Gå til innhold

Test: Vi har testet den

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og til alle dere som tror at ikke radio går på en iPhone, tar dere feil.

Dere kan enten laste ned et radioprogram via App store og bruke mobilnettet eller WI-FI.

Eller så har GEAR4 en slik en dere kan feste på iPhonen.

Som beviser påstanden. iPhone har ikke radio. Man er avhengig av nett og 3g

*- Batteri: Er du av den typen som på liv og død må snakke med mamma på telefonen flere timer daglig, så vil jeg heller anbefale noe a la Nokia E71 eller hustelefon.

Fy faen for et dårlig svar på kritikk av batteriet :)

Gjør deg klar for å spise sokken din.

post-95751-1248652801_thumb.jpg

Apple iPhone 3GS:

#

Talk time:

Up to 12 hours on 2G

Up to 5 hours on 3G

# Standby time: Up to 300 hours

#

Internet use:

Up to 5 hours on 3G

Up to 9 hours on Wi-Fi

# Video playback: Up to 10 hours

# Audio playback: Up to 30 hours

HTC Touch Pro 2:

Kapasitet: 1500 mAh

Taletid:

*

Opp til 270 minutter for WCDMA (4,5 timer)

*

Opp til 419 minutter for GSM (6,9 timer)

Standbytid:

*

Opp til 454 timer for WCDMA

*

Opp til 348 timer for GSM

Videoanrop: Opptil 150 minutter

(Det som står ovenfor er underlagt nettverks- og telefonbruk.)

Nokia N97:

Standard battery, Li-Ion 1500 mAh (BP-4L)

Stand-by Up to 432 h (2G) / 408 h (3G) -

Talk time Up to 9 h 30 min (2G) / Up to 6 h (3G)

Sammendrag:

- iPhone 3GS: Taletid 2G = 12 timer - Taletid 3G = 5 timer

- HTC Touch Pro 2: Taletid 2G = 6,9 timer - Taletid 3G = 4,5 timer

- Nokia N97: Taletid 2G = 9,5 timer - Taletid 3G = 6 timer

Nei men ser man det! iPhones batteri er visst ikke så dårlig allikavel. All informasjon er hentet fra produsentenes hjemmesider.

SÅ iphone har enda dårligere taletid i 3G enn min N97. Jeg som syns batteriet til min N97 er dårlig. Batteriet til Iphone er dårligere enn jeg trodde da.

Apple holder faktisk det de lover med oppgitt batteritid, selv om det gjerne skulle vært 100% bedre. Jeg har ALDRI opplevd at oppgitt batteritid på Nokia stemmer. Har noen andre?

Lenke til kommentar

Du trenger jo ikke betale bruddgebyr!

Bare få et nytt nummer sammen med telefonen fra Telenor, lås opp telefonen og legg det nye simkortet i skuffa. Sett så i det gamle sim-kortet ditt og du er good to go!

Bare la "skuffe-abonnementet" løpe i 12 måneder og du ender opp med en total sum på 4038,-!

Lenke til kommentar
Du trenger jo ikke betale bruddgebyr!

Bare få et nytt nummer sammen med telefonen fra Telenor, lås opp telefonen og legg det nye simkortet i skuffa. Sett så i det gamle sim-kortet ditt og du er good to go!

Bare la "skuffe-abonnementet" løpe i 12 måneder og du ender opp med en total sum på 4038,-!

Er det ikke sånn at du må betale bruddgebyret når du vil at telenor åpner den? Eller gjør de det gratis for deg. Det tviler jeg på

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
Joda!

I motsetning til Netcom, så kan du faktisk få låst opp telefonen din uten å måtte bryte abonnementet hos Telenor.

(Dessuten kan du jo jailbreake telefonen og dermed låse den opp på den måten også...)

Hmm, det var litt kjekt da. Om det stemmer så skal jeg gi meg og vurderer seriøst å gjøre det på den måten om jeg vil ha en

Angående Jailbreake, vil den være låst igjen etter en restore?

En ting til jeg er litt redd for. på iPhone 3g så er hvert av abonnemangene 200 dyrere i måneden. Det står ikke om dette gjelder 3GS

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Er vel en sum til som ikke er tatt med, og det er jo at telefonselskapene har ett gebyr for å opprette abonement hos dem. Men det er vel 200,- ekstra eller noe slikt.

Må si at hele opplegget med sponsede telefoner og binding og bryting er passelig jalla. Men for all del, hvis man kan spare noen ekstra kroner på det så hvorfor ikke.

Lenke til kommentar

Om det går an å restore og fortsatt ha telefonen unlocka er jeg ikke sikker på. Har nemlig ikke gjort dette selv... Kjøpte meg fri fra Netcom med 3G-en min.

Men det skal uansett ikke være nødvendig ifølge det som står på denne siden:

http://telenormobil.no/kundeservice/operat...operatorlas.tnm

Før det har gått 12 måneder

Hvis du ønsker å benytte SIM-kort fra andre operatører/tjenesteleverandører før det er gått 12 måneder fra telefonen ble kjøpt, kan du oppheve avtalen. Prisen er kr 600,- og den senkes med kr 40,- pr måned. Koden sendes i postoppkrav. Ta kontakt med kundeservice for å få tilsendt koden. Hvis telefonen registreres sammen med abonnement med binding vil operatørlåskode bli utlevert fra 09000 kundeservice Telenor vederlagsfritt . Koden sendes via e-post, faks eller pr. brev.

Endret av Stakkarskatt
Lenke til kommentar
Synes det var litt merkelig at de lot deg få låse opp mobilen gratis ja

Ehh.. de låser opp gratis: Hvis telefonen registreres sammen med abonnement med binding vil operatørlåskode bli utlevert fra 09000 kundeservice Telenor vederlagsfritt

Lenke til kommentar

Så om man da ikke har noe imot at man får en regning på 129kr i posten hver månede er det noen hundrelapper vel spart. Selv kommer jeg til å gå for den løsningen og så skifte til Netcom FlexiTalk om ikke Netcom eller Chess kommer med noen gode priser.

Jeg får vente å se hva de to siste sine priser blir, men jeg vet iallefall at i verste fall koster en 32GB 3GS meg 4800kr.

(Man kan jo også sette opp en automatisk e-faktura eller hva det heter som autoamtisk betaler de 129 kronene, men jeg vet ikke hvordan bankens systemer fungerer så jeg kan ikke si noe for detaljert)

Lenke til kommentar

Det er iallefall ikke noe galt med denne løsningen i teorien, da alt ligger der: Det er lov å åpne operatørlåsen, de hjelper deg også med det og det er ingen som tvinger deg til å bruke det abonnementet du kjøper den med heller. Etableringskostnadene er også 0 kroner gjennom denne metoden, da det abonnementet denne metoden baserer seg på (djuice complete) har 0kr i etablering. Altså har man en åpen iPhone 3GS 32GB for 4838kr eller en 16GB for 4038kr. Iallefall teoretisk. Ingen har jo fått prøvd dette i praksis enda, men det er ingenting som tyder på at det ikke skal gå.

For å være sikker skal jeg ringe Telenor i morgen for å sjekke dette med å åpne operatørlåsen.

Lenke til kommentar
Det er iallefall ikke noe galt med denne løsningen i teorien, da alt ligger der: Det er lov å åpne operatørlåsen, de hjelper deg også med det og det er ingen som tvinger deg til å bruke det abonnementet du kjøper den med heller. Etableringskostnadene er også 0 kroner gjennom denne metoden, da det abonnementet denne metoden baserer seg på (djuice complete) har 0kr i etablering. Altså har man en åpen iPhone 3GS 32GB for 4838kr eller en 16GB for 4038kr. Iallefall teoretisk. Ingen har jo fått prøvd dette i praksis enda, men det er ingenting som tyder på at det ikke skal gå.

For å være sikker skal jeg ringe Telenor i morgen for å sjekke dette med å åpne operatørlåsen.

No Need å ringe, det er slik det fungerer. Min IPhone er åpnet vederlagsfritt. Bruker dog Telenor abb.

Lenke til kommentar

Jeg slutter aldri å bli sjokkert over at Apples middelmådige produktlinje får alt for god kritikk både fra folk som burde vite bedre (amobil) og fra mannen i gata. Det er åpenbart at man kommer langt med et flott design. iPhone er en pen "liten" sak og jeg liker godt skjermen, men totalvurderingen min er at det er en terningkast 3 telefon. Dekningen er elendig, kameraet er dårlig og den er håpløst overpriset. Dette burde være nok til å trekke ned totalkarakteren kraftig. Jeg er ikke i tvil om at min neste telefon IKKE blir en iPhone, men heller en HTC touch pro 2 eller en Samsung B7610 Omnia Pro.

Lenke til kommentar

Samtidig klarer Apple å få noen av de mest fornøyde kundene (samt blandt de mest fanatiske), så noe riktig må de gjøre. Det er jo ofte slik at man kjøper seg en opplevelse/erfaring, og den beste rødvin kan smake ganske dårlig i feil innpakning. Så at Apple produkter skårer høyt på tester er vel rett og rimelelig da de gir gode brukeropplevelser.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...