Gå til innhold

Må jeg ha kvitering for å benytte meg av garantien?


Anbefalte innlegg

Hei

 

I august i fjor kjøpte jeg en Sony Ericsson mobil fra netonnet.no, og nå har den begynt å fuske.

Tenkte da jeg skulle ta kontakt med netonnet å høre om jeg får det dekt på garantien. Men jeg finner ikke kviteringen som fulgte med pakken, finner heller ikke noen ordrehistorikk på netonnet.no.

Så spørsmålet mitt er: er det et sted på netonnet.no hvor man kan se ordrehistorikk? Må jeg ha kviteringen uansett?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom telefonen fortsatt er innenfor garantitiden fra produsenten (som er 2 år + 1 mnd etter produksjonsdato for Nokia) trenger du ikke ha med kvittering. Dersom denne tiden er utgått, må du ha en kjøpskvittering å vise til.

 

Merk: dette gjelder Nokia, men jeg antar det ikke er veldig store forskjeller på akkurat dette.

 

Noen som jobber med service for SE som kan bekrefte/avkrefte/tilføye noe? :)

Lenke til kommentar

Tipper Netonnet har i sine systemer at du har kjøpt telefonen hos dem, samt dato og serienummer. I såfall behøver du ikke sende med kvittering da de kan lage en ny som de sender med til verkstedet.

 

Men hvis de vil være vanskelige, så er de i sin fulle rett om de krever kvittering. Men jeg tviler på at de er så vanskelige.

Lenke til kommentar
Men hvis de vil være vanskelige, så er de i sin fulle rett om de krever kvittering.

 

Når det gjelder reklamasjon så saken vel egentlig gjelder, så kan selger ikke kreve kvittering. De kan derimot kreve at kjøper sannsynliggjør kjøpet, feks bankutskrift, epost el.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...