Jo Are Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Hei I august i fjor kjøpte jeg en Sony Ericsson mobil fra netonnet.no, og nå har den begynt å fuske. Tenkte da jeg skulle ta kontakt med netonnet å høre om jeg får det dekt på garantien. Men jeg finner ikke kviteringen som fulgte med pakken, finner heller ikke noen ordrehistorikk på netonnet.no. Så spørsmålet mitt er: er det et sted på netonnet.no hvor man kan se ordrehistorikk? Må jeg ha kviteringen uansett? Takk for svar Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Dersom telefonen fortsatt er innenfor garantitiden fra produsenten (som er 2 år + 1 mnd etter produksjonsdato for Nokia) trenger du ikke ha med kvittering. Dersom denne tiden er utgått, må du ha en kjøpskvittering å vise til. Merk: dette gjelder Nokia, men jeg antar det ikke er veldig store forskjeller på akkurat dette. Noen som jobber med service for SE som kan bekrefte/avkrefte/tilføye noe? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Tipper Netonnet har i sine systemer at du har kjøpt telefonen hos dem, samt dato og serienummer. I såfall behøver du ikke sende med kvittering da de kan lage en ny som de sender med til verkstedet. Men hvis de vil være vanskelige, så er de i sin fulle rett om de krever kvittering. Men jeg tviler på at de er så vanskelige. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Men hvis de vil være vanskelige, så er de i sin fulle rett om de krever kvittering. Når det gjelder reklamasjon så saken vel egentlig gjelder, så kan selger ikke kreve kvittering. De kan derimot kreve at kjøper sannsynliggjør kjøpet, feks bankutskrift, epost el. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Problemet er at jeg ikke kan bevise at jeg kjøpte telefonen fra dem, finner heller ikke noen ordrehistorik på netonnet.no. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Problemet er at jeg ikke kan bevise at jeg kjøpte telefonen fra dem, finner heller ikke noen ordrehistorik på netonnet.no. Send e-post, eller aller helst ring, til Netonnet. De kan sikkert spore opp en kvittering for deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå