Gå til innhold

Er Fallout 2 noe bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fallout2 er det beste spillet jeg har spilt, vet ikke hvor mange år det tok før jeg sluttet å spille det, men det var mange. det viktigste er at du lager en brukbar character, hvis ikke er det ikke gøyå spille det, og å lage en brukbar character er faktisk veldig vanskelig når en ikke har peiling på hva man skal gjøre, jeg runna det en del ganger før jeg laget denne, husker ikke nøyaktig hva jeg hadde på luck og charisma, men så lenge disse er minst 5 og intelligence på minst 7 så går det bra.

slik er characteren, 7 strengt, 7 perception, 6 endurance, 6 luck, 8 agility, 6 charisma, 7 intelligence gifted trait og small frame, tag på speech, big guns og en til, gjerne melee weapons eller steal siden det blir mye stjeling og mye melee fiender du ikke vil sløse ammo på gjennom hele spillet, unarmed er ubrukelig skill, og small guns trenger du ikke som tag.

den laget jeg for en stund siden, sykt bra character det der. i starten leker du indianer, men det blir gøy så fort du får deg utav landsbyen, og sånn midt i 3. byen så er du blitt hekta du også :D .

Lenke til kommentar

Jeg må absolutt anbefale dette mesterverket. Så at evil_snowman kom med et forslag til character stats, jeg har et annet:

Traits: Fast shot, Gifted

Tag skills: Small guns, big guns, energy weapons

Strength: 6

Perception: 8

Endurance: 7

Charisma: 6

Intelligence: 8

Agility: 10

Luck: 2

Strength er ikke så veldig viktig å ha mye på, dersom du ikke planlegger å bruke melee/hand to hand combat (noe som ikke lønner seg så lenge du ikke har mye på de skillene og en Super Sledgehammer).

Perception er bra å ha mye på, det gjør at du sikter bedre og får større sjanse til å treffe.

Endurance er også litt viktig, slik at du kan få litt bra med hit points, og mister ikke så mye liv hvis du blir poisoned e.l.

Charisma trenger ikke være mer enn middelmodig, siden du får de beste NPC'ene nesten uansett med denne characteren. Når det gjelder bartering, blir jo det billigere med høyere charisma, men det du trenger stjeler du bare :D.

Intelligence er viktig å ha ganske høyt, siden det kan avgjøre samtaler, og dermed også om du får med deg diverse NPC'er.

Agility må du nesten ha på 10. Kombinert med fast shot gjør dette at du med nesten alle small guns får skutt 2 skudd + reloadet (4+4+2 action points). Dette er meget bra, ettersom det kan bety forskjellen på liv og død.

Luck er ikke så viktig å ha mye på synes jeg, og du får ingen ulykke av å ha lav på den. Men hvis du har lyst å få mange (positive) random encounters og vinne penger i gambling og slikt, er det kanskje lurt å satse på litt mer luck.

Vel, det var mine tips til en character. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Hadde en smart character når jeg spilte første gang:

Strength: 7

Perception: 7

Endurance: 6

Charisma: 7

Intelligence: 10

Agility: 8

Traits: Fast shot og gifted (statsene er med gifted)

Tag skills: small guns, energy weapons, valgfri

Med 10 int får du masse skill points, siden det er 5+(2*INT) som er hvor mange du får. Gifted trekker fra 5 per level, men 20 er heller ikke dårlig.

Antall party members er CHR/2, så jeg tok en gain charisma perk og hadde 4 med meg. Med fast shot og den andre skyte-perken (som du får først lvl 15) brukte jeg 3 AP på å skyte med rifler, og jeg hadde 9 AP, det blir 3 skudd turen. Jeg mener denne typen character er bra når du kommer ut i spillet, men den sliter noe i starten.

Det som også var litt rart var at jeg fikk luck opp til 6 uten å ta gain luck perken. Jeg tok noen random-encouter perks.

Men, anbefaler fallout 2 på det sterkeste til alle som ikke har spilt det.

Lenke til kommentar

ingen ulykke ved luck på 2? visste ikke :D , skal spille omigjen nå med luck på 2, det frister å teste jinxed trait også.

agility på 9 er det ingen vits i å ha, du får ikke noe ekstra for det, men å ha den på 10 er bra.

fast shot er ikke så bra synes jeg, du mister evnen til å sikte på kroppsdeler, det skader mere å skyte folk i øyne eller hodet enn på kroppen men det kan du ikke om du har fast shot.

toxic caves, noen som har vært der og drept krigs roboten?

Lenke til kommentar
Virker gøy dette, men kommer jo ikke ut av den J***a hula :oops: .

Tar det lang tid før man lærer seg alle funksjoner og o.l?

du må bruke lockpick på ene døra som er låst, og du skal sprenge den andre med C4...

det tar veldig kort tid å lære seg alt, men å bruke alt effektivt er en annen sak :wink: , jeg brukte hvertfall lang tid på det.

jinxed er kult, fiender knekker beina sine, faller, skader seg selv om alt mulig rart når de angriper meg, haken er at jeg gjør det samme :D .

Lenke til kommentar
Åssen kan man sikte på forskjellige kroppsdeler? Tar det lang tid før man får seg litt godkjent utstyr?

høyreklikk på våpenet ditt midten nede på skjermen slik at du får en blink i boksen, du trenger 1 mere AP for å attacke men du har mye større sjanse for critical hit, spesielt hvis du treffer i øyet. når du klikker på en fiende får du en meny så trykker du der du vil skyte...

jeg får rifle og armor etter under en halv times spilling ifra starten, det er bare til å gjennomsøke byen du kommer til når du reiser ifra landsbyen så finner du rifle og du kan kjøpe grønn kul armor.

så finner du gradvis bedre våpen og armor, hvis du vil sikle litt kan du stikke ned til san fransicio som er helt nede til venstre på kartet, i butikkene der kan du kjøpe noe av det beste utstyret men du har ikke råd til å kjøpe i starten.

masse bugs i fallout 2 nå, jeg gikk ned i toxic caves og sulik ble til en kiste, jeg kan åpne han og lukke han og legge ting oppi han... han beveger seg ikke heller, han er blitt ett skap som følger etter meg i alle byene... og all lyd utenom musikken forsvinner etter en liten stunds spilling og da må jeg save og loade. noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

For å si det sånn, det er ikke spesielt stress å få advanced power armor og avanserte våpen som plasma rifle og noen forskjellige pulse rifles, i tillegg til mange veldig verdifulle ting på en time eller to. Men når man ikke har spilt det noe særlig, blir det gøyest å gjøre det på den vanlige måten. Ville bare si at Fallout 2 er tidenes beste spill imnsho.

Evil snowman: Du burde patche det, hvis slikt skjer.. Ulempen er jo at du må begynne om igjen. For øvrig har noe slikt aldri skjedd meg, og jeg har sannsynligvis tilbrakt, uten å overdrive, 500-1000 timer med Fallout 2 til sammen. Hvis ikke mer =)

Lenke til kommentar

[mimre] Fallout2! [/mimre]

Husker jeg spillte det mye, konge spill. Husker ikke hvordan characteren min var, men skal med 110% (om mulig å få til det da hehe) sikkerhet spille det igjen veldig veldig snart. :)

Tror ikke jeg fikk rønna det, om jeg ikke husker feil så begynte til å bøgge eller noe og så stoppet jeg liksom å spille det. Men denne gang skal det rønnes. :woot:

Takker for påminnelsen til dette geniale spillet. Blir mange timer foran skjermen med dette igjen.

Lenke til kommentar

Evil snowman: Du burde patche det, hvis slikt skjer.. Ulempen er jo at du må begynne om igjen. For øvrig har noe slikt aldri skjedd meg, og jeg har sannsynligvis tilbrakt, uten å overdrive, 500-1000 timer med Fallout 2 til sammen. Hvis ikke mer =)

jeg gjorde det, patch 1.02d, jeg har US versjonen... får begynne omigjen, men toxic og rat caves er det kjedeligste i hele spillet å gjøre på nytt.

har brukt utallige timer jeg også, hadde piratkopi av 2'eren før, trodde det var noe dritt men det tok ikke lang tid før jeg kjøpte f1 og 2 :).

Lenke til kommentar

***SPOILER***

I toxic caves er det en heis. Du må reparere generatoren ved Smiley for å få den i gang, og du må ha en elektronisk lockpick, helst MkII (Du får kjøpt det i san fran, bl.a) for å åpne dørene. Når du kommer ned, er det en veldig rå robot der som du må sloss mot, men du finner en goood del bra ting, og mye ammo der nede.

