Gå til innhold

The Melancholy of Haruhi Suzumiya [Spoileradvarsel]

Anbefalte innlegg

Fant ingen tråd for denne animen, så tenkte jeg skulle lage en.

Handlingen foregår rundt hovedpersonene Haruhi Suzumiya og Kyon.

Kyon trodde før på det overnaturlige. Men når han gikk inn på high school sluttet han å tro på det. Helt til han møtte Haruhi. Første dag i klassen forklarer hun at hun tror på det overnaturlige. Og det vekker Kyon sin interesse. Han begynner og snakke så smått med henne og etterhvert slår de seg sammen og skaper S.O.S Brigade. Etterhvert kommer det flere nye til klubben. Yuki Nagato, som stort sett kun sitter og leser en bok. Hun var i klubbrommet når de skulle starte opp. Mikuru Asahina, en sjenert jente som er året eldre en Haruhi og Kyon. Må ofte gå i merkelige klær for å glede Haruhi. Itsuki Koizumi, drar ofte med seg et spill av et eller annet slag og spiller med Kyon.

Det er tre sesonger så langt, en som for øyeblikket pågår.

- The Melancholy of Haruhi Suzumiya (ferdig)

- The Melancholy of Haruhi-chan Suzumiya (ferdig)

- The Melancholy of Haruhi Suzumiya (Re-aired)[pågår]

Det er også lagd Light Novel, Manga og Spill ut fra serien.

Liste over personen [Engelsk]

Haruhi Suzumiya

Haruhi is the title character and leader of the SOS Brigade, whose energetic and eccentric character proves to be a driving force for the series. She has a mind of adventure, which often leads her subordinates to be swept into her plans. She expresses anger and jealousy towards Mikuru about Kyon, but never lets her friend Mikuru pay the price, often leaving the blame to Kyon.

Kyon

Kyon is a student who unintentionally forms a relationship with Haruhi and is the only normal human in the SOS Brigade. Even though Haruhi is the title character, the story is told through his viewpoint. Through narration and dialogue, he provides his insight, perspective, and opinions on the series' events. Kyon is often annoyed by Haruhi's demands, but also is bewildered by her. While Kyon likes to look at Mikuru, and often comments on how cute she is, he mostly thinks of her as just a friend. Also, despite his negative attitude towards Haruhi, Kyon actually truly cares for her.

Yuki Nagato

Yuki is a humanoid interface created by the Data Integration Thought Entity, whose responsibilities involve monitoring Haruhi and the investigation of an unexplained "explosion of data" three years prior to the present story. She possesses an ability to manipulate her surrounding environment.

Mikuru Asahina

Mikuru is a time traveler from the distant future who is assigned to investigate the reason behind the inability to travel to any point in time before three years prior to the present story. Mikuru is a soft-spoken girl who almost always willingly follows Haruhi's demands. Haruhi loves dressing Mikuru up like a doll, and Haruhi is quite jealous of her and Kyon's relationship.

Itsuki Koizumi

Itsuki is an esper who, like the other members of "The Agency", suddenly acquired the power to explore Closed Spaces and combat Celestials three years prior to the present story. He is fairly carefree and can be found always smiling. However, Kyon always seems to be annoyed by him.

(copypaste fra wiki)

Endret av n4w
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg er ikkje sikker på om eg tykkjer det at dei har lagd samme episode om og om igjen i det siste er mest kult eller irriterende.

Mest irriterende med tanke på at de nå har brukt Endless Night i 7 episoder!

Orker ikke engang se episodene med tittelen "Endless Night" i seg.

Noen som har funnet noen grunn til hvorfor de looper?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Endelig!

Fikk sett episode 9 og 10 igår!

Og endelig gikk de vekk fra "Endless Eight"

Regnet nesten med at de ville gi seg så snart de hadde lagd 8 episoder av "Endless Eight" nå får vi se om de klarer og bygge seg opp igjen da.

For de siste episodene har jo bare vært skuffende. :p

Lenke til kommentar

No får me sjå når dei lager den sørens filmen og. Haha, forvirrende førsteepisode, det der. Broren min hadde sett serien i orginalrekkefølgen, og trudde serien berre var crap etter første episode. Han fant ut at noko ikkje stemte etter ei stund, though. Heldigvis forklarte han surret til meg før eg såg serien.

Lenke til kommentar
jeg tror ikke du bør anse deg som heldig pga det=P du misser ut på noe av sjarmen. å makee sense til den merkverdige rekkefølgen that is.

Det finnes ikkje eit godt norsk ord for å "makee sense", gjer det?

Ellers trur eg deg ikkje. =P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...