Gå til innhold

Test: Vi har testet den

Anbefalte innlegg

Som sagt, stylus er bare ett supplement. Man er ikke nødt til å bruke den. Det er helt valgfritt. Men til notater, tegninger o.l. er den veldig kjekk å ha.

Vel dette er en sannhet med store modefikasjoner, jeg vil påstå at på min samboers HTC Touch Pro med WM 6.1 så er en stylus til tider nesten uunnværlig for å bruke OSet. Og jeg klarer ikke å se fordelene med dette til notater, og jeg har aldri tegnet noe på min mobil men jeg har sett kunstverk skapt med fingrene på iPhone.

Eksempelbilde:

new-yorker-cover-iphone.jpg

Endret av dredg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra du morer deg.

Men ser ikke helt hva som var morsomt. Alt er seriøst og ikke minst sant. Ikke fanboy av noe spesielt merke, bytter merke ofte, har også hatt Iphone. Men er ikke alle telefoner jeg er like fornøyd med, f.eks Iphone, og mange andre.

Men ser positivt på utviklingen siden jeg hadde Iphone, men er fortsatt langt igjen før jeg blir fornøyd.

Hvordan er det å se film på N97 kontra iPhone? Vil tro den blir litt hakkete på N97 da den mangler både HW-akselerering og cpu-kraft? N97 er vel et eksempel på hvordan en moderne smart telefon ikke skal være? Maskinvaren må jo stå i stil til funksjonene? Og det gjør det vel på iPhone?

Lenke til kommentar

*Skjønner enda ikke at ikke folk kan skjønne at nettop mangelen på multitasking er en fin ting.. Kjenner flere som har WM igjennom jobben, som klager over at mobilen blir treg og trenger både en og to restarter i løpet av dagen

WM lar brukerene gjøre hva de vil. Vil de multitaske så får de det. Vil de ikke så er det bare å la være.

Hva om du ser på film, og mottar en sms? Hva om du sitter midt i et spill og mottar en e-post? Hva om du sitter midt i en diskusjon på nettet, og må svare på en sms? Fungere slikt på iPhone uten å måtte lukke det man egentlig holder på med?
Ja, det fungerer slik. Du fortsetter der du var sist.

Yeah Right. Du må slå av spillet. Svare på sms. Starte spillet og fortsette. Sitter du på irc så må du slå av irc for så å starte det igjen. Koble til server og rom på nytt

Nei jeg har ikke gått fra Iphone til N97, har hatt mange telefoner etter Iphone. Og alle er selvfølgelig bedre enn Iphone.

Altså N97 har dongevis med muligheter som Iphone ikke har. Mens Iphone har ingenting jeg bruker som N97 ikke har. Bare det at N97 kombinerer touch med et fult tastatur gjør den 1 million ganger bedre.

Men det er jo bare tullete og sammenligne smarttelefonen N97 med Iphone. Det er 2 forskjelige ting. N97 har alt, og er uten begrensninger, og det er en smarttelefon. Iphone har det mest nødvendige, mangler mye jeg trenger og er fylt opp med begrensninger fra Apple.

Selv dama som bruker telefoner minimalt kunne aldri tenkt seg dagens Iphone etter hun fikk en N97. Men har jo håp om at dette vil endre seg i framtiden.

At telefonen ser ut slik den første Iphone så ut syns jeg også er et stort minus.

Morsomt innlegg, håper det var ment som ett humoristisk innlegg og ikke enda et pravokatorisk, fantasiløst og infantilt fanboypost.

Hva er galt med inlegget. Han har jo rett på sett og vis. Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Hva er galt med inlegget. Han har jo rett på sett og vis.

Nei det har han ikke. N97 er da full av begrensinger.

Hva mener du?

Først og fremst er ikke OS-et laget for touch en gang.

Du har ikke hørt om innleggsredigering før, har du, Limbeck?

Fixed ;)

:thumbup:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Bare ett lite spørsmål til dere som virkelig kan iphone og dens funksjoner.

Jeg har i dag Nokia 5800 som jeg er delvis fornøyd med. Dårlig OS og mangel på en bra software butikk er de største ankepunktene mine. Uansett, det jeg lurer på er om iphone kan ha samme type tastatur som nokia 5800, altså fullt tastatur og "vanlig mobil tastatur"?

Ser det klages på batteriet, men hvor dårlig er det? Jeg bruker min tlf ca 30 min på wifi, ringer vel ca 30-40 min pr dag, og sender en gjeng med sms pr dag, i tillegg sjekker jeg epost, facebook og msn i ca 10 min en 3-4 ganger for dagen. I tillegg blir det jo alltids litt leking med spill og andre programmer, men hvordan vil iphone klare seg til dette med dens batteri? Og ved bruk av gps, hvor lenge varer batteriet da?

Lenke til kommentar

Det er alltid like morsomt å lese trådene som kommer etter en artikkel om Apple, hvor den ene siden ikke kan skjønne og begripe hvordan de kan trekke for det, og den andre ikke kan skjønne å begripe hvordan de ikke kan trekke for det.

On topic: Skulle gjerne hatt en 3Gs, men ikke når abbonnementsprisene er slik som de er nå.

Lenke til kommentar

Hva mener du?

Jeg vil tro N97 sakter akterut når det gjelder HW. Ikke har den spesielt mye RAM, den har en gammel og utdatert CPU, og den har som en annen her påpeker et utdatert OS, som ikke er kjent for å være av de kjappe. Å putte masse software inn i en plattform som ikke henger med HW-messig, er en lidelse for de som må bruke det. N97 hadde nok vært en ok telefon for 2 år siden, men nå er den jo dårligere HW-messig enn telefoner som kom for ca ett år siden. Multitasking på N97 vil bli en lidelse med så lite RAM og så treg CPU. Så når dere skal trekke frem en smart telefon som skal tukte iPhone, så finn en som faktisk virker slik den skal. Det gjør ikke N97 og kommer aldri til å gjøre det.

Amobil ga den en 5-er i testen, men hadde det stått iPhone på denne, er jeg redd den maks hadde fått en 3-er.

Lenke til kommentar
Ser det klages på batteriet, men hvor dårlig er det? Jeg bruker min tlf ca 30 min på wifi, ringer vel ca 30-40 min pr dag, og sender en gjeng med sms pr dag, i tillegg sjekker jeg epost, facebook og msn i ca 10 min en 3-4 ganger for dagen. I tillegg blir det jo alltids litt leking med spill og andre programmer, men hvordan vil iphone klare seg til dette med dens batteri? Og ved bruk av gps, hvor lenge varer batteriet da?

Ved bruken du bekskriver først vil telefonen holde i flere dager. Jeg bruker den omtrent likt som du først beskriver, og lading varierer fra hver 4. dag til en gang i uka.

GPS sluuker batteri - ikke mange timene du får der, da bruker den jo 3G og GPS samtidig.

Lenke til kommentar

iPhonen er like full av begrensninger ;)

Jeg kan ikke kjøre et hvilke som helst program på den, kun de applikasjonene Apple lar meg kjøre. Du kan såklart jailbreake telefonen, men da bryter du med Apple's rettningslinjer, og du frasier deg all garanti/reklamasjonsrett.

Og jeg MÅ (vet at det finnes omveier) synkronisere med iTunes, noe ikke alle ønsker, deriblandt meg.

Lenke til kommentar
Bare ett lite spørsmål til dere som virkelig kan iphone og dens funksjoner.

Jeg har i dag Nokia 5800 som jeg er delvis fornøyd med. Dårlig OS og mangel på en bra software butikk er de største ankepunktene mine. Uansett, det jeg lurer på er om iphone kan ha samme type tastatur som nokia 5800, altså fullt tastatur og "vanlig mobil tastatur"?

Jeg vil tro at du må lade mobilen mellom hver dag. GPS dreper batteriet.

Angående tastatur så ble det mye bedre å skrive sms på iPhone nå som man kan skrive dem med bredt tastatur. Dog tastaturet på nokia 5800 er hakket større. Men ja, iPhone har både nummertastatur og fullt tastatur.

Jeg kan ikke kjøre et hvilke som helst program på den, kun de applikasjonene Apple lar meg kjøre. Du kan såklart jailbreake telefonen, men da bryter du med Apple's rettningslinjer, og du frasier deg all garanti/reklamasjonsrett.

Og jeg MÅ (vet at det finnes omveier) synkronisere med iTunes, noe ikke alle ønsker, deriblandt meg.

Tja. Jeg synes den burde kunne kjøre flere media format også. Samt at første siden burde være mye mere allsidig. Ikke bare ikoner. Minnekortleser. Flash Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Uff ja du kan bare velge i 65000 programmer, det er så begrenset. Og iTunes er et forferdelig system å få syncet alt på telefonen med. Nei det er de andre produsentene som har skjønt dette med brukevennlighet og enkle løsninger, eller vent....

Lenke til kommentar

Uff ja du kan bare velge i 65000 programmer, det er så begrenset. Og iTunes er et forferdelig system å få syncet alt på telefonen med. Nei det er de andre produsentene som har skjønt dette med brukevennlighet og enkle løsninger, eller vent....

Jeg ønsker ikke å la iTunes ta kontroll over musikksamlingen min, hva gjør jeg da om jeg vil bruke iPhonen som MP3-spiller?

Og ja, jeg vet at du har 65 000 programmer å velge i, noe som er veldig bra! Men du er fortsatt låst til programmene Apple ønsker meg.

Og hva hvis jeg kjører Ubuntu på maskinen min? Hvordan skal jeg da synce telefonen min mot musikksamlingen min?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...