Spoileren gjelder toxic caves. Fant ut av dette for ikke lenge siden. Lykke til hvis du vil prøve =)

Lenke til kommentar

Mogelege små spoilerar:

Luck 2. :D Det vert kjekt når ein kjem så langt at fiendane har automatvåpen. Merkeleg så lett ein kan få critical hits med burst på uheldige motstandarar. Det gjeld andre vegen og. Har ein litt i Luck og bra Gambling-stat er ikkje pengar noko problem heller. (Men det er det jo ikkje uansett etter ei stund)

Strength 6 burde halde. Ein kan jo operere seg til 7, og med beste power-armouren har ein vel plutseleg 10 då.

Ein bør kalkulere litt med Agility. "Kva slags våpen er eg tenkt til å nytte?", "Kva kampstrategi vil eg ha?" Det er kjipt å f.eks lage ei rolle som er spesialisert til eit våpen som du -akkurat- ikkje kan nytte to gonger på ei runde pga. eitt actionpoint for lite.

Perception er viktig om du vil skyte mykje. Ei rein skyte-rolle kan f.eks ofre eit poeng frå strength til perception og tene på det. Spesielt om ein nyttar rifles. å kunne skyte nokon i auget med over 90% sikkerheit på maks avstand hjelp meir enn ein skulle tru.

Charisma er viktig om du er glad i å ha mange vener, sidan du antal vener du kan ha på ein gong er lik halvparten av charismaen din. (6 i charisma = 3 vener)

"Bloody Mess" bør forresten unngåast. Det vert litt traurigt å sjå den blodigaste dødsanimasjonen kvar einaste gong ein tek fiendane. Artig å teste ein gong, men hurra for variasjon!

Ein ting eg har merka, er at om du befinn deg i ei kaule, eg det svært nyttig å få ein fiende mellom deg og ein annan fiende. Om du då siktar på den bakerste fienden med burst, endar den stakkars fienden i midten opp i småbitar i to av tre tilfelle.

Kanskje eg og skulle spelt det igjen. Får sjå når eg flyttar heim til sumaren. Fyrst er det eksamen og WindWaker.

Lenke til kommentar
Åssen kan man sikte på forskjellige kroppsdeler? Tar det lang tid før man får seg litt godkjent utstyr?

Det kan man ikke hvis man har fast shot (det er ulempen med den).

Når det gjelder det med patching/savegames så vil jeg tipse om at det finnes en save game converter. Du kan hente den her.

Lenke til kommentar
Jeg må absolutt anbefale dette mesterverket. Så at evil_snowman kom med et forslag til character stats, jeg har et annet:

Traits: Fast shot, Gifted

Tag skills: Small guns, big guns, energy weapons

Strength: 6

Perception: 8

Endurance: 7

Charisma: 6

Intelligence: 8

Får vel komme med mitt eget character-forslag jeg også

Traits: Gifted & Peaceful Nature, eller hva den heter

Tags: Small Guns (et must), de to andre er mer valgfrie, gambling, og speech kanskje?

Strength: 5

Perception: 7

Endurance: 4

Charisma: 5

Inteligence: 9

Luck: 7

Forklaring, strengthen bli 10 etterhvert uansett (1 mod + adv pow arm.), perceprion blir 8 (mod), og legger du til sharpshooter eller hva den heter, som gir pluss 2 percetion for sikteformål har du i praksis 10, endurance: 4 er alt du trenger for å få lifegiver*2, de andre fordelen med endurance er for små til å telle, charisma 5, man får 6 etterhvert, en helt grei ch. Int, også denne blir moddet opp tror jeg (hvis det er ag, så sett denne til 9 istedet), agility, 10 er skikkelig nyttig når man sloss, luck: 7 + 2 fra hubgob-fyren gir 9, veldig nyttig å ha høy luck når du får sniper-perken.

Small guns er tingen IMHO, de beste våpnene er small, så det er kun det du trenger å tagge, finns endel big, men da bør du ha en annen type character, energy er ikke verd å satse på i 2eren IMHO. Peaceful nature gjør at du mister 10% i alle slåsseskillsene, og få 15% i doctor first aid, speech og en ting til, siden man kun bruker small guns er det nyttig.

Ellers så er gambling en grei måte å tjene penger på, eventuelt kan pickpocketing være et alternativ.

Dette er ikke en character for nybegynnere, spillet er skikkelig vanskelig i begynnelsen, men når du begynner å nå lvl 24 omtrent, er han wastens tøffeste gutt ;).

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...