Gå til innhold

Hvor lenge bruker folk klærføre de vaskes?


-kga-

Anbefalte innlegg

Hvor mange dager bruker folk t-sjkorter før de vasker dem? Jeg har normalt brut dem 1 (max to om jeg kunn sitter hjemme). Men har nå brukt dem i flere dager, bare lufta dem i ett parr dager mellom hvert bruk, og det ser ut til å fugere greit... vannskelig og vaske tøy her jeg er nå.

 

Hvor lenge bruker folk underbokser? Bruker det kunn en dag, men har her noen få dager brukt demm to her jeg er nå.

 

Og hva med sokker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Undertøy og sokker bytter jeg alltid hver dag, og det vaskes deretter. Det samme gjelder også t-skjorter, mens gensere og bukser gjerne brukes i 3 dager. Etter trening byttes absolutt alt unntatt jakke osv, men shorts/bukse og eventuelt genser kan ofte brukes om igjen neste dag - til trening altså.

 

Dessuten er grunnregelen at om noe er skittent, så brukes det i hvert fall ikke en dag til.

Lenke til kommentar

Skifter selvfølgelig truse og sokker hver dag, mens t-skjorte og bukser brukes lenger. T-skjorter bruker jeg aldri flere dager på rad, lufter dem imellom jeg bruker dem. Men de blir aldri brukt i mer enn to dager. Siden jeg så og si aldri skitner meg til, bruker jeg buksene lenger. Spesielt siden jeg har så ekstremt få bukser for tiden.

Lenke til kommentar

Undertøy, t-skjorter, piquéer og sokker vaskes hver dag.

Gensere og bukser/chinos vaskes når de får skittflekker, luftes dersom de lukter vondt.

 

Bruker dog veldig sjeldent samme bukse mer enn en eller to dager på rad, og nå om sommeren bruker jeg de ikke hele dagen uansett - mye bytting til shorts eller våtdrakt pga varme og seiling.

Lenke til kommentar

Her i gården er det bare bukser som blir brukt maks to dager etter hverandre. Resten blir slengt til vask med en gang det forlater min kropp :)

 

Og når det gjelder sengetøy så blir det vasket etter en uke sånn ca. Spørs om jeg har hatt besøk eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det eneste jeg ikke vasker hver dag er bukser og i noen tilfeller gensere. Alt annet kjøres i maskinen. Og hvis noen lurte så har jeg vasket klærne mine selv i snart seks år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...