corsa91 Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Som dere sikkert forstår har jeg lastet utorrent og har litt problemer med port. Det står at jeg skal ha Statisk IP addresse men jeg blir nødt til å ha dynamisk IP fra min nettverkleverandør fra GET. Noen tips. Jeg har dlink DI-514 og Get nettype XL. Hvordan og hva skal jeg gjøre. Takker om dere legger ved bilder. Jeg bruker Vista Premium. Lenke til kommentar
VD Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Du trenger bare statisk ip på din maskin feks 192.168.1.2 så går du inn på webinterfacet til routeren din typisk 192.168.1.1 (kjør ipconfig og bruk samme ip som default gateway til det) og nater den porten din torrentklient bruker til ipen maskinen din har (192.168.1.2). Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Du trenger bare statisk ip på din maskin feks 192.168.1.2 så går du inn på webinterfacet til routeren din typisk 192.168.1.1 (kjør ipconfig og bruk samme ip som default gateway til det) og nater den porten din torrentklient bruker til ipen maskinen din har (192.168.1.2). ok men jeg lagde en ip adresse på 192.168.1.191 og når jeg går inn på routeren så får jeg ikke lagt inn. Jeg bruker en bærbar som er trådløs. Har du teamviewer så kan jeg ta den på slik at du kan overta styringen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 D-link bruker vanligvis 192.168.0.xxx. Lenke til kommentar
VD Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Sjekk hvilket interface som brukes før du setter statisk ip på din maskin. Altså kjør ipconfig og sjekk hvilken ip du har hva gatewayen din er samt nettmasken. Etter dette kan du sette statisk ip på din maskin med samme gateway og nettmaske men endre ipen din til det du ønsker dvs om du hadde 192.168.1.2 når du hadde dynamisk så kan du endre det siste sifferet til det du ønsker når du setter statisk ip til feks 192.168.1.x Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg kan ta en titt på den på teamviewer når jeg har litt tid senere i dag sikkert. Du kan nå meg på thestigmata at yahoo.no via MSN Finn ut på forhånd om du bruker mer enn 1 ruter (altså ruter i tillegg til den du fikk fra GET), og ha passordene til disse ruterene klar da vi naturigvis vil trenge disse for å konfigurere det du trenger. Ha også klart for deg hvilken port(er) du trenger forwardet og til hvilken tjeneste. -Stigma Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg kan ta en titt på den på teamviewer når jeg har litt tid senere i dag sikkert. Du kan nå meg på thestigmata at yahoo.no via MSN Finn ut på forhånd om du bruker mer enn 1 ruter (altså ruter i tillegg til den du fikk fra GET), og ha passordene til disse ruterene klar da vi naturigvis vil trenge disse for å konfigurere det du trenger. Ha også klart for deg hvilken port(er) du trenger forwardet og til hvilken tjeneste. -Stigma Har deg på msn. Har også tatt screenshout fra ipconfig Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Du nådde meg visst litt for sent i går, men du får sjekke med meg i løpet av dagen da. -Stigma Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Du nådde meg visst litt for sent i går, men du får sjekke med meg i løpet av dagen da. -Stigma Du er pålogget nå men får ikke noe svar fra deg. Har du tid i dag? Eller kan vi avtales noe tidspunkt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå