Larsenio Skrevet 24. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 Er det greit gjennomført? Brukte min 55-300mm (230mm brukt) med f/8, 1/250 sek lukker og ISO 100. Etterpå behandlet i Lightroom2, der jeg har lysnet opp havet voldsomt for å skape en hvit bakgrunn med såvidt synlig hav slik at båten ser litt malplassert ut der den ligger. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 24. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 Jeg synes det blir for forvirrende, og øynene mine får ingen plass å hvile. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 24. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Ble litt forvirrende som Aak1 sier. Det blir for mye å se på, og båten ser veldig malplassert ut flyvende i luften. Edit: bildet lider også av kromatisk aberrasjon Endret 24. juli 2009 av OlavF Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 24. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 Disclaimer: Jeg er ingen fotomann, jeg er bare en helt vanlig dude. Digger det. Vet ikke hvorfor, men det var fett! Elsker når folk prøver nye ting. Eneste jeg kan tenke meg er at båten ligger litt langt oppe i bildet hvis du ser på det nærme. Samtidig er det litt fett og, spesielt hvis du ser på det litt lenger vekk fra skjermen, da er avstanden perfekt. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 24. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 En kul tanke/idé, men desverre funker det ikke. Ble for rotete, uten noe sted å hvile blikket. Tror det hadde blitt bedre om du hadde fått båten og gresset en god del skarpere, og i tillegg fått litt mindre avstand mellom alt (skjønner at sauene, båten og gresset er vanskelig å flytte på). Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Ja der fikk jeg noen flotte idèer! Tenkte ikke på at det ble urolig og manglet et rolig punkt... Skal prøve å ta en omgang med PS og se hva jeg får til mtp komprimering av elementene Takk for innspill! Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Jeg likte ikke komposisjonen med forgrunn, hovedmotiv og bakgrunn. Syns det blir rotete og ikke i samspill med hverandre. Fargene i kanten av vinduene til båten samt fargene i grensen mellom båten og vannet er virkelig er grelle å se på (kromatisk aberasjon?). Den effekten som du er ute etter ved å gjøre havet lyst (og utbrent) funket ikke for meg, sjøen kan likevel skimtes på høyde med kyrne. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 27. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2009 Det er jo helt genialt med den flyvende båten! Jeg aner ikke hva du prøvde på, men jeg digger det totalt absurde resultatet! Det med for-, mellom- og bakgrunn funker ikke helt siden bildet ser todimensjonalt ut, men det gjør ikke noe. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Jeg syns det er interessant å se på. Men det er for lyst til at jeg syns det er behagelig å se på. Endret 27. juli 2009 av pybalto Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juli 2009 Hei igjen og takk for nye kritikker Nå har jeg "laget" en v.2, der jeg har fjernet chromatic aberation i kantene på båtene, komprimert bildet noe (klonet båten lengre ned) og forhåpentligvis gjort slik at bildet ikke blir fullt så hardt å se på.. Eller? Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Huff, jeg ser at redigeringen jeg gjorde med å klone denne båten lengre ned , ble direkte horribel. Kommer kanskje med en v.3 om jeg gidder.. Vet ikke om der er noe å hente..? Lenke til kommentar
Unstable Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Som flere har sagt vanskelig å finne et sted å hvile blikket.. Hopper hele tiden fra sauene og båten. Prøv å ikke ha elementer som tar vekk fokuset fra hovedmotivet.. Kunne du poste det orginale bilde? Ville klonet vekk båten, og evnt gjør bildet til s/h. En liten ekempel nede. Si ifra hvis du vil jeg skal ta vekk bildet. Endret 29. juli 2009 av Unstable Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg likte det ikke. Bildet ble alt for lyst og rotete, og i tillegg klarer jeg ikke å finne et punkt i bildet som er i fokus. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Komposisjonsmessig så ble det bedre; men ettersom sjøen er mer eller mindre utbrent, så blir bildet slitsomt. Tom Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 4. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 Her er originalen, urørt; Som dere ser er ikke havet utbrent. Syntes båten var et viktig element her men det at jeg flyttet båten midtstilt overfor sauene gjorde nok ikke bildet noe bedre... Bra versjon Unstable, men jeg føler at båten må være med Selvfølgelig trenger du ikke fjerne det :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå