poe Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Angående kameraet. Noen som har denne og kan legge ut bilder slik at vi får se hvordan kameraet presterer? Amobil har valgt å ta bilder der så og si alle mobilkameraer faller igjennom. Merkelig praksis her på amobil; skal de skryte av et kamera, passer de på å ta bilder i optimale forhold, gjerne krympe dem slik at vi ikke får se originalstørrelsen, men der de skal klage, legger de ut bilder tatt i dunkel belysning. Sjekk amobils test av Nokia(hjertebarnet?)N86. Der er samtlige bilder tatt under optimale forhold, og bildefilene er krympet slik at vi har null mulighet til å avsløre svakheter... Juks og bedrageri, spør du meg! Endret 24. juli 2009 av poe Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 "Iphone har ingen fysiske taster." Jo, det har den vel? Volumtaster, skjermsparer/strøm-knapp og 'hjem'-knapp, om jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar
cnil Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Til opplysning kan alle Telenors bedriftskunder kjøpe iPhone 3GS uten abonnement. Hva levering angår, ser det ut til at svært få av de som vil ha 3GS kommer til å få den på lanseringsdato. Så vet dere det Helt riktig, OML. Pluss "lydløs"-tasten Lenke til kommentar
cnil Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Og det at man ikke tar høyde for og prøver ut Navigon sitt alternativ er jo bare dumt. For Nokia Maps eller TomTom på HTC er jo heller ikke gratis. Nokia Maps er gratis, man må bare laste inn kartene ved hjelp av Map Loader i PC Suite. Men ser poenget ditt Lenke til kommentar
Nerfy Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 jeg har hatt WinMo en stund... multitasking er artig i 2 uker, og deretter er det nyttig ca annenhver måned. har brukt en iPod Touch nå i 3 uker, og jeg er forelsket i OSet... det er så godt, knirkefritt... gjennomført! det at man må bruke iTunes er jo en flott ting, da har Apple ett fast sted å legge ut oppdateringer, programmer.... bare ett program å sørge for kompatibilitet mot, har du et problem med Apple software, ligg unna Apple hardware... Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Angående kameraet. Noen som har denne og kan legge ut bilder slik at vi får se hvordan kameraet presterer? http://www.flickr.com/photos/andyi/sets/72157619833958006/ Lenke til kommentar
thadon Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 At telefonen krever iTunes for å overføre musikk osv. ser jeg bare som positivt. Altfor mange som har altfor lite system i hvordan de lagrer musikk på datamaskinen sin. Den uproblematiske synkroniseringen med iTunes er jo det som har gjort og gjør iPhone og iPod til de suksessene de er i dag. Og nei, kom ikke her og si noe annet. Å joda, jeg skal komme her å si noe annet. For oss som liker å ha ståkontroll på filene vi legger i musikkspilleren vår så er itunes et helvete uten like. Det første drittunes gjør er å skanne musikken min, noe jeg ikke vil fordi jeg ALDRI ville ha brukt itunes som avspillingsporgramm, og så vil den synkronisere musikken jeg har lagt til i bibloteket med ipodden min, noe som ikke går da jeg avbrøyt innskanningen av musikken min. Og, så slo jeg av automatisk synkronisering, og så må jeg overføre filer via itunes som tar unødvendig lang tid. Så når det er gjort kan du banne på at det har kommet masse duplikater inn på ipodden min som gjør at jeg må manuelt fjerne de fra ipodden som tar en god stund. Om jeg kunne ha gått inn på ipodden min direkte fra pcen min så hadde masse problemer løst seg: Jeg kunne ha overført musikken i raskest hastiget, jeg kunne ha kontroll på hva som ligger innpå, jeg hadde sluppet å finne duplikater, og jeg kunne faktisk ha overført musikk fra andre sine pcer uten å MÅTTE innstalere itunes. Jeg tror heller ikke ipod støtter .wma filer som jeg har rippa fra cder som gjør at jeg må konvertere, samme med .avi filer. (ops ops, dette er ingen kritikk av tefonen da jeg kun har en ipod jeg bruker, men antar at iphone fungerer på samme måte med itunes) Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Vel, alle dine problemer ville vært løst om du faktisk leste gjennom alternativene du skal krysse av når du starter iTunes første gang, men jeg skal ikke dømme. Lenke til kommentar
poe Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Angående kameraet. Noen som har denne og kan legge ut bilder slik at vi får se hvordan kameraet presterer? http://www.flickr.com/photos/andyi/sets/72157619833958006/ Etter å ha sett de bildene, så faller argumentet til amobil bort. Telefonen har jo et helt ok mobilkamera. I rest my case... Lenke til kommentar
µT. Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Angående priser på 3GS, så kan man kjøpe den hos Orange i Frankrike. 16GB koster ca. 5000,- og 32GB koster nærmere 6000,-. Prisene avhenger selvfølgelig av euro-kursen. Dette er uten abonnement. Mer om det her: (Fransk språk) Orange Funksjonen til X kan enkelt endres til hvordan man selv vil at den skal oppføre seg. Selv har jeg satt den til å lukke programmer istedet for å minimere. Dette kan du tipse gutta på jobben, Lock-Aze wink.gif Dette beviser kun nok en gang at Windows Mobile ikke er brukervennlig. Klarer ikke folk å konfiguere hvordan lukke/minimerings-knappen fungerer, så er det rett og slett for gale. Har selv ingen erfaring å snakke med når det gjelder Iphone, men de har vel omgått en del problemer med epost og teksting og slikt, slik at du ikke mister meldingen hvis du må ut av meldingsprogrammet f.eks for å sjekke noe på f.eks en nettside? Dette er ingen problem. Holder du på å skrive en epost eller SMS, og skal sjekke noe annet, så vil du starte der du var forrige gang. Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Etter å jobbet med mobiltelefoner en god stund må jeg ærlig si at iPhone er helt klart en av de mest komplette mobilene på markedet. Nokia 5800, HTC sine forsøk osv. rekker ikke iPhone opp til ankelen. Brukergrensesnitt er alt LOL...og dette hørte vi fra en hottentott Jeg er helt enig med Hottentott, jeg har hatt mange avanserte Nokia telefoner med bedre kamera og flere finesser på papiret, men når det kommer til å nyttegjøre seg av funksjoner på en god måte i det daglige gjør iPhone dette på en overlegen måte. For øvrig solgte jeg min iPhone 3G for 1. måned siden for å kjøpe den nye 3GS. I mellomtiden har jeg gått tilbake til min forrige Nokia, og det har bekreftet hvor mye bedre iPhone er. Å gå tilbake til Nokia var som å gå tilbake til steinalderen. For øvrig er jeg og har vært PC bruker i 18 år og har aldri vært Mac bruker, så jeg har i utganspunktet ingen innebygd forkjærlighet for Apple produkter. Jeg føler meg rimelig upartisk. Hva gjør iPhone så mye bedre enn konkurrentene? For meg er det i hovedsak brukervennlighet og patentert suveren skjermteknologi med multitouch. Det gjør hele forskjellen. Ja Apple er de eneste som kan lageskjermer med multitouch... Kan ikke skjønne at noen kan bruke andre telefoner enn Apple sin jeg. Det er den beste telefonen i verden! Ingen andre telefoner er i nærheten en gang, nokia, htc, samsung, lg, sony ericsson kan bare gå og legge seg! APPLE ER BEST! Alt jeg har er Apple, Macen, iWifi, iClothes, iBed, iSheets skulle tro at alt var fra fremtiden multitouch i senga er det beste som finns! Lenge leve Apple <3 Lenke til kommentar
dredg Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Ja Apple er de eneste som kan lageskjermer med multitouch... Det er patentert av Apple. Så per dags dato er det kun de som kan bruke skjermteknologien som ligger bak iPhone suksessen. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Ja Apple er de eneste som kan lageskjermer med multitouch... Det er patentert av Apple. Så per dags dato er det kun de som kan bruke skjermteknologien som ligger bak iPhone suksessen. Only happens in America... Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Ja Apple er de eneste som kan lageskjermer med multitouch... Det er patentert av Apple. Så per dags dato er det kun de som kan bruke skjermteknologien som ligger bak iPhone suksessen. Jeg sitter da med min HTC magicsom har multitouch? Endret 25. juli 2009 av Fiske Lenke til kommentar
Trollis Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Glemte å nevne at alle seriøse tester av iPhone (ikke Amobil) skryter fargegjengivelsen på bildene opp i skyene . Det er ikke mer enn 1 eller 2 andre kameramobiler på markedet som er i nærheten av å gi så korrekte farger. De fleste bommer ganske mye på fargene. Lenke til kommentar
Trollis Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Ja Apple er de eneste som kan lageskjermer med multitouch... Det er patentert av Apple. Så per dags dato er det kun de som kan bruke skjermteknologien som ligger bak iPhone suksessen. Jeg sitter da med min HTC magicsom har multitouch? Du vet tydeligvis ikke hva multitouch er. HTC magic har en ok alternativ løsning, men det er ikke multitouch. Som nevnt gjentatte ganger er det en patentert skjermteknologi. Vet du hva et patent er? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Ja Apple er de eneste som kan lageskjermer med multitouch... Det er patentert av Apple. Så per dags dato er det kun de som kan bruke skjermteknologien som ligger bak iPhone suksessen. Jeg sitter da med min HTC magicsom har multitouch? Du vet tydeligvis ikke hva multitouch er. HTC magic har en ok alternativ løsning, men det er ikke multitouch. Som nevnt gjentatte ganger er det en patentert skjermteknologi. Vet du hva et patent er? Anbefaler å gjøre litt research før du hisser deg sånn opp. https://www.diskusjon.no/index.php?s=amobil...owtopic=1133155 Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Kan ikke si at det er så stor forskjell på apple sin multitouch og den jeg har på min telefon, kanskje å det å knipe og strekke fingrene er noe helt annet på et Apple produkt? Lenke til kommentar
Trollis Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Ja Apple er de eneste som kan lageskjermer med multitouch... Det er patentert av Apple. Så per dags dato er det kun de som kan bruke skjermteknologien som ligger bak iPhone suksessen. Jeg sitter da med min HTC magicsom har multitouch? Du vet tydeligvis ikke hva multitouch er. HTC magic har en ok alternativ løsning, men det er ikke multitouch. Som nevnt gjentatte ganger er det en patentert skjermteknologi. Vet du hva et patent er? Anbefaler å gjøre litt research før du hisser deg sånn opp. https://www.diskusjon.no/index.php?s=amobil...owtopic=1133155 Ingen som er opphisset her. Men du bruker en uoffisiell firmware til din telefon, det er ikke supportert av HTC og det finnes flere bugs ved å bruke den firmware-en. Jeg kan få hundrevis av nye funksjoner på iPhone ved å hacke firmware, men det blir feil å ta med det med i sammenligningen. Med hacket firmware på iPhone blir det ren utklassing på de fleste punktene i iPhone sin favør. Gjør din egen research sier jeg bare.. Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Det står jo i spesifikasjonslisten til HTC hero at den skal komme med multitouch. Så uoffisiell kan den nå ikke være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg