Gå til innhold

Video stream via VLC

DanOve

Anbefalte innlegg

jeg har prøvd å få til Video stream over internett.

sitter på jobb å kjeder meg. og lurer på om det er mulig å få VLC til å streme ut på nett

har tittet igjennom hjelp fila på videolan.org sine sider men det er så sykt mye og kjønner meg ikke på halvparten. og de reffererer til eldre versjoner av vlc og de fuksjonene og menyene er ikke på den nye.

noen som har gjort dette før som kan hjelpe meg?

hvilke porter skal jeg åpne i router,

hvilke instillinger må jeg gjøre i vlc.

dan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I vlc: Media-->Open Network -->Network fanen. Lim inn url til streamen samt porten den skal lytte på, protokollen er sannsynligvis http. Og vips så streamer du i vei. Lett måte å teste dette på er å finne en video på nettet og lime inn adressen derfra (høyreklikk og trykk på copy network location eller noe slikt)

edit: Du må selvfølgelig åpne porten i ruteren din hjemme til den ipen som enheten det skal streames fra her. Port kan du egentlig velge selv men velg en høyt oppe feks 19222

Endret av VD
Lenke til kommentar
I vlc: Media-->Open Network -->Network fanen. Lim inn url til streamen samt porten den skal lytte på, protokollen er sannsynligvis http. Og vips så streamer du i vei. Lett måte å teste dette på er å finne en video på nettet og lime inn adressen derfra (høyreklikk og trykk på copy network location eller noe slikt)

edit: Du må selvfølgelig åpne porten i ruteren din hjemme til den ipen som enheten det skal streames fra her. Port kan du egentlig velge selv men velg en høyt oppe feks 19222

her er det mellom WMP og VLC.

på den nye veronen 1.0 så var det stream på menyen. valgte en video. trykket neste. så valgte stream. men ingenting skjedde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...