Jalle Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Hei ! Ein kan vel sparkla eller kitta skruehol og lignande i treverk, men spørsmålet mitt er noko av dette så bra at ein etterpå kan setta i ein ny skrue der holet var før ? Har nokon nye hengsler på ei kjøkendør, men skruane som høyrer til er mindre enn dei som var på gamle hengslane.... Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Hei ! Ein kan vel sparkla eller kitta skruehol og lignande i treverk, men spørsmålet mitt er noko av dette så bra at ein etterpå kan setta i ein ny skrue der holet var før ? Har nokon nye hengsler på ei kjøkendør, men skruane som høyrer til er mindre enn dei som var på gamle hengslane.... Nei sparkel eller kitt vil ikke holde noe ny skrue. Kanskje du kan bruke samme metode som når en skal skru i betong? Lenke til kommentar
aquafrank Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Ett sterkt og elastisk lim, som f.eks Tec7 og Sicaflex er noe jeg flere ganger har brukt for å lage nytt grep for skruver, der de gamle hullene har blitt for store. Dette krever at en får massen skikkelig inn i hullet, og det er ikke like lett med små dimensjoner... Alternativet blir da rett å slett å dytte så mye masse en greier inn i hullet, for så å skru inn i den ferske massen. Det kan da ikke være mye belastning på skruven, ellers kommer heile dritten ramlende. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Putt i en fyrstikk i hullet, eller to med lim på. La tørke litt. Så kan du montere mindre skruer. Dette sitter. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Putt i en fyrstikk i hullet, eller to med lim på. La tørke litt. Så kan du montere mindre skruer. Dette sitter. Eller om hullet er litt større; en treplugg (slik som på alle IKEA-møbler, f.eks. 6 eller 8mm) og epoxylim. Lenke til kommentar
Jalle Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Takk for alle tipsa Får ta å prøva ut litt Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Lag en mix av trelim og sagflis og putt i hullet. Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Lag en mix av trelim og sagflis og putt i hullet.Det har jeg gjort, og brukte en liten plastpose til å blande, samt bruke som sprøytepose. Dette fungerte glimrende. Fikk guffa langt inn og god hold til samme skrue etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå