Gå til innhold

Noen Mass-Effect Spørsmål!

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg har sett litt rundt på trailere og reviews av spillet, men jeg lurer på visse ting:

1: Går det an å kjøpe klær, våpen og romskip?

2: Går det an å vandre fritt? Gjøre quests utenfor main-storylinen?

3: Levle og oppgradere skills?

Det var det jeg lurte på... Håper dere har svar! :)

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du kan kjøpe nye klær og våpen, men ikke romskip. Når det er sagt har du kun fire våpentyper å velge mellom, så utvalget er ikke akkurat det beste.

2. Selvsagt.

3. Tja, det er jo et rollespill... ;)

Bonusspørsmål:

4. Har valgene du gjør noe å si for historien?

Helt klart. Mot slutten måtte jeg ta et valg, og for første og enste gang i et dataspill slet jeg med å bestemme meg fordi konsekvensene ikke akkurat ble så bra uansett hva jeg valgte. Det sier vel sitt. ;)

Lenke til kommentar

På ingen som helst måte som oblivion. Du blir plantet på planeter eller små byer der du bare kan gå i et begrenset område. Men du har gjerne mange quester på samme plassen, såklart.

Du kan ikke gjøre som oblivion, å bare peke vestover og rusle avgårde i 1 time og se hvor du havner.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Er det like stor frihet som i Oblivion? :p

(Skal kanskje litt til...)

I mine øyne så skal oblivion bli MYE bedre hvis det i det hele tatt skal klare å ha like god rp spill kvalitet som mass effect. Bioware er bare kongene når det gjelder å lage rpg (mener jeg).

Jeg syns mass effect var ekstremt bra spill. Hvis du ikke har noe imot sci fi rpg så tror jeg det kommer til å falle i smak.

1. Du kan kjøpe armor og våpen, men du har det samme romskipet.

2. Ja, det er sidequests utenfor main questa.Jeg gjorde ikke så mange av de, jeg ville egentlig bare spille gjennom main storien. :p

3. Litt rart spørsmål. Fins ikke rpg der du ikke kan oppgradere karakteren(E) dine.

Jeg skaffet alle companionene så kjapt jeg kunne skaffe dem, så hadde litt mer valg frihet.

Og når du møter sånne zombie greier IKKE undervurder dem. Ikke tenk på å være i nærheten av dem. Om nødvendig bruk companions som meatshield, dør du så må du loade.

Endret av Haventh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...