Gå til innhold

Test: Vi har testet den

Anbefalte innlegg

Til alle som har tenkt å bestille eller har bestilt iPhone 3GS med Telenor Frihet abonnementet. Følgende vilkår kommer til slutt etter fullført bestilling hos Telekiosken.

"Tilleggvilkår for FriHet abonnement.

Minimumsfakturering på FriHet

Dersom du ringer, sender meldinger eller bruker andre tjenester for mindre enn 99 kroner en måned vil fakturaen din likevel bli på minimum 99 kroner. Beløpet inkluderer ikke den faste månedsprisen på ditt abonnement dersom du har inngått en 12 måneders avtale. Dette betyr at i avtaleperioden vil fakturaen din bli på minimum 298 kroner per måned. Månedspriser på tjenester som du ønsker å kombinere med abonnementet og etableringspris kommer også i tillegg."

Telenor bryter trolig med norsk lov på flere områder ved å ikke informere om disse betingelsene i bestillingsprosessen, ikke før etter at man har godkjent bestillingen blir man gjort oppmerksom på tilleggsvilkårene. Dette betyr at alle som har tenkt å legge sim kortet i skuffen og bruke et annet abonnement får en tilleggskostnad på nesten 1200,- kr i løpet av 12mnd. For øvrig er heller ikke dette beløpet tatt med i "minstetotalpris".

Dette er så graverende fra Telenor sin side at man egentlig burde bli fristilt fra bindingstid og slippe bruddgebyr.

Visst du leser HELE vilkårene istedet for å slenge dritt om alt og alle du føler for, så ville du også lest at minimumsfakturering IKKE gjelder når man har bindingsavtale.

Minimumsfaktureringen er ei heller 99kr mnd, men 49kr mnd. Og jeg gjentar, det gjelder BARE når du ikke har binding på abonnementet.

Undersøk litt før du selv setter deg ned å hakker ned på andre. ref: Amobil sin test av IPhone.

Sakset fra Tnm.no:

"Vilkår for FriHet

* Minimumsfakturering på mobilbruk er 49 kroner per måned dersom du ikke er i en 12-månedersavtale.

* 12-månedersavtale ved kjøp av mobiltelefon sammen med abonnement gir en månedsavgift på 199 kroner i avtaleperioden."

Endret av Rusher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde aldri Iphone lenge nok til at jeg fikk testa det, men den måtte jo laddes et par gang for dag.

Hvordan i himmelens navn klarer man å bruke opp batteriet så fort?

Ved å bruke telefonen og ikke se på den. Det sier seg selv at når man har et døgn på 24 timer så rekker ikke disse få batteritimene som er på dagens telefoner om man skal bruke den.

Jeg ladder alle mine telefoner midt på dag + natt. Når jeg bruker telefonen mye lader jeg den 3 ganger i døgnet.

Lenke til kommentar
Visst du leser HELE vilkårene istedet for å slenge dritt om alt og alle du føler for, så ville du også lest at minimumsfakturering IKKE gjelder når man har bindingsavtale.

Minimumsfaktureringen er ei heller 99kr mnd, men 49kr mnd. Og jeg gjentar, det gjelder BARE når du ikke har binding på abonnementet.

Undersøk litt før du selv setter deg ned å hakker ned på andre. ref: Amobil sin test av IPhone.

Sakset fra Tnm.no:

"Vilkår for FriHet

* Minimumsfakturering på mobilbruk er 49 kroner per måned dersom du ikke er i en 12-månedersavtale.

* 12-månedersavtale ved kjøp av mobiltelefon sammen med abonnement gir en månedsavgift på 199 kroner i avtaleperioden."

Du trenger kanskje en munnvask mot den frekke tonen din mon tro, men det er greit jeg skal heve meg over det. Jeg vil ikke ha advarsel som du trolig nå har i vente.

Rusher, les teksten en gang til:

"Beløpet inkluderer ikke den faste månedsprisen på ditt abonnement dersom du har inngått en 12 måneders avtale. Dette betyr at i avtaleperioden vil fakturaen din bli på minimum 298 kroner per måned."

