Gå til innhold

theme KDE4 - få bort standard-styggedommen.

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer en overgang til Fedora nå, og har snust litt på KDE4 i samme slengen. Jeg begynner å bli mett av Gnome, men da noe av poenget med overgangen til Fedora er at jeg vil ha en litt me gjennomført brukeropplevelse uten for mye slit, er overgang til *box ikke aktuelt. Men kde4 er stygt. Virkelig stygt. Det hjelper lite at skrivebordet og oppgavelinjen er pen, når vinduene (både rammen og innholdet) er så kjedelige og grå, at det minner om et østblokklands kommunale avtrede på 1960-tallet. (unnskyld, kde-fans.)

Under themes/styles->KDE4 på kde-look.org var det ikke mye. Og 90% var, med variasjoner, basert på det samme stygge, nitriste grå mølet kde4 shippes med. Det må da være mer? Vil gjerne ha noen tips til theming av kde4 generelt, og gjerne linker til gode themes for det som tilsvarer gnomes gtk2-themes, altså vindusinnholdet. Komplette pakker med vinduskant+innhold+alt annet er selvfølgelig en fordel, men sånn fungerer det nå dessverre ikke, hverken når det gjelder kde eller gnome.

Imens installerer jeg Fedora med KDE4 og leker meg litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selv nøyd med Oxygen som QT-theme.

Tester ut KDE 4.3 RC2 nå, som har nytt plasma-theme, Air. Synes dette virker veldig lovende. KDE4 har virkelig begynt å bli bra, og kan bli veldig bra framover. Synes KDE4 er en mer komplett pakke en Windows 7 på mange områder, f.eks. Håper KDE4 får flere brukere framover, det er fortjent. Tror versjon 4.3 blir starten på et bra og stabilt KDE4. Har selv brukt GNOME de siste årene, men begynner å bli litt nyforelsket i KDE4 nå.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Jeg og synes KDE4 frister med "kompletheten" sin, samtidig som det er en liten deal-breaker for meg. Jeg hater f.eks Konqueror(?), og bruker thunderbird og firefox, for å ta et par eksempler. Litt dumt at KDE-pakkene i en del distroer er lite modulære.

Jeg bruker for tiden Arch, og har lyst på et litt mer komplett system, uten at alt nødvendigvis må tilpasses og fikses med ujevne mellomrom, hvis man installerer og prøver ut litt forskjellige ting. Det ble imidlertid ikke Fedora - mangelen på proprietære ting gikk an å komme utenom, men det var for mye betaversjoner i pakkebrønnene. Jeg er f.eks. avhengige av et pa thunderbirdextesions. Og de følger jo ikke utviklingen til betaversjonene. Burde vel egentlig teste evolution en gang, og se om det har tillegg som kan gjøre samme nytten.

Men at du liker utseendet, det har jeg vanskelig for å skjønne. :p Rett nok overdrev jeg litt i førsteposten, men pent synes jeg virkelig ikke det er.

Lenke til kommentar

Prøv Kontact,den slår både Evolution og Thunderbird. Konqueror trenger du ikke bruke. Farger skifter du lett i System Settings->Appearance->Colours.Hvis du ikke liker valgene kan du bare sette sammen din egen fargekombo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...