Gå til innhold

Gamer PC - 10K maks

Anbefalte innlegg

Hei. Vet det er mange tråder med samme emnet som er oppe å går , men prøver uansett.

skal da kjøpe meg en ny pc , og den skal for det meste bli brukt til gaming. den skal kjøre CS:S , COD4 , DOTA + nyere spill som kommer på markedet. skal bli brukt til å se på film + redigering etc. ett krav til at det er i aff 500 - 1TB hardisk. helst 1 terrabyte i og med at det koster typ 200 kr mer.

Budsjettet er på 7-10k. og håper dette er nok til kravene jeg har.

i og med at det er lenge siden jeg kjøpte pc , har jeg ikke peiling på hva nytt som har kommet untatt geforce kortene osv. er mest kjent med dem, men hører radeon HD kortene gir mer ytelse.

hadde vært fint hvis dere kunne laget ett oppsett som huker av kravene ovenfor. hadde også tenkt å kanskje fått med en skjerm på busjettet mitt, men hvis det ikke går , og du heller har ett bra opsett til pcen i seg selv , så fyr på ! :)

MVH G.moen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tenkt å bygge selv? Antar det er en stasjonær det er snakk om?

Er det noen interne komponenter du vil bruke videre? CD/DVD rom's o.l?

EDIT: Førsteutkast: https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=101575

Denne maskinen skal klare dagens spill som for eksempel Crysis på høye instillinger. Den skal også klare video og fotoredigering helt fint, eventuelt kan du gå for bedre minne (ram) ettersom 4GB _kan_ bli lite på Windows Vista og Seven, samt at video/bilderedigering krever litt.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
Thor. handlekurven kan ikke vises for andre. Du må ta og gjøre den offentlig for alle.

Hva med noe sånt? http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...aggon_id=101274

tenkt litt på det i7 opsettet der ja. det kjører vel de fleste spill nå til dags dato? spiller for det meste CSS tho. der jeg _MÅ_ ha alt på high + godt med fps.

men burde jeg kjøpe alt fra samme sted? eller burde jeg kjøpe fra forskjellige steder. det blir jo stress angående med frakt , så er vel like greit å bestille fra ett firma.

Lenke til kommentar

I7 er fremtiden, men i det oppsettet ble det ikke plass til skjerm. Mens mitt oppsett med socket 775 har plass til en skjerm og "noko attåt".

I7 oppsettet har et friskt kabinett for de som liker det (kan endres), mitt har et stilrent og solid kabinett som tåler å bli fraktet på.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

ja ok :)

skal bygge den selv , noe jeg aldri har gjort før. så må vel kjøpe noe ekstra vedsiden av oppsettene deres som foreksempel. strømkabel , CD/DVDROM , Windows Vista. osv

men den skjermen. egner den seg til gaming? og er det 2ms eller 5 ms ? skjønnte ikke helt det "grå til grå"

Lenke til kommentar

Sammenligning av CPU-ene som er nevnt: (Merk at de har sine forskjellige styrker og svakheter, velg etter behov. Begge holder lenge)

Tom's Hardware CPU

Ati Radeon HD 4890 på 9. plass

http://www.tomshardware.com/charts/gaming-...Score,1340.html

En annen ting er at Toxic er utsolgt flere steder mens HIS er på lager, just so you know :) Ikke mange fps-ene som skiller.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
Hvilket oppsett valgte du ?

I7 eller Quad? :)

Her er en I7 PC.

Her har du I7 jævlig billig og jævlig bra !

har ikke valgt ennå :) men den der også så brukbar ,selvom jeg må opp en tusenlapp. men er det bra lydkort?

så lurte jeg også på om den benq skjermen er god til spill. noen sier den ikke er det , mens andre sier den er det : https://prisguiden.no/product.php?productId=101200

Lenke til kommentar

Jeg bruker akkurat den skjermen til spilling og andre generelle ting. Den er helt finfin og sterk på bilde. Jeg er ihvertfall fornøyd med den. Det er forresten alltid noen som aldri blir helt fornøyd med det de får og bare må finne feil på varen.

Lenke til kommentar

hehe. ja det er sant. men når du skal kjøpe noe nytt og leser noe dårlig om pruduktet vil man jo burdere ikke kjøpe det. men tror jeg kommer til å kjøre ditt opsett thor , hvis det vil holde . siden da får jeg med skjerm. men kan godt makse ut opsettet til 10 tusen. noe du ville gjort bedre da? bedre skjermkort/prosessor eller noe ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...