Altså 199 kr for finansiering av telefonen når du har kjøpt telefon med binding/avtaletid + 99 kr i minimumsfakturering. Påstår du fortsatt at jeg tar feil?

## unødvendig quote fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Dersom du ladet telefonen 3 ganger om dagen var det sikkert firmware feil eller feil på batteri/telefon. Har aldri ladet min iPhone 3G mer enn 1 gang, jeg kødder ikke.

Dette sier vel mere om din bruk enn om batteriet. Finnes ingen avanserte telefoner i dag som varer mer enn max 1/2 dag om man bruker telefonen flittig.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Dette sier vel mere om din bruk enn om batteriet. Finnes ingen avanserte telefoner i dag som varer mer enn max 1/2 dag om man bruker telefonen flittig.

Jeg bruker telefonen 1,5 timer med 3G surfing i snitt per dag og ca. 1time på wifi og da holder den akkurat 2 dager. Dersom du mener at det er lite bruk så greit for meg, jeg bare informerer om hva folk kan forvente.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Du trenger kanskje en munnvask mot den frekke tonen din mon tro, men det er greit jeg skal heve meg over det. Jeg vil ikke ha advarsel som du trolig nå har i vente.

Rusher, les teksten en gang til:

"Beløpet inkluderer ikke den faste månedsprisen på ditt abonnement dersom du har inngått en 12 måneders avtale. Dette betyr at i avtaleperioden vil fakturaen din bli på minimum 298 kroner per måned."

Altså 199 kr for finansiering av telefonen når du har kjøpt telefon med binding/avtaletid + 99 kr i minimumsfakturering. Påstår du fortsatt at jeg tar feil?

Jeg påstår at du tar feil, av den enkle grunn at den informasjonen der er feil\gammel. Sjekk med en troverdig kilde(Telenor Mobil). Da står det svart på hvit i abonnementsvilkårene at minimumsfakturering gjelder IKKE når du har 12mnd bindingsavtale.

Visst du fortsatt ikke skjønner\tror det, så får du ringe 09000 og få det bekreftet der.

Edit: Hjelper deg å finner fram hos Telenor.

"Minimumsfakturering

Ringer og sender du SMS/MMS eller bruker andre tjenester for mindre enn 49 kroner per måned, vil fakturaen din likevel bli på minimum 49 kroner. Kjøper du ny mobiltelefon og inngår en 12-måneders avtale gjelder ikke minimumsfakturering i avtaleperioden."

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Skal stemme det, både Telenor og Netcom fjernet minstefaktureringen sin på værtfall FriHet og FlexiTalk under bindingstiden. Minstefaktureringen er vel der mye for å hindre innaktive abonnementer, så det er ikke nødvendig og ha den i avtaletiden. Og så ser det mye bedre ut på reklame plakatene når minste totalprisen blir 1200 kr lavere :)

Edit:

Vi fjerner minimumsfakturering for alle kunder i binding (Frihet og Djuice Zero) og reduserer nivået for kunder utenfor binding fra 99 kroner til 49 kroner, avslutter Krokan.

Kilde: Informasjonssjef Anders Krokan i Telenor.

Link til artikkel hos mobilen.no

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
Helt uenig. Begge to har som formål å taste inn bokstaver. Vist man syns den ene løsninger fungerer mye bedre enn den andre, kan man fint påpeke at man syns den ene telefonen er mye bedre i bruk enn den andre fordi den har fysisk tastatur. Dette er personlig, men går fint å bruke dette som argument for at en telefon er bedre enn en annen telefon. Siden du er så opptatt av fremkomstmiddel så er det som å sammenligne kjøretøy 1 med kjøretøy 2 på strekning a til b og påpeke at man hadde en mye bedre opplevelse at turen i kjøretøy 1.

Hvorfor skulle det være på tryne å sammenligne forskjelige løsninger opp mot hverandre som skal brukes til samme ting. Er jo en teit påstand.

Du fikk meg til å innse noe viktig der.. :p

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Hei,

Det er da vanvittig mye mas om dette kameraet. Jeg mener det, hvis du absolutt vil ha sylskarpe bilder så kjøp deg et skikkelig kamera da, du kjøper tross alt en MOBIL med KAMERA, ikke et KAMERA med MOBIL.

Dette er et tilleggsgode som funker bra for MMS og partybilder og hvis det da blir litt kornete i mørket så javel, jeg kan leve med det....

Paal

Lenke til kommentar
Hei,

Det er da vanvittig mye mas om dette kameraet. Jeg mener det, hvis du absolutt vil ha sylskarpe bilder så kjøp deg et skikkelig kamera da, du kjøper tross alt en MOBIL med KAMERA, ikke et KAMERA med MOBIL.

Dette er et tilleggsgode som funker bra for MMS og partybilder og hvis det da blir litt kornete i mørket så javel, jeg kan leve med det....

Paal

Eller man kan kjøpe en telefon som tar bedre bilder enn Iphone. Selv om jeg bruker kamera til å ta bilder når det er mulig, ønsker jeg da at bildene skal være best mulig når jeg bruker mobilen. Noe jeg gjør ofte, da jeg ikke går rundt med kamera hele tiden men alltid har med meg mobilen.

Er noe tungvint å gå rundt med mobil og kamera til en hver tid fordi man ikke er fornøyd med bildene Iphone tar. Da er det vel bedre å gå for en telefon med bedre kamera.

Lenke til kommentar
Eller man kan kjøpe en telefon som tar bedre bilder enn Iphone. Selv om jeg bruker kamera til å ta bilder når det er mulig, ønsker jeg da at bildene skal være best mulig når jeg bruker mobilen. Noe jeg gjør ofte, da jeg ikke går rundt med kamera hele tiden men alltid har med meg mobilen.

Er noe tungvint å gå rundt med mobil og kamera til en hver tid fordi man ikke er fornøyd med bildene Iphone tar. Da er det vel bedre å gå for en telefon med bedre kamera.

Men nå er vel konklusjonen at iPhone tar gode biler? At amobil vinkler det dithen at den ikke gjør det, er manipulering av fakta. De har jo ikke testet kameraene under like forhold, og dermed er denne delen av deres test diskvalifisert. Ser jo flere andre eksempler på nett som demonstrerer at iPhone tar gode bilder, så argumentet ditt holder ikke vann.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quote-funksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Tja, man kan vel qoute det siste innlegget? Har opplevd at det kommer 2 innlegg samtidig, og da er det greit å qoute slik at folk ser hva man svarer på.

Edit: Her kom jo eksemplet opp. En moderator rakk å poste før jeg rakk å svare på siste post, og dermed ser det nå ut som om jeg svarer moderator, noe jeg ikke gjør.

Endret av poe
Lenke til kommentar
Tja, man kan vel qoute det siste innlegget? Har opplevd at det kommer 2 innlegg samtidig, og da er det greit å qoute slik at folk ser hva man svarer på.

Edit: Her kom jo eksemplet opp. En moderator rakk å poste før jeg rakk å svare på siste post, og dermed ser det nå ut som om jeg svarer moderator, noe jeg ikke gjør.

Du kan alltids redigere inn en quote om du skulle være så uheldig å poste like etter noen andre.

Lenke til kommentar

Med andre ord: hvis du har sensitive data, altså data som er viktig nok til at noen er villig til å stjele telefonen din og bruke tid på å deaktivere låsen, så ikke kjøp iPhone. For oss andre som ikke oppbevarer industrihemmeligheter på telefonene våre, tror jeg det skal gå greit. :) Det er som med vanlige datamaskiner; har en angriper først fysisk tilgang til maskinen, kan han få fatt i data på den.

[on-topic]

Noen som vet om Eplehuset (spesifikt Bergen) skal være blant dem som har 3GS i morgen? :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...