Shushi Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Hjelp! Jeg har en ny PC fra komplett, http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10168, med et moderkort fra AMD (780G+SB700). Ved oppstart har den spurt ved flere anledninger om den skal skifte til "ACHI" modus (Y) eller la harddisken være på IDE modus (N). Så dum som jeg var, trykte jeg "Y" og alt gikk til helvete. Windows Vista nektet å starte opp, og istedet kom det opp en meny (etter flere bios menyer som forsvinner fra skjermen etter 2 sekunder) som spurte om jeg skullle State Windows Vista ved: Sikker modus, Sikker modus med nettverks støtte eller noe, Skrive modus, Sist fungerende konfigurasjon, Vanlig modus. Jeg har prøvd allt det der, og det beste resultatet jeg har fått er den windows vista loading greia (den grønne linjen som flyter fremmover i et sort rør, nesten som en vanlig installasjon av fks et spill), men rett etter det så restarter PCen, og allt gjentar seg. Det kommer også et alternativ: Kanskje du har gjort noen system endringer, isåfall putt i 1. windows vista installasjons disken i driveren, og restart PC, 2. velg språk, og 3. reparer windows vista. Men dette funker ikke, ingen språk meny kommer opp. Jeg har søkt litt rundt, og funnet ut at jeg må ta tilbake til IDE modus. Men da må jeg komme meg inn i BIOS menyen, og jeg har ikke peilig hvordan jeg gjør det. Værsåsnill hjelp meg! Lenke til kommentar
Shushi Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Glem det, den funker nå. Jeg leste brukermanualen for hovedkortet at jeg måtte trykke Del og deretter ctrl+f1 for å komme meg inn i avansert bios. Derfra skiftet jeg tilbake til IDE modus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå