Gå til innhold

Test: Vi har testet den

Anbefalte innlegg

Apple holder faktisk det de lover med oppgitt batteritid, selv om det gjerne skulle vært 100% bedre. Jeg har ALDRI opplevd at oppgitt batteritid på Nokia stemmer. Har noen andre?
Oppgitt batterilevetid på min Nokia stemmer med det som er oppgitt. Hadde aldri Iphone lenge nok til at jeg fikk testa det, men den måtte jo laddes et par gang for dag.

Joda!

I motsetning til Netcom, så kan du faktisk få låst opp telefonen din uten å måtte bryte abonnementet hos Telenor.

(Dessuten kan du jo jailbreake telefonen og dermed låse den opp på den måten også...)

Hmm, det var litt kjekt da. Om det stemmer så skal jeg gi meg og vurderer seriøst å gjøre det på den måten om jeg vil ha en

Angående Jailbreake, vil den være låst igjen etter en restore?

En ting til jeg er litt redd for. på iPhone 3g så er hvert av abonnemangene 200 dyrere i måneden. Det står ikke om dette gjelder 3GS

Men da går vel dette ann på en hvilken som helst telefon? Kjøpe den billig med abb for så å låse den opp gratis og bestille et nytt abb.

Da vil jo alle telefoner bli billig.

Eller er det slik at telenor bare låser opp Iphone gratis?

Uansett når man sammenligner priser må det være hva telefonen koster normalt uten triks og fiks og uten abb. Hvor mye en opperatør sponser mot at du binner deg har jo ikke noe med hva telefonen koster for hvermansen.

Blir mer en bonus for de som har mulighet til å benytte seg av det.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Apple holder faktisk det de lover med oppgitt batteritid, selv om det gjerne skulle vært 100% bedre. Jeg har ALDRI opplevd at oppgitt batteritid på Nokia stemmer. Har noen andre?

Oppgitt batterilevetid på min Nokia stemmer med det som er oppgitt. Hadde aldri Iphone lenge nok til at jeg fikk testa det, men den måtte jo laddes et par gang for dag.

Hvis du ladet 2 gang for dag så brukte du den ca. 8t med 3G eller 12-14t med edge/wifi.. Ehh.. ikke særlig realistisk, så ikke ta for hardt i da.. Eller skaff deg et liv utenom iPhone. Den holder uten problem en hel dag med ganske aktiv bruk. Men ikke bruk GPS i flere timer.

Lenke til kommentar
Men da går vel dette ann på en hvilken som helst telefon? Kjøpe den billig med abb for så å låse den opp gratis og bestille et nytt abb.

Da vil jo alle telefoner bli billig.

Eller er det slik at telenor bare låser opp Iphone gratis?

Uansett når man sammenligner priser må det være hva telefonen koster normalt uten triks og fiks og uten abb. Hvor mye en opperatør sponser mot at du binner deg har jo ikke noe med hva telefonen koster for hvermansen.

Blir mer en bonus for de som har mulighet til å benytte seg av det.

Telefonene blir ikke billig med telefonkostnad + abonnement. Blir fortsatt bare normal utsalgspris dersom man ser bort i fra enkelte kampanjer. Dersom du orker å sjekke noe informasjon selv så finner du ut at det ikke bare gjelder iPhone, men alle Telenor operatørlåste telefoner kan låses opp innenfor bindingstiden.

## unødvendig quote fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
[..]

*

Hvis du ladet 2 gang for dag så brukte du den ca. 8t med 3G eller 12-14t med edge/wifi.. Ehh.. ikke særlig realistisk, så ikke ta for hardt i da.. Eller skaff deg et liv utenom iPhone. Den holder uten problem en hel dag med ganske aktiv bruk. Men ikke bruk GPS i flere timer.

Bruker jeg den mye, holder den ikke hele dagen. Men lader sikkert gjennomsnittlig 1 gang om dagen.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
Jeg slutter aldri å bli sjokkert over at Apples middelmådige produktlinje får alt for god kritikk både fra folk som burde vite bedre (amobil) og fra mannen i gata. Det er åpenbart at man kommer langt med et flott design. iPhone er en pen "liten" sak og jeg liker godt skjermen, men totalvurderingen min er at det er en terningkast 3 telefon. Dekningen er elendig, kameraet er dårlig og den er håpløst overpriset. Dette burde være nok til å trekke ned totalkarakteren kraftig. Jeg er ikke i tvil om at min neste telefon IKKE blir en iPhone, men heller en HTC touch pro 2 eller en Samsung B7610 Omnia Pro.

Kunne selv ikke ha sagt det bedre.

Lenke til kommentar
Om du tror jeg poster her kun for å komme med "comeback" tar du skammelig feil, og burde kanskje også vurdere hva slags mål du har i diskusjonene du deltar i. Deltar du i diskusjoner for å "vinne" eller for å lære? Jeg har jo som sagt ikke engang en iPhone, så hvorfor du tydeligvis ser på meg som en slags fiende er rimelig merkelig. Ikke engang en telefon med trykkskjerm, men jeg liker å holde meg en smule oppdatert likevel, og det er derfor jeg er her.

glemte et lite ord der, helt foran i posten min: " d å r l i g "

Beklager at denne posten din var bortkastet.. du kan også like godt spare meg for denne "lære/vinne" pratet ditt, vi diskuterer om Iphone. Syns det er meget irriterende å lese flere avsnitt av filosofisk dritprat fra en fyr på nettet. Jeg står fortsatt ved det jeg sier, at iPhone er overpriset, ikke så god mobil som dere skal ha det til. Syns at det blir dumt at man kommer med unskyldninger for å motbevise flere av de manglene ved denne telefonen(bare les posten din).

## unødvendig quote fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Det meste av det du kommer med i posts som kun består av én setning er ikke mye annet enn bortkastet det også, hproslan.

idiot :)

(det sa du til meg i side 10 eller 11, syns ikke heller at du kommer altid med gode setninger du heller, ahpadt)

Lenke til kommentar

HMM, dere skriver den kun bruker GSM triangulering til GPS. Dette er vel feil? Jeg har sjekket siden til Apple og der står det at den har en A-GPS GPS. En A-GPS er vel en GPS som også har trianguleringsmulighet, stemmer ikke det? Jeg vil bare få frem at denne GPSen er bra, og mye bedre enn den som var i den originale iPhonen. Der var det kun GSM-triangulering. Har jeg rett?

Lenke til kommentar
Hadde aldri Iphone lenge nok til at jeg fikk testa det, men den måtte jo laddes et par gang for dag.

Hvordan i himmelens navn klarer man å bruke opp batteriet så fort?

Husk at når 3G kom ut var batterilevetiden latterlig. Batteriet tok seg opp når det ble trimmet pluss at Apple fikset en del via oppdateringer. Jeg ladet den ofte tre ganger på en dag.

Nå er det 50/50 om jeg må lade den om dagen

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
vel, kamera, skjerm, batteri, multitasking, video samtale, ekte GPS, radio, kan ikke fungere som en "hardisk" ved tilkobling til en PC-- må ha itunes, også mangler en "modem funksjon", ala "laptop -->gjennom iPhone--> nett", litt teit men mangler likevel.Akuratt dette kunne min gamle SE W910i klare veldig fint.. ? Har den fortsatt magler for MMS og "copy-past" funksjon?Husker ikke om det ble fikset eller ikke. var det godt nok for deg? eller..

Streket over det som iPhone kan som du påstod den ikke kan eller at den manglet. Når det kommer til skjerm og kamera er det vel mer hva man trenger eller ser etter i en telefon. Man kjøper selvfølgelig ikke en telefon med middelmådig kamera om man vil ha et sterkt kamera. Logikk, men ikke noen åpenbar mangel hos iPhone. Selv har jeg er Nokia N72 som da den kom hadde den et veldig sterkt kamera, men jeg har fremdeles ikke tatt over 150 bilder, selv om den begynner å dra på årene. Derfor ser jeg det ikke som noen mangel i iPhone at den ikke har mobilkameraenes svar på Jesus.

Videosamtaler er også en funksjon som, selv om er fullt mulig på min Nokia, jeg aldri har brukt. Multitasking kan det vel hende jeg vil savne om jeg kjøper en iPhone fra tid til annen, men generelt er det også sjeldent jeg gjør stort mer enn en ting av gangen på telefonen min. Ekte GPS skjønte jeg ikke hva du mente med så den får du utdype før jeg kan svare ordentlig. Radio kan det hende jeg vil savne, ja, men når det er 16 eller 32GB med plass på iPhone 3GS som kan fylles opp med musikk og mtp. at Spotify snart kommer til mobil er nok ikke det noe stort savn heller.

(you can come back Lakus)

Om du tror jeg poster her kun for å komme med "comeback" tar du skammelig feil, og burde kanskje også vurdere hva slags mål du har i diskusjonene du deltar i. Deltar du i diskusjoner for å "vinne" eller for å lære? Jeg har jo som sagt ikke engang en iPhone, så hvorfor du tydeligvis ser på meg som en slags fiende er rimelig merkelig. Ikke engang en telefon med trykkskjerm, men jeg liker å holde meg en smule oppdatert likevel, og det er derfor jeg er her.

glemte et lite ord der, helt foran i posten min: " d å r l i g "

Beklager at denne posten din var bortkastet.. du kan også like godt spare meg for denne "lære/vinne" pratet ditt, vi diskuterer om Iphone. Syns det er meget irriterende å lese flere avsnitt av filosofisk dritprat fra en fyr på nettet. Jeg står fortsatt ved det jeg sier, at iPhone er overpriset, ikke så god mobil som dere skal ha det til. Syns at det blir dumt at man kommer med unskyldninger for å motbevise flere av de manglene ved denne telefonen(bare les posten din).

Slutt å være så selvgod. Det eneste i din lange post som stemte var at iPhone ikke kan brukes til videosamtale, at den ikke har radio og at den ikke har ekte multitasking. (Ingen av delene savner jeg 99% av tiden. Ellers kan den faktisk det andre du trakk fram som mangel. Det er tåpelig at du mener at folk kommer med unnskyldninger når de faktisk bare korrigerer dine feilaktige påstander. Hva slags diktator er du som mener at kun din stemme skal bli hørt på dette forumet, alle har vel like mye rett til å uttale seg uten at du skal slenge med surleppa.

Lenke til kommentar
Hadde aldri Iphone lenge nok til at jeg fikk testa det, men den måtte jo laddes et par gang for dag.

Husk at når 3G kom ut var batterilevetiden latterlig. Batteriet tok seg opp når det ble trimmet pluss at Apple fikset en del via oppdateringer. Jeg ladet den ofte tre ganger på en dag.

Dersom du ladet telefonen 3 ganger om dagen var det sikkert firmware feil eller feil på batteri/telefon. Har aldri ladet min iPhone 3G mer enn 1 gang, jeg kødder ikke.

Lenke til kommentar

hproslan, det eneste jeg støtter deg i er at telefonen er vanvittig overpriset. Men når markedet tydeligvis er der så utnytter både Apple og teleselskapenene situasjonen til å grafse i lomma vår. En grei pris på iPhone hadde vært 3500,- kr. Produksjonskostnadene er tross alt bare ca. 1500,- kr.

Edit: Det er ikke den eneste telefonen som er overpriset heller..

Endret av Trollis
Lenke til kommentar

Dersom du ladet telefonen 3 ganger om dagen var det sikkert firmware feil eller feil på batteri/telefon. Har aldri ladet min iPhone 3G mer enn 1 gang, jeg kødder ikke.

Veeeel. Bra for deg det :) Men jeg tror nok iPhone sliter litt med batteriet i forhold til konkurenter.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Nå må folk slutte å slenge frekke og spydige kommentarer til hverandre for noe så lite viktig som en materialistisk ting.

Dere snakker om en TELEFON! for Guds skyld... en liten elektronisk, død gjenstand. Hvorfor er det så viktig å fremlegge sitt syn at man tyr til barnslige metoder som personangrep og hersketeknikk? Hvorfor plager det dere så grenseløst at andre ikke har samme oppfatning som dere at dere blir nødt til å slenge dritt til hverandre? Det blir for dumt...

Flere tilfeller, samme hvor uskyldige de er og samme hvilken retning innlegget går, vil føre til advarselsøkning.

Lenke til kommentar

Til alle som har tenkt å bestille eller har bestilt iPhone 3GS med Telenor Frihet abonnementet. Følgende vilkår kommer til slutt etter fullført bestilling hos Telekiosken.

"Tilleggvilkår for FriHet abonnement.

Minimumsfakturering på FriHet

Dersom du ringer, sender meldinger eller bruker andre tjenester for mindre enn 99 kroner en måned vil fakturaen din likevel bli på minimum 99 kroner. Beløpet inkluderer ikke den faste månedsprisen på ditt abonnement dersom du har inngått en 12 måneders avtale. Dette betyr at i avtaleperioden vil fakturaen din bli på minimum 298 kroner per måned. Månedspriser på tjenester som du ønsker å kombinere med abonnementet og etableringspris kommer også i tillegg."

Telenor bryter trolig med norsk lov på flere områder ved å ikke informere om disse betingelsene i bestillingsprosessen, ikke før etter at man har godkjent bestillingen blir man gjort oppmerksom på tilleggsvilkårene. Dette betyr at alle som har tenkt å legge sim kortet i skuffen og bruke et annet abonnement får en tilleggskostnad på nesten 1200,- kr i løpet av 12mnd. For øvrig er heller ikke dette beløpet tatt med i "minstetotalpris".

Dette er så graverende fra Telenor sin side at man egentlig burde bli fristilt fra bindingstid og slippe bruddgebyr.

Endret av Trollis
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...