WheelMan Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) LOL, er dette det beste du kan komme opp med? Jeg vil si det er et godt argument. Hva er det du savner på iphone? Endret 26. juli 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Skal man ha telefonen inn i domenet på jobben, samt epost, kalender og kontakter via exchange, og kanskje et spesiallaget timeliste-program på telefonen, er HTC Touch Cruse II en god telefon, ikke iPhone, rett og slett fordi du ikke har de samme mulighetene på iPhonens OSx som du har på WM. Hvilke muligheter er det som ikke finnes? Lenke til kommentar
dredg Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Dersom noen faktisk ikke forstår at Iphone er langt dårligere enn de fleste toppmodell telefoner på markedet så ser jeg ikke vits med å diskutere det en gang. Det er noe alle burde vite. Dette er en svært moden innstilling å ha på et diskusjonsforum, hvis du ikke vil diskutere med forlk som er uenige med deg kanskje et diskusjonsforum ikke er stedet for deg? Du sitter heldigvis ikke på fasit. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 LOL, er dette det beste du kan komme opp med? Jeg vil si det er et godt argument. Hva er det du savner på iphone? Et kamera :-) Derfor velger jeg OmniaHD istedetfor :-) Hva er det Iphone har som jeg skulle hatt lyst på til OmniaHD? Og det med å installere programmer kan du jo gjøre med alle smartphones... Så det er ikke så mye argument... Kanskje har Apple 65 000 apps, men (Uten at jeg på noen måte har sjekket dette) jeg regner med at det sikkert er mange tusen av dem som gjør akkurat det samme, eller bare en bitte, bitte liten forskjell, akkurat som det er med alle de andre telefonene også :-) Jeg kan forstå at det er en liten fordel for de som vil ha det enkelt, at appstore ligger rett i menyen, men nå trenger ikke jeg det, siden jeg ikke har noe som helst problem med å søke litt på google, hvis jeg har lyst :-) Noe jeg forresten lurer på, angående den appstore: Siden det heter Store, tenker jeg automatisk at man må betale for alt som er der inne? Men dette er sikkert ikke tilfellet, siden alle skryter det ut av skyene :-) Så er det noen som har en nogenlunde omtrentlig oversikt på hvor mye der man ikke må betaler for, og ca hvilke priser det er snakk om for et generelt program? Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Prisene er stort sett fra 0 til 55 kroner. Noen programmer koster mere. Mange skryter av 65000 apps, men det er utrolig mye tull. Tror man lett kunne ha plukket ut 1000 apps uten å gå glipp av noe. Ikke at det er dårlig da. Enkelte apps er knallbra Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Jeg er selv mac bruker, og skal ha meg iPhone 3GS men jeg har sluttet å kommentere slike tester som dette, pga det er så jevlig mange tullinger som skriver, at jeg får fnatt... IPhone er en skikelig bra telefon, men alle telefoner har sine +/- Grunnen til at JEG skal ha iPhone 3GS er fordi den passer mine behov totalt, har lekt me utrolig lenge med en ipod touch, og det er som en stor orgasme å bruke den. alt er bare Perfekt fra min del, safari, gps, kamera, kompass, mail, msn, push notifcation, og mange apps, også er Apple flinke med å oppdatere så det er jo kun en winwin situasjon å kjøpe en iphone! Som folk sier, Det apple ikke har, har du ikke bruk for, men kommer det til apple også, så har klarer du deg ikke uten. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Morsom diskusjon. Jeg er nok sannsynligvis iPhone-brukeren i denne tråden som er mest skeptisk til iPhone, og sannsynligvis den eneste som har en 3Gs!? Når det gjelder App Store, så finnes det også gratisprogrammer der. Kort oppsummert, så virker det som om det stprt sett er dårlige spill, programmer som finnes til de fleste mobilplattformer, Web-applikasjoner som egentlig bare viser en nettside, eller programmer som gir funksjonalitet som kunne/burde vært en del av OSet. Går jeg inn på "Top 25" i App Store nå for å sjekke hva som er mest populært, så toppes lista over betalingsprogrammer av et program som gir fake digital zoom. I tillegg finner man programmer som manipulerer bilder pga manglende blitz. At disse har kommet såpass langt opp på lista over mest nedlastede apps sier vel egentlig at det er store rom for forbedringer, spesielt med tanke på at de fleste App Store-brukerne har iPod Touch som ikke er utstyrt med kamera. Under gratiskategorien er det i all hovedsak spill det handler om. Unntaket i toppen av lista er et program som gir noe bedre oversikt over batteristatus. I tillegg til gjengangere som applikasjoner fra Facebook og Google. App Store er flott det, men jeg har ikke klart å finne mye interessant der inne. Men så har jeg da heller ikke tenkt å bruke mye penger på applikasjoner og spill. Uansett vil det ikke overraske meg om at man på sikt vil se de samme applikasjonene være de mest populære på tvers av de ulike App Storene som nå kommer for fullt. De beste programmene vil være tilgjengelige for iPhone, for Blackberry, for Symbian, for Windows Mobile og for Palm Pre - slik de allerede er tilgjengelige i java-versjon for feature phones. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Der nevner du noe som Apple er knallflinke til med iPhone. De oppdaterer den. Der henger de andre langt etter. Os 3.0 kan vel kjøres på 1 gen iPhone. Andre produsenter presser heller kundene til å kjøpe nye mobiler når WM oppdateres. Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Der nevner du noe som Apple er knallflinke til med iPhone. De oppdaterer den. Der henger de andre langt etter. Os 3.0 kan vel kjøres på 1 gen iPhone. Andre produsenter presser heller kundene til å kjøpe nye mobiler når WM oppdateres. Selv om uviklingen har vært bra, er det vel mer bug fiks å regne. Det som er i 3.0 er vel det som burde vært der fra 1.0 med tanke på mulighetene andre telefonen hadde den gang. Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Dersom noen faktisk ikke forstår at Iphone er langt dårligere enn de fleste toppmodell telefoner på markedet så ser jeg ikke vits med å diskutere det en gang. Det er noe alle burde vite. Dette er en svært moden innstilling å ha på et diskusjonsforum, hvis du ikke vil diskutere med forlk som er uenige med deg kanskje et diskusjonsforum ikke er stedet for deg? Du sitter heldigvis ikke på fasit. Moden innstilling. Det er vel ikke vits å diskutere om Statsministeren heter Jens eller om en blå bil er blå. Det er vel fakta. Akkurat som det ikke er vits å diskutere om Apple har den mest avanserte telefonen med flest muligheter. For mange er Iphone en bra telefon, men det finnes bedre alternativ. Er vel ikke noe å diskutere? Lenke til kommentar
FatMax Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 @Heilage: Du må da forstå at alle disse som klager veldig gjerne vil ha iPhone, men den mangler dessverre den funksjonen de bruker til vanlig. Da blir det klaging og syting, resultert i utsagn om at iPhone er latterlig og ubrukelig. Det er den ikke synes jeg. Software is key! Den andre andelen av folk som klager tenker jeg er folk som aldri har tatt i en iPhone en gang. Det er så mye useriøst tull folk klarer å spy ut av seg... Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Når det kommer til tastaturet, er det hva jeg selv foretrekker. Har funne ut at ingen touch skjerm kan erstatte taster pr i dag. Det er vel strengt tatt en smakssak? Jeg foretrekker berøringsskjerm, du foretrekker fysiske taster. End of story. Det er selvfølgelig en smaksak hva man foretrekker. Men det går jo ikke ann å påstå at en touch "knapp" er bedre enn en fysisk tast. En grunn til at det er så mange fysiske taster rundt oss. Det betyr bare at Iphone er en dårligere telfon fordi den ikke har denne muligheten. Heheh, årets. Gratulerer, du kan nå legge fra deg glasset med konjakken. N97 og iPhone er ikke konkurrenter. Har du lyst på absolutt alt av teknologi som er mulig å trykke inn i en liten gadget idag så har jeg en nyhet til deg. Netbook. Heheh, tiårets. Tror du man må over til Netbook for å få en telefon som er mer avansert enn Iphone? Da har jeg en nyhet til deg også. Det er bare å velge å vrake blant alle de "avanserte" telefonene på markedet og du vil ha en telefon som er mer teknologi og mindre begrensninger enn Iphone. Eller om du vil, hadde Iphone også hatt fult tastatur hadde den vært en bedre telefon. Du må da skjønne at iPhone ikke har fysisk QWERTY-tastatur, og at den aldri vil få det. Du kan for eksempel ikke forvente at Porsche GT2 vil bli lansert med en dieselmotor kun fordi at VW Passat har det. Det betyr ikke at GT2en er dårligere enn Passaten kun fordi at du foretrekker Passaten. Igjen, er det snakk om smak og behag. Det er smak og behag hva man foretrekker, men igjen fysiske taster kan pr i dag ikke erstatte fysiske taster og dens fordeler. Og man burde vel kunne forvente at når man invisterer i en GT2 får man noe bedre kvalitet enn om man kjøper en Passaten. Litt nyere teknologi og finesser. Dette er jo ikke tilfelle om det var Apple og dens Iphone. Men jeg har troa på at Iphone kan bli en bra konkurent om noen år. Når man ser på forbedringene som har skjedd med telefonen fra den først kom på markedet så går jo det i riktig rettning. Ett spørsmål. Hvem konkurrerer mot iPhone? Stemmer. Nokia, SE, Samsung, LG og flere. Alle konkurrerer mot alle. Men det er ikke Iphone som sitter på tronen. De har fått til mye med et mindre bra produkt, det skal de ha, dette er jo Apples spesialitet, men de er verken markedsledende eller kommet lengst på teknologifronten. Lenke til kommentar
poe Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Alle konkurrerer mot alle. Men det er ikke Iphone som sitter på tronen. De har fått til mye med et mindre bra produkt, det skal de ha, dette er jo Apples spesialitet, men de er verken markedsledende eller kommet lengst på teknologifronten. Ganske så skråsikker? Vil tro at iPhone er markedsleder når det kommer til telefoner med trykkfølsom skjerm. Og er du virkelig seriøs når du skriver dette? Mener du at en ny produsent, som har 3 forskjellige telefoner, der 2 er oppfølgere til den første, skulle være markedsleder? Og hvem er egentlig kommet lengst på teknologifronten? Hvilken teknologifront sikter du til? Lenke til kommentar
Janti Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Nå er den på vei, Apples nye mobiltelefon, bedre og raskere enn noen sinne. Men er den bra nok? Les mer Grei test, men lyden er jo knapt nevnt. Lydkvalitet er viktig på en enhet som brukes til å spille musikk med. Høy og kraftig lyd er dessuten ikke det samme som god lyd. Jan Lenke til kommentar
dredg Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Det er vel ikke vits å diskutere om Statsministeren heter Jens eller om en blå bil er blå. Det er vel fakta. Akkurat som det ikke er vits å diskutere om Apple har den mest avanserte telefonen med flest muligheter. For mange er Iphone en bra telefon, men det finnes bedre alternativ. Er vel ikke noe å diskutere? I original innlegget ditt påstår du at iPhone er dårligere enn alle andre toppmodeller fra andre fabrikanter. Noe som er en svært subjektiv mening, som i aller høyeste grad er diskuterbart. Nå moderere du deg og prøver å legge dette til "mest avansert" og "mest muligheter", noe det er svært få som har påstått. Om ikke iPhone 3GS er den mest avanserte telefonen på markedet så er den i hvertfall ikke langt unna. Det er ikke så mange telefoner i dag som kan skilte med 600 mhz cpu, 256MB RAM, 32GB, open GL 2.0 gpu acc., aGPS m/kompass samt alt annet man kan forvente av en mobil i dag. Men dette blir som å diskutere farger med en blind person, noen har bare bestemt seg for hva de mener. Så blir vel heller spørsmålet hvem av oss er den blinde. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 @Heilage: Du må da forstå at alle disse som klager veldig gjerne vil ha iPhone, men den mangler dessverre den funksjonen de bruker til vanlig. Da blir det klaging og syting, resultert i utsagn om at iPhone er latterlig og ubrukelig. Det er den ikke synes jeg. Software is key! Den andre andelen av folk som klager tenker jeg er folk som aldri har tatt i en iPhone en gang. Det er så mye useriøst tull folk klarer å spy ut av seg... Her er jeg faktisk veldig enig i deg, selv om jeg er en av de som ikke har en iPhone. De som klager på iPhonen klager fordi den mangler den/de funksjonen(e) de har blitt vandt til å bruke med en annen telefon. iPhonen er ikke da automatisk en dårligere telefon, men det er en telefon som stiller litt svakere da de skal velge telefon, nettopp fordi den mangler den/de funksjonen(e) den personen ønsker at en telefon skal ha. Folk er forskjellige, og har forskjellige behov, og velger såklart telefonen sin ut i fra de behovene. Personlig har jeg Windows Mobile på telefonen min nå, fordi den er meldt inn i et domene, syncer med Exchange, og var det beste til den prisen som matchet mine krav da jeg kjøpte telefonen. Det er ikke derfor sagt at iPhonen er en dårligere telefon, men at den ikke matchet det ene kravet mitt da jeg kjøpte telefon. En ting som overasker meg i denne tråden, er at folk ser ned på hverandre for de ønsker å bruke telefonen til forskjellige ting. Det blir jo det samme som å se ned på meg fordi jeg kjører en billig bil i stede for en Aston Martin, fordi jeg ikke bruker bilen til noe annet enn å kjøre frem og tilbake fra jobb. Folk må lære å respektere hverandre, uansett hva de velger. Lenke til kommentar
Trollis Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Alle konkurrerer mot alle. Men det er ikke Iphone som sitter på tronen. De har fått til mye med et mindre bra produkt, det skal de ha, dette er jo Apples spesialitet, men de er verken markedsledende eller kommet lengst på teknologifronten. Ganske så skråsikker? Vil tro at iPhone er markedsleder når det kommer til telefoner med trykkfølsom skjerm. Og er du virkelig seriøs når du skriver dette? Mener du at en ny produsent, som har 3 forskjellige telefoner, der 2 er oppfølgere til den første, skulle være markedsleder? Og hvem er egentlig kommet lengst på teknologifronten? Hvilken teknologifront sikter du til? Dere har nok begge delvis rett her vil jeg påstå. Apple har kanskje ikke kommet lengst med å implementere ALL nyeste teknologi, de henger litt etter med noe(med vilje). Men ikke all teknologi er noe man må ha, de funksjonene iPhone har er sydd i sammen på en genial måte og det er ikke så mye folk flest vil savne egentlig. F.eks. klagde alle før over at iPhone var en drittelefon fordi den manglet MMS, personlig har jeg brukt e-post som et bedre alternativ og aldri savnet MMS. Men man kan vel kanskje tillate seg å kalle OS 1.0 og 2.0 litt uferdig, med OS 3.0 og 3GS har iPhone blitt et flott og modent produkt. Teknologisk er den en av de beste, mye takket være den nye flotte prosessoren. Trolig slipper jeg jailbreak nå. iPhone er nok en markedsleder for privatmarkedet når det kommer til telefoner med trykkfølsom skjerm. Den enorme veksten de har hatt siste 6.mnd. er bevis for det. Dette til tross for Finanskrisen. HTC er nok uten tvil spesielt rettet mot bedriftsmarkedet og nerder som ønsker flere tweake muligheter (enn de klarer å nyttegjøre seg av?). Jeg bestiller iPhone 31. juli og vet allerede nå at det er et trygt kjøp. Løp og kjøp! Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 HTC har mange modeller da. Apple har en. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 HTC har mange modeller da. Apple har en. Det har jo ingenting å si. Lenke til kommentar
Big Apple Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Å sammenlikne Nokia n97 og Apple iPhone og si at iPhone suger fordi den mangler fysisk fulltastatur, er som å sammelikne en Toyota Avensis og en eller annen Peugeot Scooter og si at Scooteren suger fordi den mangler de to siste hjulene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg