Gå til innhold

Har lyst på nytt satelittsystem - noen idéer/forslag?

Anbefalte innlegg

Heihei.

Jeg hadde en Harman/Kardon AVR 130 5.1 forsterker med JBL SCS 200.5 satelitthøytalere til. Nå har jeg nettopp skaffet meg en ny forsterker, Onkyo SR 606, og lurer nå på om det er på tide å bytte høytalere også.

Kravet er at det må være bedre enn det jeg har, og at det er satelitter med sub. WAF er viktig når man har samboer, hehe.

Bruken er film og avogtil musikk. Av utstyr som er tilkoblet er en pc med dig.coax-kabel og PS3 med HDMI. All lyd sendes digitalt i 5 kanaler.

Av hensyn til stue-utforming blir det vanskelig med 7.1-sett, og ommøblering er uaktuelt av overnevnte WAF (woman acceptance factor). En 12" sub er også uønsket, siden jeg bor i en leilighet med naboer.

PC er jeg flink med og veit omtrent nøyaktig hva jeg er ute etter, men når det kommer til lyd, er jeg litt blank.

Så, er det mulig å oppgradere lyden for en rimelig pris? Kanskje 4-5000? Eller er det ikke verdt det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har hatt akkurat det samme oppsettet som du har nå; Harman-Kardon og JBL - en kjempepakke! Jeg kjøpte Dynavoice F6 som nye fronthøyttalere og byttet etterhvert ut resten.

Kan du ikke leke deg litt på Surround.no, finne noe interessant, poste det her og så vil vi komme med tilbakemelding?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...