapper på forskjellige harddisker som har alt fra jobb/skole -> bilder/musikk/spill. Så lurte på om noen visste om ett program som organiserte dette for deg? På tvers av harddiskene. Og lar deg bestemme (f.eks.) hvor alle bildene skal (forhåpentligvis organisert) ende opp, uten at det går for mye utover det du tidligere har organisert. F.eks.: Alle bildene ender opp på "D:\Bilder" - Spill på "C:\Spill" og filmer "J:\Filmer" Bare si ifra om noe er uklart, så skal jeg prøve å forklare bedre men regner med de fleste skjønte poenget/problemet ;p På forhånd takk =) Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Bedre å gjør manuelt. Da får du lempa vekk det du ikke trenger, og du har full kontroll på hvor ting er. Noe som minner meg på at jeg må tilbake til ryddings-arbeidet Lenke til kommentar
A897645231 Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Joda, er vel kanskje det. Men er en del tb med masse forskjellige og føler ikke akkurat for å bruke helgen på akkurat dette. Manuelt kan jeg jo fikse etterpå, når programmet har samlet alle .jpg(osv) i en mappe ;] Endret 24. juli 2009 av Wiktil Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Jeg setter 100 spenn på at dersom du finner et program til å slenge alle Jpg'ene i en mappe, så blir de aldri videre sortert Har aldri hørt om programmer som det, men det finns nok sikkert. Total Commander er veldig bra til å rydde manuelt med, og til filbehandler generelt Jeg bruker det nesten som OS, jeg. Lenke til kommentar
A897645231 Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Hehe, da har jeg i alle fall startet : D Har lett på nettet som en helt, men aldri funnet helt det store. Skal sjekke ut Total Commander (kult navn^^,) - thanks anyway. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Jeg tok meg nylig et par halvtimes-omganger der jeg samlet opp og ryddet på filene. Vil du finne ut hvor filene ligger vil jeg anbefale spacemonger v1.40: http://www.sixty-five.cc/download/ Trykk på free software og bla ned til 1.40, denne er grei å ha generelt. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Det trenger litt konfigurering, men er ypperlig med en gang man gjør seg vant til det. Kan også brukes som ftp-client Hos meg ligger det som en lus oppå windows, så jeg unngår Windows-grensesnittet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå